Ingezonden persbericht


Persbericht

BT LEVERT GLOBAL MANAGED FIREWALL AAN UNILEVER

BT gaat aan Unilever een wereldwijde beheerde firewalldienst leveren. Het contract heeft een waarde van 10,5 miljoen Britse pond en een looptijd van 6,5 jaar. De overeenkomst sluit aan op het oorspronkelijke zevenjarige contract van Unilever met BT.

Door het nieuwe contract neemt BT de verantwoordelijkheid over het beheer van Unilevers' bestaande park van 256 firewalls, die verspreid over 68 landen staan opgesteld. Bovendien gaat BT het regionale beheermodel veranderen in één wereldwijde beheerstructuur die aansluit op de overige op netwerk gebaseerde IT-diensten van BT.

BT heeft een speciaal beheerteam aangewezen dat het geconsolideerde systeem op afstand gaat beheren. BT's standaardprocessen en rapportageprocedures maken dat virussen en netwerkaanvallen bij de firewalls geen enkele kans hebben. 'We hebben ons bestaande servicecontract uitgebreid door nu ook het beheer van onze firewalls uit te besteden aan BT', aldus Geoff Thirlwall, Vice President IT Services van Unilever. 'We wilden het beheer van de firewalldienst in een lijn brengen met de rest van ons IT-portfolio. Daarnaast profiteren we nu optimaal van de extra wereldwijd beschikbare beveiliging die BT biedt.'

Volgens Ray Stanton, BT's Global Director voor bedrijfscontinuïteit, beveiliging en governance, onderstreept dit contract het vertrouwen dat Unilever in BT heeft. 'We breiden onze outsourcing-diensten uit met toegevoegde waarde op het gebied van beveiliging. BT's kennis en vaardigheden in de security-markt staan zeer goed bekend. Dit komt onder andere omdat we de bewaking en het beheer van grote aantallen firewalls consolideren binnen één team, dat gebruikmaakt van dezelfde operationele procedures.'

OVER UNILEVER
Het is Unilevers missie vitaliteit toe te voegen aan het leven. Wij voorzien in de dagelijkse behoefte aan voeding, hygiëne en persoonlijke verzorging met merken die mensen helpen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen.

Unilever is een van de grootste producenten van 'fast moving consumer goods' ter wereld met een sterke lokale verankering in meer dan 100 landen wereldwijd. Haar portefeuille omvat een aantal van 's werelds bekendste en populairste merken, waaronder twaalf merken met elk een jaaromzet van ¤ 1 miljard. Unilever is weereldwijd marktleider in veel van de categorieën waarin zij actief is. Haar merkenportefeuille omvat bekende merken als Knorr, Calvé, Becel/Flora, Bertolli, Dove, Lipton, Pond's, Axe/Lynx, Omo, Glorix/Domestos en Unox.

Unilever heeft ongeveer 206.000 werknemers in bijna 100 landen en behaalde in 2005 een jaaromzet van zo'n ¤ 40 milljard. Meer informatie over Unilever en haar merken is te vinden op www.unilever.com.

OVER BT
BT is een van 's werelds grootste leveranciers van communicatieoplossingen en -diensten en is actief in meer dan 170 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de levering van IT- en netwerkdiensten, lokale, landelijke en internationale telecommunicatiediensten en hoogwaardige producten en diensten op het gebied van breedband en internet. BT is actief met vier divisies: BT Global Services, Openreach, BT Retail and BT Wholesale. In het boekjaar 2005-'06 (einde 31 maart 2006) behaalde BT Group een omzet van 19.514 miljoen pond. De winst voor belastingen bedroeg 2.040 miljoen pond. British Telecommunications plc (BT) is de dochteronderneming van BT Group waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group plc zijn verzameld. BT Group plc kent een notering aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek voor meer informatie: http://www.bt.com/aboutbt Beeldmateriaal van BT is te downloaden op: http://www.vismedia.co.uk

# # #



Ingezonden persbericht