S K Y P E N V O O R V E R M O G E N S A D V I E S
'Skypen' voor vermogensadvies
18 okt 2006
Vanaf vandaag kunnen bezoekers via de website van Younique van Robeco
'skypen' en 'webchatten'. De beleggingsbank speelt hiermee in op de
trend dat klanten op steeds meer verschillende manieren contact willen
hebben met hun financiële instelling. Fysiek face-to-face contact
wordt hierbij van afnemend belang, en wordt vervangen door moderne
vormen van live Internet contact.
Met zowel Skype als Webchat kunnen klanten van Younique van Robeco met
een speciale button op de website gratis contact leggen. Zo kunnen
beleggers direct en snel met hun vragen bij specialisten terecht. Dit
kan op doordeweekse dagen van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van
09.00 tot 17.00 uur. Younique van Robeco richt zich met dit nieuwe
medium niet op jongeren, maar voornamelijk op de druk bezette 40+ met
een middenvermogen. Caspar van der Woude, marketing directeur Robeco
Direct: "Het gebruik van Skype biedt onze klanten de mogelijkheid ons
op een andere manier te bereiken en zodoende bijvoorbeeld advies te
krijgen op het gebied van vermogensbeheer. We verwachten dat deze vorm
van bereikbaarheid ook de doelgroep van 40+ zal aanspreken en dat we
daarmee kunnen inspelen op hun behoeften. Zo kunnen we onze klanten op
een nog betere manier onze dienstverlening aanbieden."
Uit eerder onderzoek van Younique van Robeco bleek dat beleggers de
voorkeur geven aan online diensten. Driekwart van de beleggers houdt
zich bezig met online beleggen en acht op de tien beleggers geeft aan
dat Internet voor hen de toekomst is. Telefonisch contact heeft
daarbij de voorkeur boven een bezoek aan de bank (52 procent versus 36
procent).
Robeco