Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T


- Toepassing van nieuwe technologie, innovatieve materialen en functioneel design werpt vruchten af -

Helly Hansen Workwear blijft groeien in waterdichte werkkleding

Eindhoven - 4 oktober 2006- Helly Hansen Workwear keerde terug naar zijn roots en combineerde oplossingen die zich de afgelopen honderd jaar al hebben bewezen met de nieuwste technologie en modern design. Deze nieuwe wending in waterdichte werkkleding blijkt een succesvolle zet. Sinds 2000 heeft Helly Hansen Workwear de omzet meer dan verdubbeld en het bedrijf verwacht dat de nieuwe collectie deze groei nog verder zal versterken.

"Waterdichte kleding voor werk op, aan of in zee is ons kernproduct geweest vanaf het moment dat de oprichter van ons bedrijf, kapitein Helly Juell Hansen, in 1877 dergelijke kleding begon te maken. Wij hebben voortdurend traditionele kledingsets verder ontwikkeld en verbeterd, en kunnen nu met trots een combinatie aanbieden van traditionele oplossingen met nieuwe technologie, innovatieve materialen en functioneel design," zegt Carena Huelsz, Marketing Manager Helly Hansen Workwear.

Intensief getest
Helly Hansen Workwear heeft gedurende het hele productieproces nauw samengewerkt met eindgebruikers om een op maat gemaakt ontwerp te garanderen dat perfect aansluit op de behoeften van de klant. De kleding is dan ook grondig getest. "Wij hebben sinds voorjaar 2005 diverse sets laten testen door beroepsvissers om ons zoveel mogelijk informatie te verschaffen over de functionaliteit, veiligheidsaspecten en slijtage ervan," aldus Theo Meijer, Sales Director Helly Hansen Workwear. Deze uitgebreide tests hebben geleid tot de keuze voor een materiaal dat honderd procent waterdicht is, terwijl het de drager wel warm houdt en ook bij temperaturen tot min dertig graden Celsius zacht en soepel blijft. "We wilden géén compromis in duurzaamheid of comfort, en daarom hebben we hard gezocht naar een product dat beide eigenschappen garandeert. Na heel veel onderzoek en tests hebben we een zwaarder, duurzamer materiaal gevonden dat toch zacht en soepel blijft. We hebben een nieuwe coatingtechniek voor PVC gebruikt, waardoor het PVC dertig procent beter dan voorheen aan het materiaal hecht en we hebben het materiaal bestand gemaakt tegen de meeste chemicaliën," zegt Meijer. Een set bestaat uit een jas, taillebroek en zuidwester. De capuchons op de jacks zijn groot genoeg om er een veiligheidshelm onder te dragen en op speciaal verzoek van de vissers hebben de broeken nu wijdere pijpen, zodat de drager zijn of haar laarzen niet hoeft uit te doen bij het aan- dan wel uittrekken van de waterdichte kleding.

Veiligheid in de hoofdrol
De nieuwe collectie waterdichte kleding is weer een stap dichterbij het versterken van de positie van het merk onder professionele vissers. Veiligheid speelt daarbij overigens de hoofdrol. De kleding is verder soepel en geeft veel bewegingsvrijheid, waardoor het comfortabeler draagt en de kans op blessures verkleint. De buitenkant is sober om te voorkomen dat de kleding ergens in verstrikt raakt. "Wij waren de pioniers op het gebied van waterdichte kleding voor vissers, zodat we 130 jaar geleden al een voorsprong kregen op de markt. Sindsdien is het ons doel om de concurrentie voor te blijven en om een drijvende kracht te zijn bij het ontwerpen van geavanceerde werkkleding die de geldende veiligheidseisen voor werk op zee overstijgt," aldus Huelsz.


- EINDE -

Over Helly Hansen Workwear
Helly Hansen Workwear is een toonaangevend bedrijf en een betrouwbare partner en leverancier van innovatieve werkkleding. Sinds de oprichting heeft Helly Hansen Workwear de norm voor comfort en functionaliteit sterk verbeterd door steeds weer nieuwe ontwikkelingen en hoogwaardige producten op de markt te brengen. Het van oorsprong Noorse bedrijf heeft zijn hoofdkantoor nog altijd in het Noorse Moss. Helly Hansen Workwear EC (Europe Central) heeft verkooppunten in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, en Frankrijk. Wereldwijd is het bedrijf nog vertegenwoordigd in Australië, Canada, Denemarken, Griekenland, Ierland & Engeland, Italië, Japan, New Zeeland, Noorwegen, Slovenië, Spanje & Portugal, Zweden, Zuid-Korea en de Verenigde Staten.

Noot voor de redactie,