Ingezonden persbericht


Persbericht

RVS wil fors groeien

Nieuwe campagne en logo tonen ambitie

Rotterdam, 18 oktober 2006 - RVS wil zijn marktaandeel fors laten groeien en gaat daarom de salesorganisatie met 250 adviseurs uitbreiden. RVS ziet veel groeimogelijkheden in persoonlijke advisering, bij uitstek op het gebied van pensioenen en hypotheken. Daarbij wil RVS zich richten op een nieuwe doelgroep: starters. Dit maakte Ewout Steenbergen, algemeen directeur van RVS, vandaag in Rotterdam bekend.

RVS ziet goede mogelijkheden om met persoonlijke advisering starters (18-30 jaar) te kunnen bedienen. Voor deze groep is een cross-channelbenadering met de adviseurs als centrale spil belangrijk. Een goede aansluiting tussen distributiekanalen is zeer essentieel. Ewout Steenbergen: 'Vooral de jonge doelgroep oriënteert zich bij adviesrijke financiële producten op internet, maar geeft op het moment van beslissen de voorkeur aan persoonlijk advies. Hiervoor heeft RVS onlangs bijvoorbeeld al de chatservice geïntroduceerd. In de toekomst zijn nieuwe communicatiemiddelen beschikbaar, zoals netgesprekken en Skype, waarbij klanten rechtstreeks contact kunnen leggen met hun adviseur. Het persoonlijk gesprek aan de keukentafel blijft natuurlijk altijd belangrijk'. Dit is de kern van de positionering van RVS. De adviseur geeft persoonlijk financieel advies op momenten dat belangrijke veranderingen plaatsvinden in het leven van klanten die financiële consequenties hebben.

Nieuwe campagne en vernieuwd logo
Om de nieuwe positionering kracht bij te zetten start RVS met een onderscheidende reclamecampagne op televisie. Een zeer herkenbaar campagnebeeld van de adviseur met paraplu onderstreept de positionering van RVS. 'Je adviseur is dichterbij dan je denkt', is de campagneboodschap. Dit beeld wordt vertaald naar andere media, zoals bladen, mailings en internet. Ook het logo is vernieuwd: het bekende echtpaar met het hondje en paraplu toont voor het eerst in honderd jaar zijn gezicht aan de buitenwereld.

RVS
RVS is één van de grotere Nederlandse financiële dienstverleners met 950 eigen adviseurs in loondienst. RVS geeft persoonlijk financieel advies bij klanten thuis en richt zich op pensioenen, verzekeringen en hypotheken. Het bedrijf heeft al meer dan 165 jaar ervaring en bedient 1,4 miljoen particuliere klanten.