Ingezonden persbericht


NIEUWE RELEASE VAN CA'S UNICENTER NSM BENUT SQL-SERVER EN IS TE INTEGREREN MET OPLOSSINGEN VAN CA EN DERDE PARTIJEN

Flagship-managementoplossing optimaliseert servicemogelijkheden door het vereenvoudigen en automatiseren van kritieke IT-werkingen

Nieuwegein, 17 oktober 2006 - CA (NYSE: CA) introduceert een nieuwe release van Unicenter Network and Systems Management (Unicenter NSM). Deze oplossing biedt een managementdatabase (MDB) gebaseerd op Microsoft SQL Server en vereenvoudigt de integratie met managementoplossingen van CA en die van derde partijen. Dit maakt het voor klanten mogelijk hun service te optimaliseren terwijl bestaande IT-investeringen beschermd blijven.

Unicenter NSM bewaakt kritische bedrijfsprocessen en reduceert de kosten en complexiteit van IT-management. Het verzekert de stabiliteit, beschikbaarheid en de prestaties van heterogene IT-infrastructuren in een onderneming door het monitoren en het automatisch beheren van servers, netwerkcomponenten, opslagmiddelen, applicaties en andere infrastructuurcomponenten.

"Société Générale Corporate & Investment Banking wil de IT-infrastructuur zo betrouwbaar maken dat het transparent is voor de hele organisatie", zegt Patrick Mannion, vice president Enterprise Monitoring Tools bij Société Générale Corporate & Investment Banking. "Om dit doel te bereiken, hebben we behoefte aan tools die de zwakke plekken in onze systemen, netwerken, applicaties en databases zichtbaar maken en die eenvoudig navigeren door de strategische en tactische aspecten van onze infrastructuur. Unicenter NSM r11.1 levert dit essentiële inzicht."

Geheel in lijn met CA's visie om IT-management in een onderneming te verenigen en te vereenvoudigen, sluit Unicenter NSM r11.1 naadloos aan op andere CA-oplossingen die gebruik maken van de MDB, waaronder CA's Service Management-, IT Asset Management- en Desktop en Server Management-oplossingen. De MDB biedt een gemeenschappelijke opslagplaats voor managementdata vanuit de gehele organisatie en versnelt zo de identificatie en oplossing van problemen, verbetert de decision-making en zorgt voor meer efficiëntie in IT-operaties.

Unicenter NSM r.11.1 zorgt voor een constante screening door de gehele IT-omgeving en helpt de accuraatheid en actualiteit van MDB-data te waarborgen. Wanneer bijvoorbeeld een nieuw apparaat wordt geïntroduceerd op het netwerk, kan Unicenter NSM r11.1 dit direct ontdekken en classificeren zodat voorafgestelde regels automatisch toegepast kunnen worden.

Identificeert kernoorzaak van het probleem
Met het Management Command Center (MCC) centraliseert Unicenter NSM r11.1 het beheer van de verschillende componenten die de IT-omgeving vormen. Met geavanceerde correlatiemogelijkheden voor events en alarmering worden ook de kernoorzaken van de problemen geïdentificeerd. Zo kan de IT-staf op problemen reageren nog voor deze invloed hebben op de cruciale serviceverlening voor het bedrijf.

Verzekert servicebeschikbaarheid in de gehele infrastructuur Unicenter NSM r11.1 werkt samen met CA's oplossingen als SPECTRUM en eHealth, die gedetailleerd inzicht bieden in de status en prestaties van een netwerk en hoe deze de serviceniveaus en -beschikbaarheid beïnvloeden. De integratie met een breed scala aan managementproducten van derde partijen - inclusief Microsoft Operations Manager, HP OpenView, HP Insight Manager, Dell OpenManage, CiscoWorks, Citrix Presentation Server, Opnet ITguru, Fluke Networks en SPLUNK - onderstreept CA's toewijding aan een open beheer-architectuur en maakt het voor klanten mogelijk gezonde service te bieden door de gehele organisatie.

Verdere kenmerken van Unicenter NSM r11.1:

* Aan te passen configuratiemogelijkheden die per server bepalen welke resources het belangrijkst zijn om te monitoren en dan automatisch een variabele baseline hiervoor vaststellen;
* Een alarmbeheersysteem, geïntegreerd met Unicenter Service Desk, dat het proces van "trouble tickets" aanmaken automatiseert - waardoor IT snel beschikking krijgt over gedetailleerde informatie die zij nodig hebben om de kernoorzaak van deze problemen op te sporen;
* Rapportagemogelijkheden waardoor gebruikers in staat zijn eenvoudiger door de uitgebreide rapportenbibliotheek te navigeren en door te dringen tot gedetailleerde grafische data om een beter inzicht in de status, prestaties en trends van de systemen te krijgen;
* Ondersteuning aan SNMP v3 MIBs om klanten te helpen bij het initiëren van hun overgang naar een nieuwe versie van het managementprotocol en te zorgen voor een hoger niveau van beveiliging voor beheergegevens.

Unicenter NSM r11.1 voegt verschillende oplossingen, welke voorheen als add-on's werden aangeboden, samen in het kernproduct. Dit vereenvoudigt de installatie aanzienlijk en versnelt de time-to-benefit voor nieuwe klanten. Deze oplossingen zijn Unicenter NSM Active Directory Management Option, Unicenter NSM Systems Performance Option, Unicenter NSM Monitoring Option voor z/OS en Unicenter Management Portal.

CA en haar partners bieden klanten een breed scala aan test-, assessment-, training- en migratieservices voor de upgrade naar Unicenter NSM r11.1.

(699 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over CA
CA (NYSE:CA), één van 's werelds grootste IT-management softwarebedrijven, integreert en vereenvoudigt het management van ondernemingsbrede IT. CA is opgericht in 1976, heeft zijn hoofdkantoor in Islandia, N.Y. en is actief in meer dan 140 landen. Voor meer informatie, zie http://ca.com

© 2006 Computer Associates International, Inc. One Computer Associates Plaza, Islandia, N.Y. 11749. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective companies.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven van LEWIS, PR bureau: Tel: 040-235 46 00 Fax: 040-235 46 01 E-mail: kimv@lewispr.com www.lewispr.com

Voor meer informatie over CA kunt u contact opnemen met Mika Lassen, CA: E-mail: mika.lassen@ca.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com