Ingezonden persbericht


Orange introduceert Prepaid Music, een wereld van muziek en maandelijks 300 gratis SMS'jes

Den Haag, 4 oktober 2006 -- Orange introduceert in een exclusieve samenwerking met Universal Music Mobile een nieuw concept waarbij mobiele telefonie, muziek en internet samengaan; Prepaid Music. Met Prepaid Music zet Orange haar volgende stap binnen haar eerder ingezette muziek strategie. Prepaid Music is een vernieuwend prepaid tariefplan, gericht op jongeren. Met Prepaid Music brengt Orange jongeren een wereld van gratis muziek, waar ze ook nog eens 300 gratis SMS'jes ontvangen als ze maandelijks met minimaal ¤ 10 opwaarderen. Prepaid Music geeft klanten toegang tot een wereld van muziek via de mobiele telefoon en www.orangemusic.nl. Daarnaast is er ook nog het radiostation, Orange Music Station. Door de samenwerking met Universal Music Mobile, onderdeel van de grootste muziekmaatschappij ter wereld, luisteren Orange Prepaid Music klanten altijd naar de muziek waar zij van houden.

Met Prepaid Music krijgen jongeren gratis toegang tot de Orange Music portal, www.orangemusic.nl. Hier brengt Orange een wereld van muziek, entertainment en klanten-voordeel samen. Met het laatste shownieuws over favoriete artiesten, optredens, en korting op ringtones en wallpapers voor de mobiele telefoon. Ook kunnen klanten regelmatig chatten met artiesten en meedoen aan exclusieve prijsvragen om concertkaartjes voor optredens en meet & greets te winnen met bijvoorbeeld Partysquad, Keane, Lionel Richie, Snow Patrol en nog vele andere artiesten.

Verder krijgen jongeren toegang tot het Orange Music Station, de persoonlijke muziekdienst op de telefoon, ook als hierop geen mp3-speler of radio zit. De klant belt voor alleen het starttarief van 9 cent, waarna hij urenlang gratis naar zijn favoriete muziek kan luisteren. Ook op de computer thuis of als podcast op een mp3-speler kan geluisterd worden naar het Orange Music Station.

Theo Roos, President-Directeur Universal Music Nederland: 'Met deze samenwerking zetten Orange en Universal Music een significante stap om entertainment en mobiele telefonie in alle dimensies van beide bedrijven dichter tot elkaar te brengen. Het is voor ons een logische en belangrijke stap richting de toekomst en wij zijn dan ook erg enthousiast over de samenwerking'.

Peter Verkade, CCO Orange Nederland: 'Onze samenwerking met Universal Music en het lanceren van ons nieuwe Prepaid Music product is de volgende stap in onze lange-termijn visie die onze klanten in staat stelt te genieten van muziek en mobiele diensten. Hear it first at Orange.'

Orange houdt het makkelijk. Prepaid Music geeft voordelige tarieven, de mooiste toestellen met mp3-speler en als de klant per maand zijn beltegoed voor ¤10 opwaardeert kkrijgt hij van Orange 300 gratis sms'jes, iedere maand weer. Prepaid Music is verkrijgbaar in combinatie met een nieuw toestel of als sim-only voor maar ¤ 9,95, dus ggenieten van alle voordelen kan ook met het huidige toestel.

Tariefoverzicht Orange Prepaid Music
Bellen ¤ 0,29
SMS gratis 300 sms berichten per maand*, daarbuiten ¤ 0,12 per bericht Starttarief ¤ 0,09

*als voor minimaal ¤10 per maand wordt opgewaardeerd.

Géén verborgen kosten en géén hoog tarief voor de eerste minuut, maar na het starttarief bellen per seconde en dus betalen per seconde.

Orange Prepaid Music is verkrijgbaar bij alle bekende verkooppunten, waaronder de 61 Orange shops en via www.orange.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Orange Nederland N.V.
Tel: +31 6 18010101
E-mail: pers.nlmb@orange-ft.com

Hollander van der Mey/MS&L
Daniëlle Tamis
Tel: +31 70 354 90 00
E-mail: d.tamis@hvdm.nl

Over Orange
Orange is het merk van de France Telecom Group, één van de meest vooraanstaande telecommunicatiebedrijven ter wereld, met 149 miljoen klanten op vijf continenten.

Op 30 juni 2006 had de France Telecom Group 88,7 miljoen klanten voor mobiele communicatie en 11,9 miljoen klanten voor internetdiensten. In Nederland had Orange op 30 juni 2006 1,996 miljoen klanten voor mobiele telefonie en 588.000 internetklanten.

In juni 2006 werd Orange het centrale merk voor producten en diensten op het gebied van mobiele communicatie, breedband en multiplay in Frankrijk, Groot-Brittannië en Nederland. Met geïntegreerde producten creëert Orange een wereld zonder technologische barrières waarin consumenten kunnen communiceren waar en wanneer zij dat maar willen.

Orange gelooft dat contact tussen mensen de wereld mooier maakt. En daarom brengt Orange de wereld van muziek dichterbij. Want muziek is communicatie. Muziek wordt alleen maar mooier als je het kunt delen met anderen.

Orange vindt het belangrijk om iets terug te doen voor de samenleving waarin zij werkt. Sinds 2003 is Orange daarom partner van War Child, waarvoor zij onder andere de communicatie verzorgt in de voormalige oorlogsgebieden waar War Child actief is.

Meer informatie over Orange is te vinden op www.orange.nl.

About Universal Music Group
Universal Music Group is the world's largest music company with wholly owned record operations or licensees in 75 countries. Its businesses also include Universal Music Publishing Group, one of the industry's largest global music publishing operations.

Universal Music Group consists of record labels Decca Music Group, Deutsche Grammophon, Interscope Geffen A&M Records, Geffen Records, Island Def Jam Music Group, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, Mercury Nashville, Mercury Records, Philips, Polydor Records, Universal Music Latino, Universal Motown Records Group, and Verve Music Group as well as a multitude of record labels owned or distributed by its record company subsidiaries around the world. The Universal Music Group owns the most extensive catalog of music in the industry, which is marketed through two distinct divisions, Universal Music Enterprises (in the U.S.) and Universal Strategic Marketing (outside the U.S.). Universal Music Group also includes eLabs, a new media and technologies division, and Universal Music Mobile.

Universal Music Group is a unit of Vivendi, a global media and communications company.