Inhoud nieuwe baan en leuke collega's belangrijker dan salaris

T-mobile

http://www.t-mobile.nl

Inhoud nieuwe baan en leuke collega's belangrijker dan salaris.

Jongeren met meer dan twee jaar werkervaring, de zogeheten young professionals, laten zich bij de keuze voor een nieuwe baan niet in de eerste plaats verleiden door salaris. Men kiest zeer bewust voor een nieuwe baan die uitdagend is en inhoudelijk interessant. Dat er voldoende promotiekansen en doorgroeimogelijkheden bij een nieuwe werkgever worden geboden staan als motivatie voor de nieuwe job op de tweede plek. Ook werken met leuke collega's en een informele werksfeer worden als inspiratiebron belangrijker gevonden dan het salaris. Aan inspirerende leidinggevenden, trainingsmogelijkheden en mogelijkheden voor extra curriculaire activiteiten wordt minder waarde gehecht. Dit is wat opvalt in interviews met young professionals die telecomprovider T-Mobile heeft gehouden tijdens het Jobnet Career Event in de RAI op 27 en 28 oktober 2006.

Hans van der Hoeven, Directeur Personeelszaken T-Mobile Netherlands: 'Per jaar spreken wij bij T-Mobile honderden sollicitanten. Wat in die gesprekken opvalt, is dat jongeren met meerdere jaren werkervaring vooral geïnteresseerd zijn in uitdagend, inhoudelijk werk met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Uiteraard spelen wij in op die ontwikkeling in ons personeelsbeleid. Zo doen wij bijvoorbeeld veel aan loopbaanbegeleiding en coaching. Al onze medewerkers hebben een persoonlijk ontwikkelingsplan. Voor mensen met internationale ambities is het ook mogelijk samen te werken met een collega in het buitenland, van Tsjechië tot Engeland. Dat mensen graag werken met leuke collega's is positief voor T-Mobile omdat we van onze eigen medewerkers horen dat de sfeer onderling zeer goed is.'

Over T-Mobile
T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,38 miljoen actieve klanten aan het einde van juni 2006 en met een omzet van 282 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2006 bekleedt zij een stevige nummer 3 positie op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile beschikt in Nederland over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en een uitgebreid netwerk van HotSpots, waar gebruikers de beschikking hebben over een zeer snelle mobiele internetverbinding.

T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de leidende mobiele communicatie ondernemingen in de wereld. Als één van Deutsche Telekom's drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert T-Mobile zich op de meest dynamische markten in Europa en de Verenigde Staten. De dochterondernemingen van Deutsche Telekom leveren aan het eind van het tweede kwartaal in 2006 mobiele diensten meer dan 90 miljoen klanten. Zij doen dit via een gemeenschappelijk platform gebaseerd op GSM, 's werelds meest succesvolle digitale draadloze standaard. T-Mobile is de enige mobiele communicatie aanbieder ter wereld met naadloze transatlantische dienstverlening.

Meer informatie:

T-Mobile Netherlands BV
Priscilla Tomasoa
Woordvoerder
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl