Ingezonden persbericht


HP wederom winnaar Best Channel Brand Award

Haarlem, 3 november 2006 - ComputerPartner heeft gisteravond, tijdens een galadiner voor genodigden in Landgoed Zonnestraal te Hilversum, de ComputerPartner Awards 2006 uitgereikt. De winnaars zijn HP (Best Channel Brand Award), VMware (Channel Marketingcampagne Award) en Avit Systems (Innovatieve Business Partner Award). Op de feestelijke avond waren circa zeventig directieleden van leveranciers, distributeurs en resellers aanwezig. De Awards worden sinds 2002 jaarlijks uitgereikt.

Avit liet gisteravond de kandidaten Digacom en De Giessen Automatisering achter zich en won de Innovatieve Business Partner Award. De Channel Marketingcampagne Award ging naar VMware dat McAfee en Copaco het nakijken gaf. In deze laatste categorie kreeg Freecom een eervolle vermelding voor hun marketingcampagne van dit jaar. Voor deze Awards is afgelopen zomer een kandidatenlijst samengesteld en gepubliceerd in ComputerPartner. Bijna 3000 lezers hebben vervolgens hun stem op een van de kandidaten uitgebracht. Uiteindelijk hebben twee vakjury's de top tien bedrijven geanalyseerd en de winnaars bepaald.

Naast bovengenoemde Awards vond dit jaar wederom het 'Best Channel Brand Onderzoek' plaats, waaruit de winnaar van de Best Channel Brand Award voortkwam. In dit onderzoek bepaalden ruim 150 resellers en distributeurs hoe het is gesteld met de merkbeleving van de verschillende leveranciers (hard- en software, telco's). Het resultaat van dit onderzoek leverde, naast de winnaar HP, tevens een 'coming star' in deze categorie op, te weten McAfee. Het was het derde achtereenvolgende jaar dat HP deze Award in ontvangst mocht nemen.

ComputerPartner/ hoofdredacteur Marcel Roozeboom over de kandidaten en de avond: "De Nederlandse ICT-branche laat dit jaar weer optimisme zien. Men besteedt meer aandacht aan het vinden van nieuwe klanten en kijkt verder dan puur behoud van bestaande klanten. Dat heeft zich ook zeker vertaald naar een grote, gevarieerde groep kandidaten voor de ComputerPartner Awards van 2006. Hierbij is de hoeveelheid tijd en moeite die deze kandidaten in de procedure hebben gestoken opvallend. Een woord van dank is hiervoor zeker op zijn plaats. Het was in zijn totaliteit dan ook zeer zeker een geslaagde avond met gelukkige en terechte winnaars."

De drie Awards zijn:

1. De Innovatieve Business Partner Award - Deze Award is een onafhankelijke erkenning voor de business partner die zich heeft onderscheiden door de innovatieve wijze waarop producten en diensten 'aan de man' en naar de markt gebracht worden, met als resultaat een hogere klanttevredenheid, betere kwaliteit en / of lagere kosten.
2. De Channel Marketingcampagne Award - Deze Award is bestemd voor de leverancier of distributeur die de beste channel marketingcampagne heeft ontwikkeld en gevoerd.
3. De Best Channel Brand Award - Deze Award wordt uitgereikt aan het beste merk in hardware en/of software in het Nederlandse distributiekanaal. De jury voor de Innovatieve Business Partner Award bestond uit consultant Bert Landman, Jasper van Bochove (Syntens), Michel du Croix (Cross Impact BV) en Marcel Roozeboom (ComputerPartner). Voor de Channel Marketingcampagne Award kwamen Perlita Fränkel (MCS), Rob Koghee (IDG Nederland), Vincent Zuidema (ComputerPartner) en Alfred den Besten (MarketCap) bijeen.

Voor meer informatie over de Awards kunt u contact opnemen met: Marcel Roozeboom, hoofdredacteur ComputerPartner
Telefoon: 023-5461130, 06-53739855 of e-mail: mroozeboom@idg.nl


---

ComputerPartner is een uitgave van IDG Nederland. Dit is een onderdeel van de International Data Group (IDG), 's werelds toonaangevende uitgeverij en onderzoeksinstelling in de ICT-branche. Meer dan 120 miljoen mensen lezen één of meer van IDG's 300 IT-tijdschriften en -kranten, die in meer dan 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn de ruim 330 websites, 470 onderzoekprogramma's voor verschillende (ICT) marktsegmenten en het organiseren van 168 technologie gerelateerde beurzen en conferenties.

ComputerPartner is onderdeel van de IDG Channelworld product line, een wereldwijd netwerk van media voor de IT-handel, die meer dan 20 publicaties in 16 landen beslaat.

IDG Nederland geeft o.a. de volgende producten uit: Computer!Totaal, ComputerPartner, RetailPartner, Tips&Trucs en ZOOM Magazine, computerpartner.nl, retailpartner.nl, computertotaal.nl, gamez.nl, infoworld.nl, techworld.nl, tipwereld.nl, webwereld.nl en zoom-magazine.nl. Meer informatie over IDG Nederland treft u aan op www.idg.nl.