Ingezonden persbericht


Luchthaven Schiphol, 18 oktober 2006

www.lufthansa.com heeft een nieuwe look

Nog gebruiksvriendelijker en nog meer informatie op de website om klantenvoordeel te maximaliseren

Eenvoudiger, sneller en nog meer informatie: www.lufthansa.com, de vernieuwde Lufthansa website met verbeterde functionaliteiten is operationeel. "Onze website www.lufthansa.com laat ons toe onze klanten een eersterangs oplossing te bieden voor hun on-line reisplanning. Met ons vernieuwde website zijn we er in geslaagd de site en de reserveringen nog eenvoudiger en gebruiksvriendelijk te maken," zegt Thierry Antinori, Executive Vice President Marketing & Sales van Lufthansa German Airlines.

De verbeteringen in lay out en gebruiksvriendelijkheid van de home page vallen onmiddellijk op. De inhoud is nu onderverdeeld in "Booking", "Top Offers", "Info & Service" en "Miles & More", zodat gebruikers een beter overzicht hebben en sneller belangrijke informatie kunnen lokaliseren. Voortaan kunnen gebruikers ook direct naar de home page gaan via www.lufthansa.com. Bezoekers worden, na hun eerste bezoek aan de website, automatisch naar de pagina van hun respectievelijke land gebracht, zodat manuele selectie overbodig wordt. "De laatste maanden hebben we regelmatig klanten- en marktonderzoek gedaan, waardoor we een heleboel vragen en voorstellen van klanten in het design van de site hebben kunnen verwerken" bevestigt Thierry Antinori.

De geoptimaliseerde lay out heeft het aantal individuele stappen om een vluchtboeking te maken zeer vereenvoudigd. In het "Top Offers" aanbod krijgen klanten de beste prijzen in één oogopslag te zien. Alle aanbiedingen zijn op één pagina samengebracht. Met behulp van de Flight Manager, die alle relevante gegevens per aanbieding laat zien, kunnen klanten via een aantal eenvoudige stappen een vlucht naar de bestemming van hun keuze boeken. Antinori voegt er aan toe: "Dankzij de nieuwe lay-out is het Lufthansa aanbod duidelijker en in het oog springend geordend, zodat het boeken van de aantrekkelijkst geprijsde tickets nog eenvoudiger en sneller geworden is".

Het volledige Lufthansa Service aanbod vind je onder "Info & Service". Gedetailleerde informatie over specifieke onderwerpen, zoals tips om je reis voor te bereiden, check-in, lounges, hoe je weg te vinden op de luchthaven van vertrek en inchecken voor de vlucht zijn slechts een muisklik verwijderd. Onder "Miles & More" vinden de meer dan 12 miljoen leden van Lufthansa's frequent flyer programma en alle andere geïnteresseerden gedetailleerde informatie over Europa's grootste klanten loyaliteitsprogramma. De "Search" functie, aanwezig op elk scherm, helpt passagiers aan een snelle informatietoegang. Het nieuwe siteplan, antwoorden op Frequently Asked Questions (FAQs) en een nieuwe Help functie dragen bij tot een grotere klantvriendelijkheid.

Tot 12 november heeft Lufthansa een wedstrijd lopen om klanten vertrouwd te maken met de nieuwe website. Als je een paar verborgen tickets vindt op www.lufthansa.com, kan je je aanmelden en met een beetje geluk zelfs een vlucht voor 2 personen winnen naar een Lufthansa bestemming naar keuze. Meer informatie over de Algemene Voorwaarden en Condities kan je vinden op www.lufthansa.com .

De Lufthansa website werd oorspronkelijk gelanceerd in 1995 en heeft sindsdien ononderbroken aan populariteit gewonnen. In 2006 steeg wereldwijd het aantal tickets verkocht via www.lufthansa.com met 50 %.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Lufthansa Corporate Communications/Media Relations Wencke Lemmes-Pireaux
Tel: +32/ 2 627 40 46
Fax: +32/ 2 627 40 44
E-mail: wencke.lemmes@dlh.de
http://media.lufthansa.com

__________________________
Wencke Lemmes-Pireaux
Lufthansa German Airlines
Corporate Communications
Troonstraat 130
B-1050 Brussels
Phone: +32/2/627 40 46
Fax: +32/2/627 40 44
Mobile: +32/477 61 86 45
E-Mail: wencke.lemmes@dlh.de