Gemeente Geertruidenberg
Afsluitende bijeenkomst horecabeleid op 5 oktober
Burgemeester Meijer nodigt u hartelijk uit voor een afsluitende
bijeenkomst over het horecabeleid in de gemeente op 5 oktober a.s. om
19.30 uur in de raadszaal van het gemeentehuis.
Hij zal eerst een presentatie geven over het voorgenomen horecabeleid.
Daarna krijgen belanghebbenden de gelegenheid hun zienswijze in te
brengen. De burgemeester neemt de op- en aanmerkingen mee in de
verdere besluitvorming richting college en raad. Het is de bedoeling
dat eind 2006 de nota wordt vastgesteld.
Proces
Met deze bijeenkomst sluiten we een proces af dat begon met een
openbare bijeenkomst in januari. Hierin gaf de burgemeester het
startschot voor het ontwikkelen van het horecabeleid in de gemeente.
Vervolgens is een werkgroep met omwonenden en vertegenwoordigers van
de horeca, politie, Kamer van Koophandel en gemeente aan de slag
gegaan om het beleid te maken. Deze werkgroep is verschillende keren
bij elkaar geweest en heeft een conceptnota ontwikkeld waarvan het
college en de raad inmiddels hebben kennisgenomen. De conceptnota
bestaat uit twee delen, een deel waarin de gemeenteraad de kaders
aangeeft en een deel waarin het college en de burgemeester aangeeft op
welke wijze zij uitvoering geven aan onder meer deze kaders.
Informatie
Tussentijds zijn deze notas gepubliceerd op deze website onder het
thema werken en ondernemen/horecabeleid.
Ook de huidige versie voor het college en de raad kunt u hierop
vinden. De nota tot 5 oktober 2006 ter inzage in de gemeentwinkel.
Voor tussentijdse vragen kunt u tijdens kantoortijden contact opnemen
met Marcel van Ree, tel 579 517.