Peugeot 207 1.6-16v THP: het plezier dat benzine kan bieden
(10/6/2006)
De 207 geldt als een waardige opvolger van zijn voorganger: een
geraffineerde en dynamische styling, een uitgebreide uitrusting, een
onderstel dat algemeen erkend wordt als een voorbeeld in zijn klasse,
veiligheid en een breed aanbod zorgen ervoor dat deze auto, die in
april 2006 werd geïntroduceerd, aan de meest uiteenlopende eisen van
de hedendaagse automobilist kan voldoen.
Sinds het voorjaar zijn er inmiddels al meer dan 150.000 exemplaren
van verkocht waarmee de 207 onmiskenbaar een succes is onder de kopers
van een veelzijdige auto die bij hun persoonlijkheid past.
Er is een ruime keuze aan motorisaties:
Benzinemotoren van 1.4-8v 54 kW (ongeveer 75 pk) â sinds september
2006, 1.4-16v 65 kW (ong. 90 pk) en een 1.6-16v met 80 kW (ong. 110
pk).
Bij de dieselmotoren heeft men de keus uit een 1.4 HDi met 50 kW (ong.
70 pk) en twee 1.6 HDi-motoren met vermogens van 66 kW (ong. 90 pk) en
80 kW (ong. 110 pk). Laatstgenoemde is standaard voorzien van een
roetfilter.
Daarnaast is de 207 voortaan ook leverbaar met een compleet nieuwe,
150 pk sterke, direct ingespoten benzinemotor. Deze 1.6-16v THP (Turbo
High Pressure) 150 pk is de eerste van een nieuwe generatie motoren
die is voorzien van de meest geavanceerde technologie, met
topprestaties en een bijzonder sportief karakter en dat alles met een
heel bescheiden verbruik en een geringe uitstoot van schadelijke
stoffen.
De motor is voorlopig alleen leverbaar in de uiterst compleet
uitgeruste Féline, eerst als 3deurs, naar verwachting aan het eind
van het jaar ook als 5-deurs. De 207 Féline 1.6-16v THP 150pk kost
EUR 23.300,-.
De 1,6 Turbo 150 pk is het resultaat van de samenwerking tussen PSA
Peugeot Citroën en BMW Group en biedt ongekend veel rijplezier
waardoor hij perfect aansluit bij het algehele gevoel dat de 207
oproept.
AutoRai