Fabrique 5x genomineerd voor Nederlandse Designprijzen

Fabrique

PERSBERICHT

4 oktober 2006

Fabrique 5x genomineerd voor Nederlandse Designprijzen

Met nominaties in vijf categorieën is Fabrique veruit het meest succesvolle bureau bij de nominaties voor de Nederlandse Designprijzen 2006. Naast Fabrique hebben alleen Philips Design (2), Thonik (2) en VBAT (2) meer dan één nominatie voor de prestigieuze prijzen.

Fabrique is genomineerd in de categorie Design For All voor de nieuwe beveiligingscamera voor de NS. In de categorie Interaction Design met de website Rembrandt-Caravaggio, en in de categorieën Grafisch, Huisstijl en Illustraties met verschillende projecten voor de visuele identiteit van de Eindhovense poptempel Effenaar.

Bij het bekendmaken van de eerste selectie voor de Nederlandse Designprijzen 2006 bleek Fabrique met negen selecties in zes verschillende categorieën reeds het meest succesvol. Met name het grote aantal verschillende categorieën is opvallend te noemen.

Volgens directeur Jeroen van Erp is dat het gevolg van de ontwikkeling die het bureau heeft doorgemaakt. "Van een ontwerpbureau voor grafische vormgeving, nieuwe media, ruimtelijk ontwerp en industrieel ontwerp, zijn we een multidisciplinair bureau geworden. We denken mee in de ambitie van de klant en vertalen die ambitie naar oplossingen die we ook nog technisch uitvoerbaar maken. Uiteindelijk kan op die manier de vormgeving ook de functionaliteit versterken.'

Door deze multidisciplinaire aanpak is Fabrique het bureau waar Ahold zijn websites laat ontwikkelen, de NS zijn camera's laat ontwerpen en spelletjesfabrikant Jumbo zijn merk laat opfrissen.

Op 21 oktober worden de winnaars van de Nederlandse Designprijzen 2006 bekend gemaakt. De prijzen worden in Eindhoven uitgereikt aan het begin van de Dutch Design Week.