Ingezonden persbericht


Persbericht

Goed geïnformeerd stemmen

Ilse media start verkiezingsbijlage voor zo breed mogelijke informatie

Amsterdam, 24 oktober 2006 - Met minder dan een maand te gaan voor de landelijke Tweede-Kamerverkiezingen, start ilse media http://www.verkiezingsbijlage.nl . De nieuwe site wordt ondersteund door het Instituut voor Publiek en Politiek (IPP), Universiteit van Amsterdam en PDC. Hier kunnen burgers uitgebreide partijprogramma's vinden maar ook samenvattingen van de belangrijkste punten per deelnemende partij. Natuurlijk is er ook ruimte voor de bekende Stemwijzer. Daarnaast vindt de bezoeker de nodige achtergrondinformatie over de Nederlandse kieswet.

Verkiezingsbijlage.nl is ontworpen om de stemgerechtigde Nederlander een zo breed mogelijke basis te geven een goed onderbouwde stem uit te brengen op 22 november. Met de verkiezingen voor de deur is het voor veel mensen moeilijk een overzichtelijk beeld te krijgen waar de verschillende partijen voor staan. Aan de hand van samenvattingen, de kieswijzer en het stemmen op partijpunten, kunnen bezoekers van de site eenvoudig zien welke knop zij uiteindelijk in moeten drukken op de stemcomputer. Naast informatie over belangrijke verkiezingsthema's kunnen bezoekers zien wie er volgens de ingevoerde gegevens van de internetters gaat winnen.

"Met het groeiend aantal partijen dat meedoet aan de kamerverkiezingen is het moeilijk te zien wie waar voor staat", vertelt Sander Remans, manager special concepts bij ilse media. "Mensen hebben behoefte aan overzicht in het oerwoud van politieke standpunten en met verkiezingsbijlage.nl bieden wij hen dat. Bezoekers kunnen zelf bepalen wat voor hen belangrijk is en hoe dat uiteindelijk hun beslissing laat beïnvloeden."

(236 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Startpagina.nl, NU.nl, Web-log.nl en Kieskeurig.nl. bereikt ilse media 67 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland en genereert ruim 6 miljard pageviews. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl en Cu2.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men's Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, Kieskeurig.nl, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand meer dan een half miljard pageviews op het internet. ilse media is een onderdeel van Sanoma WSOY, uitgever van 62 magazines in Nederland.

Voor meer informatie over de ilse media groep kunt u terecht op www.ilsemedia.nl