Ingezonden persbericht


--- Persbericht ---

Media Republic klaar voor verdere groei

Media Republic verzelfstandigt Eccky en maakt nieuwe klanten en directieleden bekend

Amsterdam, 16 oktober 2006 - Met de lancering van een aantal nieuwe projecten, de verzelfstandiging van Eccky en een verschuiving van het management, maakt Media Republic de weg vrij voor verdere groei.

Nieuwe directieleden

Per 1 september jongstleden is Gerben Ras toegetreden tot de directie van Media Republic als operationeel directeur. Ras is afkomstig van LogicaCMG en was daar als Business Unit Director verantwoordelijk voor Project en Delivery Management. Naast Gerben Ras bestaat de directie van Media Republic uit Bas Verhart (Algemeen Directeur), Doeke de Steur (Commercieel Directeur) en Joris Krüse (Creatief Directeur). Mede-oprichters Michiel Mol, Winston Gerschtanowitz en Alexander van der Touw treden uit de directie maar blijven wel actief als adviseurs en aandeelhouders.

Nieuwe projecten

Afgelopen maand lanceerde Media Republic www.spraymoregetmore.nl. Frank Weijers, Managing Director van Unilever: "Na de succesvolle campagne voor Axe Click, met meer dan 1 miljoen unieke website bezoekers, laat Media Republic opnieuw zien dat het in staat is om een vernieuwende activatie campagne neer te zetten. Het betrekken van de doelgroep via digitale kanalen en nieuwe technieken maken dit project uniek."

Daarnaast is een nieuwe reeks afleveringen van Verhuisbericht (www.verhuisbericht.nl) van start gegaan. Ilse Lasschuijt, Manager Marketingcommunicatie Nuon: "Verhuisbericht wordt al drie jaar in dezelfde sponsorsamenstelling tot stand gebracht en er is dan ook sprake van een unieke samenwerking. Nuon participeert in Verhuisbericht om op een natuurlijke manier onze relevantie en expertise te laten zien rond het verhuismoment. Dit seizoen is Verhuisbericht uitgegroeid tot een crossmediaal platform, met naast het televisieprogramma en de website, een Verhuisbericht boek en een speciale stand op de Woonbeurs."

Verder lanceerde Media Republic in de afgelopen maanden nieuwe projecten voor Lipton (www.discgolf.nl), KPN (www.kpn.com/draadloos), Heineken (www.heineken.nl/werken), Brand (www.brand.nl) KPN en Samsung (www.steunpinkribbon.nl) en Nuon (www.energievoororanje.nl). Medeoprichter en CEO van Media Republic, Bas Verhart: "Adverteerders zoeken steeds vaker innovatieve manieren om hun doelgroep te bereiken en activeren. Media Republic speelt met haar formats en campagnes in op deze groeiende behoefte aan cross media en brand activation."

Eccky zelfstandig

Een half jaar na de succesvolle commerciële lancering in Nederland wordt Eccky, de community en game waar je virtuele kinderen kunt maken en opvoeden, afgesplitst van Media Republic. Verhart: "Van idee naar business, dat is de strategie van Media Republic die zich 2,5 jaar geleden uitte in de geboorte van een format als Eccky. Met deze verandering zorgen we ervoor dat beide onderdelen gefocust door kunnen groeien. Met meer dan 350.000 geregistreerde gebruikers een aantal sterke adverteerders heeft Eccky zich in ieder geval genoeg bewezen zelfstandig verder te kunnen."

Dankzij de groeiende behoefte bij adverteerders aan zichtbaarheid in games (in-game advertising) kan Eccky sinds 1 september gratis aangeboden worden aan de gebruiker. Naast de bestaande partners MSN, Doritos, Telfort en Sony Playstation, hebben sinds kort Postbank, Efteling, OHRA en H&M een functionele verschijning in het spel.

Eccky wordt per 1 september ad interim geleid door Edgar Kiwiet, voorheen Managing Director van Agency.com. De directie van Eccky bestaat verder uit Peter Warman (Commercial Director), Yme Bosma (Strategy Director) en Vincent Rump (Operations Director).

--- Einde bericht ---

Over Media Republic

MEDIA REPUBLIC is een van de leidende interactieve mediabedrijven in Europa, gespecialiseerd in de ontwikkeling van formats, content en campagnes voor internationale merken. MEDIA REPUBLIC is continu op zoek naar innovatieve manieren om consumenten te raken in de echte wereld én de virtuele wereld. Het bedrijf heeft op dit moment 60. gepassioneerde professionals en is gevestigd in hartje Amsterdam. Meer informatie is te vinden op www.mediarepublic.com.

Over Eccky

De ambitie van ECCKY is om een wereldwijd entertainment merk te worden dat aanspreekt bij jongeren tussen 8 en 18 jaar oud. Het merk wordt gebouwd vanuit het unieke spel - waar twee mensen een virtueel kind op kunnen voeden - en de actieve community van gebruikers. Eccky is te spelen via Windows Live Messenger, www.eccky.nl en de mobiele telefoon. Op dit moment heeft ECCKY 350.000 geregistreerde gebruikers. De lancering in de UK wordt momenteel voorbereid. ECCKY heeft ongeveer 20 personen in dienst. Meer informatie is te vinden op www.eccky.com.



Ingezonden persbericht