Opening Thermen Bussloo 30 september 2006 Babor is beautypartner

Marjanne riemens communicatie

Opening Thermen Bussloo 30 september 2006
Babor is beautypartner

29 september 2006

Het Duitse cosmeticamerk BABOR is wereldwijd aanwezig in gerenommeerde wellness- en beautycentra. Vanaf 30 september 2006 is BABOR ook op de Nederlandse markt groots vertegenwoordigd in het beauty-gedeelte van Thermen Bussloo. Het ondernemersechtpaar Hans en Ineke Dolman opent de Thermen in het oosten van het land, en biedt hiermee één van de meest exclusieve en uitgebreide sauna-, spa- en beautyresorts van Nederland. Het complex telt vier hectare en onderscheidt zich door ongekende faciliteiten met een wereldse insteek. Aansluitend op deze filosofie, biedt Restaurant N-Joy onder leiding van chef-kok Leon Verburg, uitstekende gerechten met invloeden uit diverse continenten.

Thermen Bussloo ligt aan het prachtige meer van Recreatiegebied Bussloo in Voorst, met als decor uitgestrekte bossen, stranden en weidevelden. Het thermencomplex heeft een chaletachtige uitstraling en ademt een mediterrane sfeer uit, verweven met Oosterse accenten. Thermen Bussloo heeft het begrip
wellness vertaald door ongekende faciliteiten te bieden die refereren aan verschillende continenten en culturen. Zo reist de bezoeker door verschillende landen; een Kelo panoramasauna met schitterend uitzicht over het meer van Bussloo refereert aan Finland, de zoutkristalgrot omhult de bezoeker in een Oosterse sfeer en mystiek, en in het Osmaanse badhuis, herleeft de wereld van Marokko. Verder maken ayurvedische modderrituelen, een Rondèl belevenisdouche, een rustruimte met verwarmde waterbedden en nog veel meer, deel uit van het totaalcomplex. Het beautygedeelte laat de bezoeker de wereld van schoonheid ontdekken met BABOR. De hoogwaardige behandelingen bieden verwennende verzorging van top tot teen. Zo zijn er tal van facial treatments die de schoonheidsgrens verleggen door snelle resultaten. De uitvoerige lichaamsbehandelingen staan garant voor een totaalbeleving die de zintuigen in vervoering brengen. Alle specialisten hebben BABOR-trainingen gevolgd en werken volgens hoogstaande richtlijnen.

BABOR bestaat dit jaar 50 jaar en is wereldwijd vertegenwoordigd in 68 landen. De filosofie van BABOR is uitsluitend producten te verkopen via schoonheidssalons en spa-, wellness- en beautycentra. Vanaf eind jaren negentig versterkt BABOR haar activiteiten in de wellness-sector en schaart aansprekende namen onder zich, zoals BABOR Institut Palm Beach in Florida, USA, Hotel Cipriani in Venetië en het zeer exclusieve Al Maha in Dubai. De nieuwste loot aan de stam is het beautygedeelte in Thermen Bussloo, Nederland. In het kader van de expansie, introduceert BABOR regelmatig cosmetische wellness-lijnen en investeert in samenwerkingsverbanden met scholen tot het opleiden van wellness-managers. In Nederland werken circa 500 schoonheidssalons met BABOR. Deze zijn te vinden op www.babor.nl. Via de site zijn ook de BABOR-producten te bestellen.


Noot voor de redactie,