Talpa Nederland


Laren, 14 november 2006

Nieuwe reeks postcode loterij miljoenenjacht van start

Aanstaande zondag 19 november begint bij Talpa een nieuwe reeks afleveringen van 'Postcode Loterij Miljoenenjacht'. In vijf gloednieuwe afleveringen van de succesvolle spelshow loodst Linda de Mol op vertrouwde wijze de gelukkige finalist door de zenuwslopende Gouden Koffer Finale. Het programma begint om 20.30 uur.

In welk koffertje zit de 5 miljoen euro? Dat blijft de grote vraag in de spannende spelshow 'Postcode Loterij Miljoenenjacht'. Ook de buren van de finalist zullen thuis in spanning zitten. De finalist mag namelijk het gewonnen bedrag verdelen onder alle deelnemers van de Postcode Loterij, die meespelen met dezelfde postcode als hijzelf. Ook voor de kijker thuis is het spannend: Winston Gerschtanowitz gaat namelijk ook nog eens live eenzelfde bedrag als de finalist heeft gewonnen thuis uitreiken aan een nietsvermoedende deelnemer van de Postcode Loterij, die hetzelfde koffernummer heeft als de finalist in de studio. In totaal valt er dus maar liefst drie keer maximaal 5 miljoen euro te winnen. Tevens is in elke aflevering aandacht voor de goede doelen die worden gesteund door de loterij.

Voor de Gouden Koffer Finale kiest de finalist één koffer. Welk bedrag zal er in zitten? Dat kan variëren van 1 eurocent tot en met 5 miljoen euro! De finalist moet beschikken over stalen zenuwen, koelbloedigheid, een flinke dosis lef, financieel inzicht en natuurlijk een goede portie geluk. In de finale gaat de kandidaat in onderhandeling met de bank, die op basis van de wetten van kansberekening een bod doet op de geldkoffer van de finalist.

Postcode Loterij: Miljoenenjacht, vanaf zondag 19 november iedere week om 20.30 uur bij Talpa op 10

Talpa TV
Talpa TV maakt deel uit van Talpa Media Holding. De meest in het oog springende onderdelen van het bedrijf zijn het televisiestation Talpa en de Nederlandse radiodivisie Talpa Radio met Radio 538, Radio 10 Gold, Juize.FM en het platform Radio Digitaal. Daarnaast zijn binnen Talpa Media afzonderlijke divisies opgezet voor muziek en voor de ontwikkeling van content, onder meer voor televisie. Talpa Producties en Talpa Digital zijn de twee jongste bedrijfsonderdelen. Talpa Producties maakt verschillende programma's die voor de eigen tv-zender zijn ontwikkeld. Talpa Digital werkt aan nieuwe internet- en mobiele platformen naast radio en TV. Tevens ontwikkelt Talpa Digital crossmediale formats en worden bestaande formats met nieuwe toepassingen verrijkt.

De Nationale Postcode Loterij
De Nationale Postcode Loterij is in 1989 opgericht om organisaties te steunen die werken aan een rechtvaardige en groene wereld. Vijftig procent van de totale inleg van de Nationale Postcode Loterij is bestemd voor het goede doel. Inmiddels is de Postcode Loterij uitgegroeid tot de grootste goededoelenloterij van Nederland en steunt zij 52 goededoelen- organisaties. Sinds haar oprichting heeft de loterij ruim 2 miljard euro aan de goede doelen uitgekeerd.
---



Talpa Nederland