Ingezonden persbericht


Publicis Consultants introduceert vernieuwende intranet programma's voor interne communicatie

Parijs, 24 oktober 2006 - Organisaties kunnen de effectiviteit van hun iinterne communicatie verbeteren en zorgen dat medewerkers beter presteren door de introductie van Intranetwork News en Multilogue, twee innovatieve nieuwe interne communicatieplatforms. Deze twee online producten (www.multilogue-inn.com) zijn nu verkrijgbaar bij Publicis Consultants, de specialisten in corporate communicatie binnen het wereldwijde Publicis Groupe.

Intranetwork News en Multilogues zijn de afgelopen twaalf maanden ontwikkeld in samenwerking met launching customer Philips Electronics. Het is een periodiek terugkerende reguliere nieuwsuitzending die inzoomt op inspirerende interne verhalen en die medewerkers via het intranet kunnen bekijken. Via de Multilogue intranet ervaring kunnen grote aantallen mensen democratisch online discussies voeren, onafhankelijk van de tijdzone en geografische locatie waarin zij zich bevinden.

'De talenten en kwaliteiten van medewerkers (human capital) optimaal benutten zou topprioriteit moeten zijn van iedere grote organisatie', vindt Andreas Parchmann, Hoofd Interne Communicatie, Corporate Communicatie van Royal Philips Electronics, de eerste gebruiker van de nieuwe technologie.

'Samen met Publicis Consultants hebben we de mogelijkheden van intranet maximaal benut voor het ontwikkelen van een vernieuwende internecommunicatiestrategie voor Philips. De twee communicatieplatforms gebruiken videonieuws en discussietechnologie om op een innovatieve manier de aandacht van medewerkers vast te houden en hen mee te laten praten. We kunnen medewerkers van Philips nu communicatiemiddelen bieden die hen inspireren om vooruitgang te boeken en bedrijfsdoelstellingen te bereiken.' zegt Parchmann.

Onderzoek1 toont aan dat miscommunicatie een veel belangrijker oorzaak is voor het onvolledig uitvoeren van een strategie dan incompetent leiderschap of gebrek aan betrokkenheid. Bovendien vergroot het gecentraliseerd topdown inzetten van informatiehulpmiddelen en berichtgeving vaak het probleem2.

'Multilogue en Intranetwork News pakken deze kwestie direct aan', legt Jan van Ingen, algemeen directeur Publicis Consultants | Van Sluis uit. 'De topdown benadering voor interne communicatie om een strategie te verduidelijken en relevant te maken voor medewerkers is inadequaat gebleken. Dat heeft het management ook vaak gehinderd om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen onder medewerkers. Deze nieuwe communicatieplatforms gaan uit van een participatief model en bieden een interactieve en inspirerende belevenis die zorgt dat medewerkers hun bedrijfs- en persoonlijke doelstellingen effectiever kunnen bereiken.'

Multilogue en Intranetwork News kunnen stand-alone of samen worden gebruikt. De software voor het opzetten van Multilogues is ontwikkeld in samenwerking met E-mark uit Haarlem. Voor een online demo van de twee programma's kunt u terecht op www.multilogue-INN.com of neem contact opmet Thomas McNeill bij Publicis Consultants |Van Sluis (020 3055955, thomas.mcneill@pcvs.nl).
* Onderzoek bij 197 organizaties, zoals gerapporteerd in Communications Executive Council Research, www.executiveboard.com, London, Washington 2005.
* Corporate intranet failures: interpreting a case study through the lens of formative context, International Journal of Business Environment, Vol. 1, No. 1, 2006. http://www.informatik.gu.se/~dixi/publ/ijbe06.pdf

###

Publicis Groupe
Publicis Groupe (Euronext Paris: FR0000130577 en lid van de CAC40 Index - NYSE: PUB) is 's werelds vierde grootste communicatiegroep en de tweede grootste in media-advies en inkoop. Publicis Groups is actief in 104 landen en vijf continenten. De communicatieactiviteiten van de groep omvatten reclame, via drie zelfstandige mondiale reclamenetwerken: Leo Burnett, Publicis, Saatchi & Saatchi, en via twee netwerken met meerdere vestigingen: Fallon Worldwide en Bartle Bogle Hegarty dat voor 49% eigendom is. Daarnaast biedt de groep media-advies en -inkoop via twee wereldwijde netwerkeen ZenithOptimedia en Starcom MediaVest Group en marketingservices en gespecialiseerde communicatie, waaronder direct marketing, public relations, corporate en financiële communicatie, evenement communicatie, multiculturele en gezondheidszorgcommunicatie. Kijk voor meer informatie op: www.publicisgroupe.com en www.finance.publicisgroupe.com

Publicis Consultants |
De specialist in corporate communicatie binnen de Publicis Groupe, Publicis Consultants | is een netwerk van bureaus die strategisch communicatieadvies en -management bieden aan ondernemingen, merken en organisaties over de hele wereld. De bureaus binnen het netwerk helpen opdrachtgevers met het opbouwen en uitdragen van hun identiteit, imago en reputatie en strategie in relatiebeheer. Vanuit vestigingen in vijftien landen en met een team van 700 professionals levert Publicis Consultants | state-of-the-art holistische communicatie aan opdrachtgevers die plaatselijk of wereldwijd gevestigd zijn. Kijk voor meer informatie op www.publicis-consultants.com.

Publicis Consultants | Van Sluis

Publicis Consultants | Van Sluis biedt multidisciplinair communicatieadvies en managementdiensten aan vele ondernemingen en overheidsorganisaties. Tot de opdrachtgevers van het bureau behoren een aantal toonaangevende multinationals. Het bureau heeft vestigingen in Amsterdam, Den Haag en Breda. Kijk voor meer informatie op www.pcvs.nl.

E-mark
E-mark ontwikkelt en biedt internet-gebaseerde marketing- en communicatietoepassingen en -diensten. De oplossingen van het bedrijf omvatten softwaretoepassingen en diensten voor e-mail, viral en search engine marketing, web en text messaging, websites en online onderzoeken. E-mark werkt voor een aantal toonaangevende internationale merken. E-mark is gevestigd in Haarlem. Kijk voor meer informatie op www.e-mark.nl.