Robeco


S K Y P E N V O O R V E R M O G E N S A D V I E S 'Skypen' voor vermogensadvies
18 okt 2006

Vanaf vandaag kunnen bezoekers via de website van Younique van Robeco 'skypen' en 'webchatten'. De beleggingsbank speelt hiermee in op de trend dat klanten op steeds meer verschillende manieren contact willen hebben met hun financiële instelling. Fysiek face-to-face contact wordt hierbij van afnemend belang, en wordt vervangen door moderne vormen van live Internet contact.

Met zowel Skype als Webchat kunnen klanten van Younique van Robeco met een speciale button op de website gratis contact leggen. Zo kunnen beleggers direct en snel met hun vragen bij specialisten terecht. Dit kan op doordeweekse dagen van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Younique van Robeco richt zich met dit nieuwe medium niet op jongeren, maar voornamelijk op de druk bezette 40+ met een middenvermogen. Caspar van der Woude, marketing directeur Robeco Direct: "Het gebruik van Skype biedt onze klanten de mogelijkheid ons op een andere manier te bereiken en zodoende bijvoorbeeld advies te krijgen op het gebied van vermogensbeheer. We verwachten dat deze vorm van bereikbaarheid ook de doelgroep van 40+ zal aanspreken en dat we daarmee kunnen inspelen op hun behoeften. Zo kunnen we onze klanten op een nog betere manier onze dienstverlening aanbieden."

Uit eerder onderzoek van Younique van Robeco bleek dat beleggers de voorkeur geven aan online diensten. Driekwart van de beleggers houdt zich bezig met online beleggen en acht op de tien beleggers geeft aan dat Internet voor hen de toekomst is. Telefonisch contact heeft daarbij de voorkeur boven een bezoek aan de bank (52 procent versus 36 procent).