Gemeente Geertruidenberg


Afsluitende bijeenkomst horecabeleid op 5 oktober

Burgemeester Meijer nodigt u hartelijk uit voor een afsluitende bijeenkomst over het horecabeleid in de gemeente op 5 oktober a.s. om 19.30 uur in de raadszaal van het gemeentehuis.

Hij zal eerst een presentatie geven over het voorgenomen horecabeleid. Daarna krijgen belanghebbenden de gelegenheid hun zienswijze in te brengen. De burgemeester neemt de op- en aanmerkingen mee in de verdere besluitvorming richting college en raad. Het is de bedoeling dat eind 2006 de nota wordt vastgesteld.

Proces

Met deze bijeenkomst sluiten we een proces af dat begon met een openbare bijeenkomst in januari. Hierin gaf de burgemeester het startschot voor het ontwikkelen van het horecabeleid in de gemeente. Vervolgens is een werkgroep met omwonenden en vertegenwoordigers van de horeca, politie, Kamer van Koophandel en gemeente aan de slag gegaan om het beleid te maken. Deze werkgroep is verschillende keren bij elkaar geweest en heeft een conceptnota ontwikkeld waarvan het college en de raad inmiddels hebben kennisgenomen. De conceptnota bestaat uit twee delen, een deel waarin de gemeenteraad de kaders aangeeft en een deel waarin het college en de burgemeester aangeeft op welke wijze zij uitvoering geven aan onder meer deze kaders.

Informatie

Tussentijds zijn deze notas gepubliceerd op deze website onder het thema werken en ondernemen/horecabeleid.

Ook de huidige versie voor het college en de raad kunt u hierop vinden. De nota tot 5 oktober 2006 ter inzage in de gemeentwinkel.

Voor tussentijdse vragen kunt u tijdens kantoortijden contact opnemen met Marcel van Ree, tel 579 517.