Ingezonden persbericht


Persbericht

6 oktober 2006

Telemark benoemt Orange Business Services tot Best Global Operator voor data VPN

Hoogste loyaliteitsscore, meeste best-in-class awards behaald

Orange Business Services mag zich Best Global Operator voor data VPN noemen volgens de Voice of the Customer Satisfaction Index van Telemark. In dat rapport behaalde Orange Business Services de hoogste score.

Deze conclusie is gepubliceerd in het meest recente rapport van Telemark, een vooraanstaand marktonderzoeksbureau voor klanttevredenheid in de telecombranche.

Eerder deze maand werd Orange Business Services al gepositioneerd als Dolphin. Deze aanduiding is bestemd voor serviceproviders met een meerwaarde boven alle concurrenten in de Telemark Crystal Ball. De Telemark Crystal Ball voorspelt de waarschijnlijke prestaties van aanbieders in de toekomst, gebaseerd op verklaringen van gebruikers over aankoopintentie en ervaringen.

Volgens Telemark is Orange ook Best Global Operator for Customer Support and Meeting Requirements, gebaseerd op dezelfde klanttevredenheidsindex. Orange Business Services heeft met 64 procent de hoogste loyaliteitsscore in vergelijking tot concurrenten. Dat komt doordat Orange het laagste percentage ontevreden klanten heeft. Van de 173 Orange-klanten die zijn ondervraagd geeft 60 procent aan Orange aan te bevelen bij collega's. Dit aantal ligt hoger dan bij alle andere wereldwijde aanbieders.

Orange heeft daarbij ook het hoogste aantal best-in-class onderscheidingen gewonnen, namelijk in de volgende acht categorieën: netwerkbetrouwbaarheid, de mogelijkheid te voorzien in behoeftes van de klant, het begrijpen van klantbehoeftes, algemene helpdesk, geografisch bereik, single point of contact, end-to-end netwerkbeheer en het bereiken van moeilijke locaties. De tevredenheid met Orange is zelfs 'uitmuntend' voor netwerkbetrouwbaarheid en het veilig stellen van dataverkeer, waarmee twee Telemark Gold Awards zijn gewonnen.

Bericht voor de redactie

Over Orange Business Services

Orange Business Services vertegenwoordigt sinds 1 juni 2006 de zakelijke communicatieoplossingen en -diensten van de France Telecom Group. Eerder werden die vertegenwoordigd door de verschillende merken van France Telecom, waaronder Equant.

De portfolio bestaat uit voice-, data- en mobiele diensten, IT-expertise en managed services. Alle producten en diensten hebben als doel de bedrijfsprocessen van klanten te optimaliseren en hun productiviteit te verbeteren. Orange Business Services heeft vestigingen in 166 landen en heeft klanten in 220 landen. Meer informatie is beschikbaar via www.mnc.orange-business.com.

Voor meer informatie over Orange Business Services kunt u contact opnemen met Mariena de Jager, Marketing Manager Orange Business Services: Tel: +31 (0)20 606 92 57
E-mail: mariena.dejager@orange-ft.com Website: http://www.mnc.orange-business.com

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Maud Geerbex van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: maudg@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com