Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 17 november 2006

MIE 2006 heeft weinig last van OV staking!

Afgelopen dinsdag 14 en woensdag 15 november vond in De Kuip te Rotterdam het vijfde Marketing Information Event (MIE) plaats. Niet minder dan 1700 marketeers, strategen, researchers, CRM-ers, planners en communicatie-experts schreven zich hiervoor in.

Hoewel de bonden voor de tweede dag van het MIE een openbaar vervoer staking hadden uitgeroepen in de vier grote steden, heeft dat niet merkbaar geleid tot een minder aantal bezoekers. Het bezoekersaantal steeg met 15% in vergelijking tot 2005. Voor het eerst werd via een geheel nieuwe benadering aan de deelnemers van de workshops gevraagd om de workshop - via een vier-cijferige code - per SMS te beoordelen. Daarvoor werd van iedere workshopdeelnemer zijn/haar barcode op de badge ingescand bij het betreden van de workshopzaal. Daardoor was bekend welke MIE-bezoeker bij welke workshop aanwezig was. De bezoekers, die daarvoor toestemming hadden gegeven, kregen vervolgens een SMS-bericht met het verzoek de zojuist bezochte workshop te beoordelen op een viertal criteria, te weten: totaal beoordeling, relevantie voor het vak, persoonlijke toepasbaarheid en inspiratie niveau. Op het MIE-plein werden vervolgens de beoordelingen op een groot plasmascherm weergegeven.

Dat het MIE uitgroeit naar een marketingplatform voor marketingminnend Nederland werd ook aangetoond tijdens de bestuurderslunch op het MIE. Ruim 40 bestuurders van een tiental branche- en beroepsverenigingen bespraken met elkaar de grensoverschrijdende ontwikkelingen op het vakgebied van marketing en communicatie. Daarbij werd vooral gefocust op de gezamenlijk op te zetten lobby en PR voor het marketing- en communicatievakgebied. Hans Hillen, oud tweede kamerlid voor het CDA en voorzitter van het CMC, hield daar tijdens de bestuurderslunch, een meeslepend betoog over.

EINDE PERSBERICHT



Ingezonden persbericht