Ingezonden persbericht


Persbericht

Synthesizers en hiphopbeats op soundtrack Scarface: The World Is Yours

~ In-game feature laat spelers eigen 'cassettebandje' samenstellen ~

Amsterdam, 24 oktober 2006 - De soundtrack van Scarface: The World Is Yours, de videogame die 20 oktober in de winkels ligt, combineert het beste uit de jaren 80, met muziek van nu en nummers van de originele film-soundtrack. Rap-grootheden als Public Enemy en Run DMC zijn te vinden naast countrylegende Johnny Cash en reggaezanger Peter Tosh. Het stevige gitaarspel van Iggy Pop en Judas Priest vormt daarbij een welkome aanvulling. En wie beter dealt met funk, zet gewoon Rick James op de achtergrond aan. Ook hiphop van dit moment neemt een belangrijke plaats in. Zo schreef rapper B Real van Cypress Hill speciaal voor de game het nummer The World Is Yours.

Spelers die tijdens het gamen toepasselijke muziek willen horen, kunnen in ware jaren 80 stijl hun eigen 'Mix Tape' samenstellen. De gamer kan zelf beslissen wanneer hij welk nummer wil beluisteren van zijn 'cassettebandje'. Voor het uitschakelen van de tegenstander kan de speler bijvoorbeeld kiezen voor 'Don't Believe The Hype' van Public Enemy, maar ook iets vrolijks als 'The Message' van Grandmaster Flash.

De muziek speelt tijdens het gamen op de achtergrond. Niet alle nummers zijn meteen bij de start beschikbaar. Een deel van de nummers moet worden vrijgespeeld in missies of de speler vindt ze gedurende het spel. Een laatste mogelijkheid is nummers kopen met behulp van de 'Exotic Catalog'. Met deze catalogus koopt de gamer de extravagante levenstijl van Tony Montana. Denk daarbij aan de inrichting van zijn landhuis, bijzondere auto's, inhuren van huurlingen, steeds betere wapens en natuurlijk de beste muziek.

In totaal staan op de soundtrack van de game ruim honderd nummers waaruit de speler kan kiezen, denk hierbij aan:


- Giorgio Moroder - Tony's Theme

- B Real - The World Is Yours

- Debbie Harry - Rush Rush (original motion picture soundtrack)
- Public Enemy - Don't Believe The Hype

- Run DMC - Sucker MCs

- Judas Priest - Breaking the Law

- Rick James - Super Freak

- Grandmaster Flash - The Message

- Peter Tosh - Steppin' Razor

- Iggy Pop - The Passenger

- Johnny Cash - I'm an Easy Rider

"Tijdens het ontwikkelproces van het spel hebben we de nadruk gelegd op de muziek die gamers tijdens het spelen willen horen. Of het nu Scarface-puristen zijn die alleen de filmmuziek willen horen, muziekliefhebbers die eighties-hits willen beluisteren of de gamer die alleen begeleid wil worden door de nieuwste muziek; alles is mogelijk", vertelt Olivier Spaargaren, Marketing Manager van Vivendi Games. "We kunnen deze mogelijkheid bieden door de nieuwe 'Mix Tape'-muziekmixer en uiteraard door de medewerking van de vele artiesten. Generaties van filmfans en gamers creëren zo een ervaring die bij hun eigen beleving past."

Kijk voor meer informatie over het spel op: www.scarfacegame.com

(489 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Vivendi Games
Vivendi Games (www.vivendigames.com) is een wereldwijde ontwikkelaar, uitgever en distributeur van interactief entertainment op meerdere platforms. Het bedrijf is marktleider op het gebied van massively multiplayer online roleplaying-games (MMORPG's) op basis van abonnement, heeft leidende marktposities op het gebied van PC, console, handheld en mobile games, en is een opkomende speler op de markt voor online-games voor een groot publiek. Tot de belangrijkste studio's en uitgeverijen van Vivendi Games behoren Blizzard Entertainment, gevestigd in Irvine, CA (VS), maker van World of Warcraft®, Diablo®, StarCraft® en Warcraft®, en Sierra Entertainment, gevestigd in Los Angeles, dat bestaat uit onder meer Radical Entertainment, Swordfish Studios, High Moon Studios en Massive Entertainment. Sierra's catalogus bevat titels als Crash Bandicoot®, Spyro The Dragon®, Empire Earth®, SWAT®, Darkwatch(TM), Timeshift(TM), Ground Control® en Leisure Suit Larry®. Vivendi Games is ook de eigenaar van Vivendi Mobile Games, dat games publiceert voor de groeiende mobiele markt, en Sierra Online, dat zich richt op het uitbrengen van online-games voor een groot publiek en distributie voor alle platforms. Vivendi Games onderhoudt strategische betrekkingen met marktleiders in de entertainmentindustrie, waaronder Universal Music Group, NBC Universal, Twentieth Century Fox en Ludlum Entertainment. Het bedrijf heeft wereldwijd 16 kantoren en is commercieel actief in meer dan 75 landen.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Ilona de Bok of Robert van Dongen van LEWIS PR: Tel: +31 (0) 40 235 46 00
Fax: +31 (0) 40 235 46 01
Email: vivendi@lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com