Gemeente Bronckhorst

Gemeente opent discussieplatform over gemeentelijke regelgeving

Ministeries, provincies en gemeenten streven naar een sobere en doelmatige regelgeving die te handhaven moet zijn. Ook de gemeente Bronckhorst vindt het belangrijk dat haar regels, die in vele verordeningen, beleidsregels en vergunningvoorschriften zijn opgenomen, eenvoudig en transparant zijn. Hoewel niet de indruk bestaat dat Bronckhorst overbodige of onnodig gecompliceerde regelgeving heeft, kan het zijn dat een burger die met onze regelgeving te maken krijgt hier anders over denkt en wellicht alternatieven heeft. Om inwoners, brancheorganisaties, ondernemers, verenigingen of stichtingen de mogelijkheid te bieden hierover met de gemeente van gedachten te wisselen wordt het discussieplatform gemeentelijke regelgeving opgericht.

Met ingang van 1 januari 2007 treedt het discussieplatform in werking en kunnen inwoners hun mening geven via e-mail, telefoon, brief of in een persoonlijk gesprek. Op de website van de gemeente komt dan ook een speciale meldmogelijkheid. Het platform wordt ondergebracht bij de afdeling Algemene Juridische en Bestuurlijke Zaken (AJBZ) van de gemeente. Hoe het verder gaat nadat een melding is binnengekomen? De afdeling AJBZ bekijkt of de regelgeving noodzakelijk is, aangepast of ingetrokken kan worden. Melders worden van de uitkomst op de hoogte gebracht.

Hengelo Gld, 24 oktober 2006

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Margreet Arends, afdeling communicatie, tel. (0575) 75 04 70.

---- --