Fabrique 5x genomineerd voor Nederlandse Designprijzen
Fabrique
PERSBERICHT
4 oktober 2006
Fabrique 5x genomineerd voor Nederlandse Designprijzen
Met nominaties in vijf categorieën is Fabrique veruit het meest succesvolle bureau
bij de nominaties voor de Nederlandse Designprijzen 2006. Naast Fabrique hebben alleen
Philips Design (2), Thonik (2) en VBAT (2) meer dan één nominatie voor de
prestigieuze prijzen.
Fabrique is genomineerd in de categorie Design For All voor de nieuwe beveiligingscamera
voor de NS. In de categorie Interaction Design met de website Rembrandt-Caravaggio, en in
de categorieën Grafisch, Huisstijl en Illustraties met verschillende projecten voor
de visuele identiteit van de Eindhovense poptempel Effenaar.
Bij het bekendmaken van de eerste selectie voor de Nederlandse Designprijzen 2006 bleek
Fabrique met negen selecties in zes verschillende categorieën reeds het meest
succesvol. Met name het grote aantal verschillende categorieën is opvallend te
noemen.
Volgens directeur Jeroen van Erp is dat het gevolg van de ontwikkeling die het bureau
heeft doorgemaakt. "Van een ontwerpbureau voor grafische vormgeving, nieuwe media,
ruimtelijk ontwerp en industrieel ontwerp, zijn we een multidisciplinair bureau geworden.
We denken mee in de ambitie van de klant en vertalen die ambitie naar oplossingen die we
ook nog technisch uitvoerbaar maken. Uiteindelijk kan op die manier de vormgeving ook de
functionaliteit versterken.'
Door deze multidisciplinaire aanpak is Fabrique het bureau waar Ahold zijn websites laat
ontwikkelen, de NS zijn camera's laat ontwerpen en spelletjesfabrikant Jumbo zijn merk
laat opfrissen.
Op 21 oktober worden de winnaars van de Nederlandse Designprijzen 2006 bekend gemaakt. De
prijzen worden in Eindhoven uitgereikt aan het begin van de Dutch Design Week.