Persbericht

XEROX KONDIGT OVERNAME VAN XMPie AAN;

OVERNAME VAN $54 MILJOEN VERSTERKT LINK TUSSEN GEPERSONALISEERD PUBLICEREN, DIGITAAL DRUKKEN EN WEBMARKETING

Eén-op-één software stimuleert gebruik digitale persen en verhoogt respons cross-media campagnes

Breukelen, 5 oktober 2006 - Voortbouwend op de sterke groei van gepersonaliseerd afdrukken en multimedia direct marketing, is Xerox overeengekomen het softwarebedrijf XMPie over te nemen voor $54 miljoen. XMPie is een toonaangevend leverancier van variabele informatie software die gepersonaliseerde cross-media marketingprogramma's mogelijk maakt. Deze XMPie software combineert communicatiemethoden zoals digitaal gedrukte direct mail, Internet, e-mail, SMS en andere methoden met elkaar. Doelstelling daarbij is om klanten te bereiken met op maat gemaakte marketingmaterialen die relevant zijn voor de individuele ontvanger en die daardoor hogere responscijfers opleveren. XMPie maakt complexe multi-wave cross-mediale marketing campagnes met een zeer korte doorlooptijd mogelijk. De overname is van strategisch belang voor Xerox en ondersteunt haar positie als marktleider op het gebied van digitaal drukken, workflow-automatisering en personalisatie van drukwerk.
XMPie, dat gevestigd is in New York, is gespecialiseerd in software die grafisch ontwerpers, marketingorganisaties en grafimediabedrijven in staat stelt (sterk) gepersonaliseerde marketingmaterialen te creëren, inclusief informatie en afbeeldingen op basis van koopvoorkeuren en persoonlijke interesses. Naast het maken van gerichte gedrukte communicatie, zoals brochures, direct mail en catalogi, kan de XMPie software automatisch gepersonaliseerde websites genereren waar informatie staat die specifiek voor hen is samengesteld. Of via een e-mail of SMS bericht precies op tijd op de hoogte brengen van een bepaalde voor de ontvanger relevante activiteit. Deze geïntegreerde marketingcampagnes worden gedrukt op digitale afdruksystemen, zoals de Xerox iGen3® , de momenteel in de Direct Marketing wereld meest gebruikte digitale kleurenpers voor het produceren van hoogkwalitatieve marketingmaterialen op maat.
"Een paar prachtige voorbeelden van de mogelijkheden van XMPie vind ik zelf de recente DM actie voor onze eigen Momentum seminars, waar we 13.000 mensen persoonlijk hebben bereikt en waarvoor de vele respondenten zich via hun persoonlijke (XMPie) website hebben ingeschreven", zegt Alan Charnley, General Manager Xerox (Nederland) BV. "Een ander prachtig XMPie voorbeeld is die van telecombedrijf The Carphone Warehouse, waar de afgelopen maanden rond 60.000 kopers van een mobiele telefoon een volledig gepersonaliseerd informatieboekje in combinatie met een persoonlijke website ontvingen. Met als resultaat een enorme, positieve response van haar klanten en veel cross selling."
De markt voor het afdrukken van variabele informatie, die voor het personaliseren van toepassingen afhankelijk is van software zoals XMPie, zal zich volgens onderzoeksbureau InfoTrends in de V.S. naar verwachting binnen een paar jaar verdriedubbelen van $5,3 miljard in 2004 tot $16,6 miljard in 2009. Dit dankzij een jaarlijks groeipercentage van maar liefst 26 procent. "Als grootste wederverkoper van XMPie bedient Xerox al geruime tijd de groeiende vraag van klanten naar variabele informatie software, geïntegreerd met haar grote portfolio aan digitale afdruksystemen, Internet- en e-mail-applicaties om krachtige marketingprogramma's te creëren", aldus Ursula Burns, president van Xerox Business Group Operations. "Door middel van deze overname brengen wij onze kennis van databeheer samen met de kwaliteit van digitaal afdrukken om daarmee de meest optimale oplossingen voor multimedia marketingcampagnes te bieden."
Het XMPie softwarepakket is compatible met de op industriestandaarden gebaseerde ontwerpsoftware van Adobe Systems Inc., zoals de Adobe Creative Suite. XMPie kan websites op maat ontwikkelen voor online aankopen en één database gebruiken om zowel drukwerk als Internetpagina's te genereren, alsmede responscijfers en Internetverkeer bijhouden om de doeltreffendheid en winstgevendheid van marketingcampagnes te meten. De prijswinnende beeldpersonalisatiesoftware van XMPie, uImageTM genaamd, helpt marketingmedewerkers de mogelijkheden van personalisatie te vergroten door zeer opvallende gepersonaliseerde beelden en foto's in documenten op te nemen, zoals op omslagen van tijdschriften, in direct mail, kinderboeken, kalenders en reisbrochures. Met XMPie uImageTM kan allerlei beeldmateriaal heel verrassend gemanipuleerd en gepersonaliseerd worden, bijvoorbeeld door de naam van de ontvanger van een mailing op bijzondere wijze te verwerken in foto's van ramen, straatnaamborden, kleding, gebouwen, auto's en andere voorwerpen. Doelstelling is dat de ontvanger van de mailing zich heel persoonlijk benaderd voelt en dus eerder zal responderen dan op een mailing zonder een dergelijk opvallend gepersonaliseerd beeld. XMPie, dat werd opgericht in 2000 en werd gefinancierd door Jerusalem Venture Partners, is een wereldwijd opererend bedrijf met ongeveer 60 werknemers. Het hoofdkantoor van XMPie zal in New York gevestigd blijven en de onderzoeks- en ontwikkelingsfaciliteit in Netanya, Israël. Naar verwachting zal de meerderheid van de werknemers van XMPie in dienst treden van Xerox.
De volledig contante overname van XMPie door Xerox zal naar verwachting in de komende 30 dagen worden voltooid, afhankelijk van wettelijke goedkeuring en de gewoonlijke overnamedetails.
Via haar overnamestrategie identificeert Xerox succesvolle bedrijven in nichemarkten die passen bij de toewijding van Xerox aan producten op het gebied van innovatie, gepersonaliseerde service en documentenbeheer. XMPie is de tweede overname van Xerox van dit jaar. In juli nam Xerox Amici LLC over, een toonaangevend leverancier van diensten op het gebied van elektronische opsporing, die hoofdzakelijk rechtszaken en de wetshandhaving ondersteunt.


--- einde persbericht ---

Xerox Europe
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling, content management en document outsourcing.
Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com. Xerox® is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.
---

---

Klantcontacten
Voor meer informatie over Xerox en de producten: bel 0346 - 255 255 of kijk op www.xerox.nl.

Mediacontacten
Xerox (Nederland) B.V., Patty de Jong, Communications Manager, tel.: 0346 - 255 770,
email: patty.dejong@xerox.com

VerkroostPR (voor Xerox), Herman Verkroost, tel.: 030 - 229 20 05, email: hav@verkroostpr.nl