SNT Groep NV


TietoEnator krijgt beheercontract voor contact center platform SNT

Amersfoort, 10 november 2006 - TietoEnator Digital Innovations (DI) heeft van SNT de opdracht gekregen om ook de ondersteuning en het beheer van het nieuwe contact center platform te verzorgen.

Dit platform wordt door TietoEnator gerealiseerd en is juist zo opgezet dat SNT deze taken in huis zou kunnen uitvoeren. SNT kiest desondanks voor een constructie waarbij TietoEnator de verantwoordelijkheid voor de taken draagt. De samenwerking is vormgegeven in een Application Management Services (AMS-)contract en omvat ook de 'Quick Services' dienstverlening van TietoEnator.

Het hart van de nieuwe contact center systemen van SNT wordt gevormd door één centraal platform voor de outbound activiteiten van SNT. Vanuit dit centrale platform kunnen de business medewerkers van SNT zelf campagnes aanmaken, belbestanden inlezen en scripts opzetten, zonder tussenkomst van de ICT-afdeling. Het platform is gebaseerd op moderne technologie, die locatie-onafhankelijk werkt en die het doorvoeren van aanpassingen gemakkelijk maakt.

Toch kiest SNT voor het uitbesteden van de support-, beheer- en ontwikkeltaken aan TietoEnator DI. De samenwerking krijgt vorm in een 'shared resources' pool, waarin het werk wordt verdeeld tussen SNT en TietoEnator. De overeenkomst omvat bijna alle keuzemogelijkheden uit het TietoEnator Flexibel Beheermodel: incident support, preventief en adaptief onderhoud, op zowel operationeel als tactisch niveau. Daarnaast neemt SNT 'Quick Services' voor outbound campagnes af bij TietoEnator. TietoEnator zorgt dan bijvoorbeeld voor het inlezen van belbestanden en geeft advies over scripting of over het juiste producten- en dienstenaanbod.

Michiel Dietvorst, Manager Customer Care van TietoEnator: "We zijn er trots op dat SNT deze taken bij ons neerlegt, terwijl we juist het platform voor hen realiseren waarmee ze dat zelf zouden kunnen doen. Dit is voor ons een bewijs van het feit dat ze tevreden zijn over onze diensten in de afgelopen jaren en een bewijs van hun vertrouwen in ons voor de toekomst. Deze nieuwe overeenkomst geeft ons de kans om de kennis voor SNT te borgen. Door de intensiteit van de samenwerking blijft TietoEnator voor SNT daarnaast een bron van nieuwe ideeën."

Ankie Straathof, Manager Portfolio en ICT van SNT onderschrijft dit. "Met het uitbesteden van deze taken aan TietoEnator hebben we de pieken en dalen in werk ondervangen. Belangrijker nog: we hebben hiermee ook extra controle en structuur ingebouwd in onze processen. De proactiviteit van TietoEnator in deze samenwerking is voor ons zeer waardevol."

Over TietoEnator
TietoEnator Digital Innovations (DI) in Nederland is gevestigd in Amersfoort. Sinds de oprichting in 1993 ondersteunt het bedrijf opdrachtgevers bij het optimaal inrichten van hun klantcontact en het stroomlijnen van de daaruit voortkomende bedrijfsprocessen. De diensten omvatten business consultancy en ontwikkeling, implementatie, beheer en support voor technologie op dit gebied.

In het pan-Europese competence center bundelt TietoEnator DI de business- en ICT-expertise op het gebied van contact centers, CRM en self service. TietoEnator DI maakt deel uit van het Finse TietoEnator; met circa 15.000 medewerkers en een netto omzet van ruim 1,6 miljard euro is het bedrijf één van de leidende spelers in Europa op het gebied van hoogwaardige ICT-diensten.