Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Talisma Chat en Email beschikbaar via AppExchange van Salesforce.com

Innovatieve CIM-oplossingen leiden tot belangrijke verbeteringen op het gebied van dienstverlening en ondersteuning

Arnhem, 10 oktober 2006 -Talisma Corporation (www.talisma.com), marktleider op het gebied van ondernemingsbrede CIM-oplossingen (Customer Interaction Management) en Salesforce.com (NYSE:CRM), marktleider op het gebied van on-demand business services, maken de beschikbaarheid bekend van Talisma Chat en Talisma Email voor Salesforce Service & Support via AppExchange. In combinatie met Salesforce Service & Support bieden Talisma Chat en Talisma Email nieuwe communicatiekanalen voor het afhandelen van klantvragen, terwijl verkoopmedewerkers in real-time toegang hebben tot klantgegevens die in het systeem zijn opgeslagen. Beide producten zijn per direct beschikbaar via http://www.salesforce.com/appexchange.

Met Talisma Chat voor AppExchange kan een Salesforce-gebruiker meerdere gelijktijdige chatsessies afhandelen, waarbij de persoonlijke productiviteit met wel 400% kan toenemen, terwijl de gemiddelde afhandelingtijd met zo'n 30% afneemt. De optionele module Proactive Chat biedt websitebezoekers via een pop-up assistentie op basis van vooraf gedefinieerde instellingen, zoals de tijd die op een bepaalde webpagina wordt doorgebracht, de inhoud van het winkelwagentje of een van de vele klantinstellingen.

Talisma Email voor AppExchange is geïntegreerd met Salesforce, zodat gebruikers snel kunnen reageren op inkomende e-mails. Daarbij kan de responstijd met wel 50% worden teruggebracht. Talisma Email zorgt ervoor dat e-mailberichten terechtkomen bij de verkoopmedewerker die, gezien ervaring, klantprioriteit en beschikbaarheid, het beste is gekwalificeerd om de klant meteen, de eerste keer adequaat te helpen. Door deze naadloze integratie zijn klanten van Salesforce.com ervan verzekerd dat hun oorspronkelijke investering niets aan waarde inboet, sterker nog: hun verkoopmedewerkers krijgen zelfs de beschikking over meer functionaliteit.

Talisma Chat en Talisma Email vergroten de mogelijkheden voor case management binnen Salesforce Service & Support. Met één klik hebben verkoopmedewerkers toegang tot het klantaccount en de case-informatie, waarbij automatisch cases worden geopend of opgevraagd, statuscodes vastgelegd en klantgegevens bijgewerkt. Talisma gaat nog een stap verder en presenteert een compleet historisch overzicht van alle interacties die via alle communicatiekanalen hebben plaatsgevonden, zodat de verkoopmedewerker zich een 360-gradenbeeld kan vormen van de klant met volledig inzicht in alle communicatie tot op heden, ongeacht het communicatiekanaal.

"Gebruikers van Salesforce kunnen nu zelf ervaren welke positieve en onmiddellijke impact onze CIM-oplossingen hebben op hun bedrijfsactiviteiten", aldus Dan Vetras, President & CEO van Talisma. "In combinatie met de bestaande Talisma Knowledgebase voor AppExchange bieden Talisma Chat en Talisma Email zelfs nog meer mogelijkheden voor productiviteitsverhoging en kostenverlaging, hetgeen zal bijdragen tot een bijzondere klantbeleving."

"Het verheugt ons dat wij de bekroonde oplossingen van Talisma kunnen aanbieden via AppExchange", aldus Vice President AppExchange partners Matt Holleran van salesforce.com. "Onze nauwe samenwerking met Talisma blijft van grote waarde, aangezien customer service-organisaties wereldwijd hun voordeel doen met geïmplementeerde producten van Talisma."

Talisma Chat en Talisma Email voor AppExchange zijn twee van de meer dan 375 applicaties die thans beschikbaar zijn via AppExchange van salesforce.com, de eerste on-demand directory & sharing service ter wereld die gevonden kan worden op http://www.salesforce.com/appexchange.

Apex is het nieuwe, baanbrekende on-demand platform - en tevens programmeertaal - van salesforce.com dat een geheel nieuwe betekenis geeft aan multi-tenant on-demand applicaties. Dankzij Apex kunnen klanten, ontwikkelaars en partners krachtige on-demand applicaties bouwen, die CRM ver achter zich laten, en voor het eerst hun eigen code schrijven en draaien in een host-omgeving met de gerenommeerde multi-tenant service van salesforce.com die garant staat voor veiligheid, betrouwbaarheid, uitbreidbaarheid en gebruiksgemak. Klanten kunnen Apex gebruiken om de kernfuncties van hun Salesforce-toepassing af te stemmen op de eigen unieke behoefte en snel en eenvoudig nieuwe applicaties en componenten van partners en ontwikkelaars te integreren. Zonder investeringen te hoeven doen in infrastructuur kunnen ontwikkelaars nu een nagenoeg onbeperkt aantal applicaties bouwen en draaien, met ongekende mogelijkheden voor innovatie en dezelfde creatieve vrijheid als de eigen ontwikkelaars van salesforce.com.

Over Talisma
Talisma levert wereldwijd Customer Interaction Management (CIM) oplossingen waarmee organisaties een echt onderscheidende 'customer experience' kunnen waarmaken. Talisma CIM stelt organisaties in staat om hun customer service processen te optimaliseren, klanttevredenheid te verhogen en kosten te verlagen. De oplossingen van Talisma integreren de mogelijkheden van e-mail, telefoon, chat en selfservice met een krachtig en volwassen web services platform, uitgebreide analyse-tools en een knowledgebase voor het hele systeem. De oplossingen van Talisma zijn schaalbaar naar behoefte en hebben zich in de praktijk bewezen. Voorbeelden van Talisma klanten in de Benelux zijn: ANWB, Demon Internet, Toyota en SURFnet. Internationale klanten van Talisma zijn onder meer: Aetna, AOL, Aviva, Bank of America, Canon, ChevronTexaco, Citibank, Coast Capital Savings, Daimler-Chrysler, Dell, DHL, Ford, HGTV, Intuit, University of Alabama, Microsoft, Pitney Bowes, Siemens, Sony, Sprint en het Amerikaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken. Meer informatie vindt u op www.talisma.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

The Communication Force
Nicolette Slingerland
Tel.: 0252- 527 247
E-mail: nicolettes@communicationforce.com