AutoRai

Subaru wint zes jaar achtereen AutoWeek Tevredenheidstrofee

(10/18/2006)
Met nogmaals een eerste plaats in de SUV-klasse voor de Forester heeft Subaru haar prijzenkast met AutoWeek Tevredenheidstrofeeën wederom aangevuld. Na het zesde achtereenvolgende jaar dat Subaru in de prijzen is gevallen, betekent dit inmiddels het twaalfde exemplaar van deze AutoWeek-trofee.
Behalve de eerste positie voor de Forester werden dit jaar eervolle derde plaatsen in de Compacte Middenklasse en Middenklasse toegekend aan respectievelijk de Subaru-modellen Impreza en Legacy.

Bijna 9.500 bezitters van autoâs van bouwjaren 2004 en 2005 vulden dit jaar op de website van AutoWeek een uitgebreide enquête in. Onder auspiciën van het onafhankelijke marktonderzoekbureau Trendbox werden alle resultaten verwerkt en bleek dat Subaru, óók in de nieuwe opzet van de jaarlijkse lezersenquête, winnaar te zijn! Zo liet de Subaru Forester in de SUV-klasse de Toyota RAV4, Volvo XC90, Nissan X-Trail, Hyundai Tucson en de Kia Sportage achter zich. Met een indexscore van liefst 105.7 werd de Forester in deze klasse de onbetwiste nummer 1.

Zowel in de Compacte Middenklasse als in de Middenklasse bleek de klantentevredenheid onder Subaru-rijders onverminderd hoog. In beide klassen was er zelfs een fiere Top 3-notering voor de Subaruâs weggelegd, respectievelijk voor de Impreza en de Legacy.

Alle deelnemende autoâs werden door consumenten beoordeeld op de factoren Betrouwbaarheid, Rijprestaties, Uiterlijk, Comfort en Kosten. Het verheugt de Subaru-organisatie uiteraard zeer dat (ook) de 2006-editie van deze publieksprijs weer zorgde voor uitbreiding van Subaruâs prijzenkast en Subaru Benelux ziet dit als een groot compliment, zowel met betrekking tot de producten als tot de dienstverlening door de officiële Subaru 6 Sterren Dealers.