RFID Experience Center vernieuwd

Initiatief van Capgemini, Sap, Vanderlande en Intel trok al ruim 150 bezoekers.

Publicatiedatum 4 October 2006

Het RFID Experience Center, een initiatief van Capgemini, SAP, Vanderlande en Intel, is vernieuwd. Het centrum, waar klanten in een drie uur durende sessie inzicht kunnen krijgen in de toepassing van RFID-technologie in hun supply chain, beschikt nu over de laatste stand der techniek op RFID-gebied. Het RFID Experience Center toont eens te meer aan dat de mogelijkheden van RFID enorm zijn. Sinds april 2005, toen het Center werd geopend bij Vanderlande Industries, hebben ruim 150 bedrijven in het Experience Center kunnen ondervinden wat de toepassing van RFID in hun specifieke situatie op kan leveren.

Vernieuwde techniek

In het Center wordt nu de nieuwste GEN2-technologie toegepast. Hierdoor is de leessnelheid fors verhoogd, en kan de correcte uitlezing van tags worden gegarandeerd. Daarnaast is de RFID Managed Network-toepassing van Intel ingevoerd. Het wordt hiermee mogelijk meerdere readers op afstand te beheren en aan te sturen. Binnen logistieke operaties kunnen zo meerdere RFID-opstellingen tegelijk en centraal worden beheerd. Software van noFilis zorgt hierbij voor correcte aansturing. Het RFID Experience Center toont ten slotte ook een nieuwe handheld-applicatie, waarmee de magazijnmedewerker direct kan zien of zijn handelingen in het magazijn correct in het systeem worden verwerkt.

Het vernieuwde RFID Experience Center toont aan dat de technologie klaar is om in grootschalige operaties te worden toegepast.

Over Capgemini

Capgemini, een van de meest toonaangevende aanbieders van consulting-, technology- en outsourcingdiensten ter wereld, werkt op een unieke manier samen met zijn klanten. Deze werkwijze noemt Capgemini de "Collaborative Business Experience". Door zich te richten op gezamenlijk succes en het behalen van aantoonbare toegevoegde waarde helpt Capgemini

bedrijven bij het ontwikkelen van nieuwe groeistrategieën, het optimaal benutten van de mogelijkheden van technologie, en te groeien als gevolg van een krachtige samenwerking. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 61.000 medewerkers in dienst en realiseerde in 2005 een omzet van 6,9 miljard euro. Meer informatie over afzonderlijke disciplines, vestigingen en onderzoek is te vinden op www.nl.capgemini.com.

About Intel® Solution Services

Intel® Solution Services is Intel Corporation's worldwide professional services organization, helping companies capitalize on the full value of Intel® architecture through consulting focused on architecture transitions. Intel Solution Services uses its foremost expertise in Intel architecture and next-generation technologies to design cost-effective, cutting-edge solutions to complex business challenges. We combine our architecture expertise, state-of-the-art facilities, and strong industry alliances to help businesses get the most out of their information technology investments. Intel Solution Services gives its enterprise clients the confidence to innovate.

Intel, Intel® Solution Services are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries in the United States and other countries. All other marks are the property of their respective owners. For more information about Intel® Solution Services, visit www.intel.com/go/intelsolutionservices. Copyright © 2006 Intel Corporation

EINDE PERSBERICHT