Gemeente Hoogezand-Sappemeer

AfvalAanbrengPunt doet het goed

Voor de zomervakantie heeft de gemeente Hoogezand-Sappemeer een klanttevredenheidsonderzoek gehouden op het Afvalaanbrengpunt (AAP). Naast dat de gemeente een beeld heeft van de prestaties, heeft het nu ook het oordeel van de klanten over de algehele dienstverlening.

Ruim 50 procent van de bezoekers van het AAP heeft een mening gegeven over zaken, zoals openingstijden, bewegwijzering en personeel. Het AAP kreeg gemiddeld een 7,5. Het uiteindelijke doel is de dienstverlening aan te passen en te verbeteren aan de wensen en verwachtingen van de klanten.

Uitkomsten onderzoek

Uit het onderzoek blijkt het volgende:

* een groot deel van de klanten (90%) is tevreden tot zeer tevreden over de dienstverlening van het AAP. Vooral de vriendelijkheid en bereidwilligheid van de medewerkers van het AAP werd beoordeeld met goed;

* een groot deel van de klanten is ontevreden over de openingstijden. De respondenten vinden dat deze niet zijn afgestemd op die van de (in dagdienst) werkende klanten;
* de klanten hebben suggesties gegeven over de bewegwijzering naar het AAP en de ruimte op de bordessen waar het afval in de containers kan worden gedaan;

* de klanten beoordelen de wijze van afrekenen (pinnen, chippen, contant) goed tot zeer goed.

Voortgang

De gemeente gaat in ieder geval de openingstijden veranderen en verruimen. Hoe dat precies gaat gebeuren is nog niet bekend. Voorwaarden hierbij zijn de kosten die ermee zijn gemoeid en hoe de veiligheid van de bezoekers en het personeel gegarandeerd kan worden.

Ook gaat de gemeente de bewegwijzering verbeteren. Ondanks het feit dat de meeste bezoekers het AAP weten te vinden, hebben meerdere bezoekers aangegeven dat dit niet geval is.