Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

SAS-oplossing verbetert marketingprestaties

SAS for Marketing Performance Management vergroot de effectiviteit van marketing en kwantificeert marketingresultaten

SAS Forum Nederland (Ermelo), 4 oktober 2006 -- SAS, vooraanstaande leverancier van business intelligence-oplossingen, maakt met haar nieuwe software inzichtelijk wat de bijdrage van marketingactiviteiten aan de inkomsten van een bedrijf is. SAS® for Marketing Performance Management verbetert de marketingprestaties en kwantificeert de marketingresultaten, en laat ook duidelijk zien wat de invloed van marketing is op de prestaties van het bedrijf.

Markt
Onderzoeksbureau Gartner voorspelde aan de hand van haar onderzoek over performance management dat in 2008 meer dan 60 procent van de Global 1000-bedrijven behalve databasemarketing ook andere analytische methoden zullen gebruiken. Dit met als doel om de zichtbaarheid en bijdrage aan het bedrijfsresultaat van marketingactiviteiten en -programma's te verbeteren (waarschijnlijkheid van 0,8).*

SAS for Marketing Performance Management is naadloos geïntegreerd in SAS' customer-intelligence-oplossingen. Het zorgt voor de onderlinge afstemming van marketingstrategieën en -activiteiten, het koppelt marketingprestaties aan de financiële prestaties van het bedrijf en zorgt er voor de marketingactiviteiten kunnen worden gekwantificeerd. De oplossing biedt:
- inzichten op basis van analyse;

- op rollen gebaseerde marketingscorekaarten;

- geïntegreerd overzicht van marketingactiviteiten.

"Marketingmanagers moeten hun positie meer en meer aan de directietafel verdedigen", stelt Clare Duggan, Business Solution Manager SAS Nederland. "Daarom is belangrijk dat ze de bijdrage van de marketingorganisatie aan de positieve prestaties van het bedrijf kunnen kwantificeren. Dat is van oudsher een grijs gebied. Met SAS kunnen belangrijke indicatoren voor marketingprestaties worden gevolgd. Daarmee kan worden aangetoond dat de marketingactiviteiten in lijn liggen met de bedrijfsstrategie en dat marketing bijdraagt aan de inkomsten van het bedrijf."

Voordelen SAS for Marketing Performance Management De voordelen van SAS for Marketing Performance Management zijn:


- sturen op basis van inzicht:
SAS for Marketing Performance Management biedt op basis van geïntegreerde, geavanceerde analyses zowel historische overzichten van trends als vooruitblikken op trends. SAS levert de analytische kracht die nodig is om diepgewortelde causale verbanden te vinden tussen meetgegevens en de marketingactiviteiten die er aan ten grondslag liggen. Het toepassen van deze verbanden en voorspellingen op belangrijke marketinggegevens en strategische doelen geeft marketeers het benodigde inzicht om hun aandacht en middelen te richten op gebieden die meer opleveren.


- meetgegevens in alle categorieën:
SAS for Marketing Performance Management ondersteunt de uiteenlopende eisen van de hele marketingafdeling, van de marketingdirecteur tot de brand manager. SAS biedt een reeks standaard prestatie-indicatoren (KPI's) die zijn gebaseerd op de marktervaring die SAS in de afgelopen dertig jaar bij haar klanten heeft opgedaan. Deze prestatie-indicatoren zijn verdeeld in vier categorieën: marketingprogramma's, klanten, zakelijk/financieel en marketingproces. SAS is de enige softwareleverancier die meetgegevens levert in alle vier categorieën, waardoor de prestaties inzichtelijk worden gemaakt en de onderlinge afstemming van marketingactiviteiten over de gehele marketingafdeling mogelijk wordt.


- geïntegreerd overzicht:
SAS for Marketing Performance Management biedt een compleet overzicht van alle marketingactiviteiten en de mogelijkheid om marketing en uitgaven te optimaliseren ter ondersteuning van de zakelijke doelstellingen. Organisaties kunnen snel hun programma aanpassen, 'wat-als'-analyses uitvoeren voor nauwkeurigere voorspellingen en prestaties meten. Bedrijven die marketingprestaties op een dergelijke manier meten en analyseren, zullen het rendement van hun marketinginspanningen aanzienlijk zien toenemen.

In een onderzoek van 15 augustus 2006 concludeert onderzoeksbureau Forrester dat SAS met SAS Marketing for Performance Management ver vooruit loopt op haar concurrenten.


* Gartner Customer Relationship Management Summit, "Marketing Performance Management: Making Marketing Accountable," Kim Collins, november 2005



Ingezonden persbericht