Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Prins en ondernemer Maurits: 'Ik ben te onafhankelijk voor een grote organisatie'

Amsterdam, 05 oktober 2006 - Deze week exclusief in Carp: prins en ondernemer Maurits van Oranje over zijn ambities, zijn opvoeding, zijn positie, zijn kinderen en zijn innovatiecreatiebureau The Source.

Over zijn keuze over het ondernemersschap: 'Ik ben te onafhankelijk voor een grote organisatie. Niet door mijn positie, maar door wie ik ben. Ik wist al toen ik begon met werken dat ik niet altijd voor een baas zou werken.' Over zichzelf: 'Ik ben altijd tegendraads geweest. Niet om het tegendraads zijn, maar omdat ik gezag of wat iemand zegt niet zomaar aanneem.' Over Koninginnedag: 'Je kunt je afvragen hoe leuk het nog is mensen van bijna 40 te zien zaklopen. Die vraag stellen wij onszelf ook elk jaar. Dan blijkt weer: dit willen mensen.' Over opvoeding: 'de hele dag met mijn kinderen bezig. Daar doen we tegenwoordig erg spastisch over. Ik ben opgevoed met kindermeisjes. Mijn ouders waren altijd aan het werk, maar wel heel betrokken. (...) Ik ben niets tekort gekomen.’ Over zijn positie: 'Mijn ouders hebben ons altijd ingeprent: het gaat er niet om wat je bent, maar wie je bent en wat je uitstraalt. (...) En als mensen zeggen "de prins", "der König" toedeletoet, en bukken, buigen, dan denk ik... hallo zeg. Ik ben nooit onder de indruk geweest van titels, vanwege mijn achtergrond. Respect krijg je niet, dat dwing je af.Â’

Zie voor de volledige tekst van het artikel en enkele 'bonustracks' www.carp.nl

­­­­­­­
Carp
Carp informeert hoogopgeleide professionals tot 37 jaar over werk, loopbaan, lifestyle en persoonlijke ontwikkeling. Carp bestaat uit het tijdschrift (oplage 135.000), Careerscope (recruitment evenement), de nieuwsbrieven (oplage 60.000), Carp.nl en de Wake-up Call (vacature e-mailservice).

Aromedia
Aromedia is uitgever van de merken Sum, Carp en Studytrack. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda's en websites. Tevens organiseert Aromedia een aantal keer per jaar de carrièrebeurs Careerscope. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van studenten en professionals, in de leeftijd van 17 tot 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­
#####