Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Sponsoring steeds meer onderdeel communicatiemix
Nederlandse sponsormarkt ca. 900 miljoen euro

Amstelveen, 16 oktober 2006
Sponsoring wordt in 2007 steeds meer onderdeel van de communicatiemix van bedrijven. Dat is de verwachting die experts op het gebied van sponsoring hebben uitgesproken in de Benchmark Sponsoring 2007 van Sponsor Magazine en SPORT + MARKT.

Deze benchmark wordt jaarlijks uitgevoerd en geeft de verwachtingen van adverteerders voor het komende jaar op het gebied van sponsoring.

Uit de benchmark blijkt bovendien dat volgend jaar de budgetten voor sponsoring opnieuw zullen stijgen. Daarmee groeit het totaal bedrag dat jaarlijks aan sponsorrechten wordt uitgegeven naar bijna 900 miljoen euro. Bedrijven gaan ook steeds meer hun sponsorships activeren en communiceren. Dit is één van de belangrijkste redenen dat sponsoring meer en meer geïntegreerd wordt met klassiek adverteren.

De belangrijkste beweegredenen om aan sponsoring te doen is de waarde van de sponsoring voor een merk en voor de ondersteuning van het merkimago. Aangezien TV reclame steeds minder effect lijkt te hebben, zoeken adverteerders naar andere methodes om in contact te blijven met de consument. Sponsoring voorziet op een goede manier in deze behoefte. Sponsoring zorgt ervoor dat specifieke doelgroepen bereikt kunnen worden en dat het een grotere merkbekendheid op kan leveren.

Alle resultaten van het onderzoek worden gepresenteerd tijdens het jaarlijkse Sponsorhuis congres op 16 november a.s. in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Het congres heeft dit jaar als thema 'Next stop in Sponsoring'.

Tijdens het congres spreken ook de Amerikaanse sponsorgoeroe Lesa Ukman (CEO van IEG), Alfred Levi (CEO MM&MO), Philip Hennemann (CEO Infostrada Sports). Tevens zijn er vele thematafels die worden voorgezeten door o.a. Marc van Pappelendam (Nike), Harry Dekker (Unilever) en Kees van Twist (directeur Groninger Museum).

------------