Time : 11:07:41
Date : 15 November 2006
Sender Name: Delhaize Group

DELHAIZE VIERT EERSTE VERJAARDAG VAN HAAR SUCCESVOLLE CITY DELHAIZE IN LUXEMBURG-STAD

Delhaize opende precies één jaar geleden haar eerste City Delhaize in het Groothertogdom Luxemburg. De winkel heeft een sterk eerste jaar achter de rug en het winkelconcept van City Delhaize lijkt dan ook aan te slaan bij het Luxemburgse publiek. Er komen wekelijks maar liefst 15.000 klanten over de vloer. City Delhaize is een formule van stadswinkels die mikt op klanten die op zoek zijn naar snelheid, versheid en aankoopgemak.

Een succesvolle start voor de City Gare

"De City Gare doet het bijzonder goed. Sinds de opening van de winkel één jaar geleden is het aantal klanten sterk blijven groeien. Vandaag komen er wekelijks 15.000 klanten over de vloer en het zakencijfer is in de loop van het eerste jaar verdubbeld.", aldus François Validivieso, Director of Luxemburg.

De City Gare is de eerste City Delhaize op Luxemburgs grondgebied. Delhaize legt er de nadruk op kwaliteit, versheid en gebruiksgemak voor de klant, troeven die duidelijk aanslaan bij de Luxemburgse klant. Bovendien is de City Gare gelegen in een drukke wijk waar veel mensen wonen of langskomen, mede door het centraal station. Ter gelegenheid van de eerste verjaardag zijn er speciale acties gepland. In persadvertenties wordt de verjaardag aangekondigd en de klanten kunnen in de winkel producten degusteren.

City Delhaize: focus op kwaliteit, gebruiksgemak en snelheid

City Delhaize is een concept van stadswinkels op drukbezochte plaatsen waar klanten snel en in een aangename omgeving hun boodschappen kunnen doen en hun keuze kunnen maken uit een assortiment gebruiksvriendelijke, verse en kwalitatieve producten.

De City Delhaize aan de place de la Gare heeft een oppervlakte van bijna 500 m² en biedt een ruim assortiment van 6.000 producten aan, dat grotendeels bestaat uit voedingsproducten. Ongeveer 200 producten hiervan zijn typisch Luxemburgs, zoals Luxlait en Luxviande. 70% van het assortiment bestaat uit verse producten, die deels ter plaatse samengesteld worden in de afdeling self-traiteur. Het gebruiksgemak voor de klant vertaalt zich in een ruim assortiment bereide schotels en een grote keuze aan sandwiches, salades, pizza's, gekoelde dranken, voorgesneden en gewassen groenten, versgeperste vruchtensappen,...

Een City Delhaize leent zich perfect tot snel winkelen: het aanbod is overzichtelijk en de doorgang aan de kassa's gebeurt snel. De winkel heeft bovendien ruime openingsuren: van maandag tot zaterdag van 7u00 tot 20u00 en op zondag van 7u00 tot 13u00.

Kwalitatieve en verse producten aan lage prijzen

Het 6.000 producten tellende assortiment van City Delhaize bestaat hoofdzakelijk uit producten van het Delhaize huismerk en het merk 365 en verse producten. Winkelen in een City Delhaize is dus voordelig voor de klant. De producten van het Delhaize huismerk zijn voor een zelfde kwaliteit minstens 10% tot 15% goedkoper dan de nationale merken. Het merk 365 is het huismerk voor basisproducten van goede kwaliteit aan de laagste prijs. Verse producten zoals fruit, groenten, vis en vlees verkoopt Delhaize elke dag aan de beste marktprijzen.

Het assortiment is bovendien afgestemd op de bevolking van het Groothertogdom Luxemburg. "Hoewel Luxemburg dicht bij België ligt, heeft het land haar eigen smaken en gewoontes. Het Groothertogdom herbergt heel wat nationaliteiten, culturen, talen en verschillende culinaire tradities," aldus François Validivieso, Director of Luxemburg. "We weten dat de Luxemburgers traditioneel open staan voor producten en specialiteiten uit andere landen, maar we willen hen in de Delhaize-winkels ook producten van eigen bodem aanbieden."

Niet alleen de Luxemburgse bevolking herbergt heel wat nationaliteiten, ook in de City Gare zijn tal van nationaliteiten verenigd. De 20 medewerkers van de winkel hebben maar liefst 7 verschillende nationaliteiten. Delhaize draagt diversiteit dan ook hoog in haar vaandel en probeert van haar City Delhaize-winkels een uithangbord hiervan te maken.

Plannen voor nieuwe City Delhaize-winkels in Luxemburg

Gezien het succes van de City Delhaize Gare, zal het concept verder worden uitgebreid in Luxemburg. Er zijn de komende jaren meerdere openingen van City Delhaize-winkels gepland. Een eerste opening is voorzien voor 2007.

Over Delhaize België

Eind september 2006 bestond het netwerk van Delhaize België, Luxemburg en Duitsland uit 828 winkels, waarvan 796 in België, 29 in het Groothertogdom Luxemburg en 3 in Nordrhein-Westfalen (Duitsland). Met haar verschillende winkelformaten (Delhaize supermarkten, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop'n Go, Di, Tom&Co) realiseerde Delhaize België in 2005 een omzetcijfer van 4 miljard euro. Delhaize heeft in 2005 een marktaandeel in België van 26%*. De onderneming telt 16.000 medewerkers.
Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep die actief is in zeven landen op drie continenten. Eind september 2006 bestond het verkoopnetwerk van Delhaize Groep uit 2.676 winkels. De groep stelde 136.000 mensen te werk in 2005.

* Bron: AC Nielsen

Persinformatie

François Validivieso
Director of Luxembourg
Tel. +352 30 99 11
fvaldivieso@delhaize.be

Katrien Verbeke
Communication Specialist
Tel. +32 (0)2/412 82 39
kverbeke@delhaize.be

URL: (None)
Picture: (None)
Attachments: (None)

Link to Press Release - NL Link to Press Release - FR