Hans Frederiks nieuwe hoofdredacteur Dzone


HEERHUGOWAARD, 20061018 -- Hans Frederiks wordt de nieuwe hoofdredacteur van Dzone, het vakblad voor graphic designers. Hij volgt Bert Hagendoorn op, die per 1 november naar reclamebureau OER vertrekt. Beiden hebben op de achtergrond gewerkt aan de nieuwe fase die Dzone de komende periode in zal gaan, waar een nieuw logo, een redesign en een upgrade in de bladformule onderdeel van uitmaken.

Hans Frederiks was al enige jaren verantwoordelijk voor een deel van de redactie. Dat breidt zich nu uit naar de hoofdredactie van Dzone. De voormalig hoofdredacteur van Publish en freelance journalist zal de komende jaren niet om kopij verlegen zitten: "Ik ga door op de weg die Dzone is ingeslagen. Het medialandschap is flink in beweging. Dzone zal daar de komende jaren verslag van doen en het is erg leuk om daar heel nauw bij betrokken te zijn."



Een nieuwe fase
Dzone bestaat inmiddels ruim 12 jaar. Toen Bert Hagendoorn vier jaar geleden bij het vakblad begon was zijn eerste project de restyling van het blad, dat toen ook voorzien werd van een nieuw logo en een nieuwe vormgeving. Onder zijn leiding is Dzone de afgelopen jaren gegroeid naar de volwassen positie die het nu heeft. Bert Hagendoorn: "Ik kan terugkijken op leuke en soms ook spannende jaren bij Dzone. Nu is het echter tijd voor een nieuwe stap, waarmee ik weer dichter bij het creatieve vuur ga zitten: ik wordt projectmanager bij reclamebureau OER, waar ik me vooral zal bezighouden met online campagnes en interactieve projecten. De leiding geef ik vol vertrouwen en een positief gevoel over aan Hans, die een bewezen staat van dienst heeft." In 2004 kreeg het vakblad een nieuw onderkomen bij uitgeverij Hollandia Publishing, onder welke vlag het aantal abonnementen de afgelopen periode bijna is verdubbeld.

Over Dzone
Dzone is het grootste vaktijdschrift in de Benelux voor graphic designers. Het blad volgt de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van design, print, multimedia en internet en biedt achtergrondartikelen, interviews, trends en nieuws. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan portfolio's van graphic designers. Dzone verschijnt 7 keer per jaar, vanaf 2007 in een oplage van ruim 7.500 exemplaren met een geschat bereik van 30.000 lezers. dzone.turnpages.nl

Over Hollandia
Uitgeverij Hollandia Publishing is onderdeel van de Hollandia Media Group, waar ook drukkerij Hollandia Printing en studio Hollandia Media Productions deel van uit maken. Hollandia Publishing is uitgever van vakinformatie voor professionals in de communicatiebranche en produceert vakbladen, websites, jaarboeken, specials en nieuwsbrieven. www.hollandia.nl





Dzone magazine