Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Proactieve klantinteractie met Talisma CIM 8.0

Nieuwste CIM-oplossing betekent verbetering van communicatiekanalen en klantbeleving

Arnhem, 20 november 2006 -- Talisma Corporation (www.talisma.com), marktleider op het gebied van CIM-oplossingen (Customer Interaction Management), heeft vandaag Talisma CIM 8.0 aangekondigd. De nieuwste versie van deze innovatieve oplossing voor het beheer van interacties met klanten via diverse kanalen is uitgebreid met twee nieuwe producten, Talisma Voice en Talisma Campaign, en biedt talrijke verbeteringen voor bestaande kanalen. Hierdoor kunnen organisaties (toekomstige) klanten proactief benaderen met als resultaat een betere klantbeleving, een verbetering van de service en nieuwe zakelijke mogelijkheden.

Ian Bodsworth, European Customer Interaction Manager, EPSON: "Talisma overtreft met versie 8.0 onze verwachtingen ten aanzien van een geïntegreerde klantenservice-oplossing. Met dit product krijgt iedereen de kans om van elke interactie met een klant een succes te maken. Ik verwacht dat CIM 8.0 zal leiden tot loyalere klanten en hogere klantbestedingen vanwege de nieuwe proactieve mogelijkheden."

Talisma Voice stelt bedrijven in staat websitebezoekers direct in contact te brengen met een medewerk(st)er via 'Voice over Internet'-technologie. Bezoekers kunnen volstaan met het aanklikken van een knop op de site om een spraakverbinding tot stand te brengen met een medewerk(st)er. Talisma Voice vergroot de klanttevredenheid, verkleint de kans dat de website snel wordt verlaten, vergroot de kans op deals en beperkt de kosten van de telefooninfrastructuur.

Talisma Campaign stelt Contact Centers in staat een continue dialoog met klanten op gang te brengen en inkomende e-mails en telefoongesprekken proactief te sturen door klanten te informeren en voor te lichten over product- en profielupdates en openstaande facturen. Dankzij de real-time offer engine kunnen bedrijven klanten een persoonlijk aanbod doen gebaseerd op eerdere reacties op verkoopacties, het klantprofiel of de huidige website-activiteiten. Talisma Campaign ondersteunt ook de verspreiding van up-selling en cross-selling informatie - op basis van klantprofiel en interactiehistorie.

Verbeteringen CIM 8.0
Uniformiteit in communicatiekanalen
Talisma Chat biedt behalve een verbeterde, schaalbare 'Web Collaboration'-component, die een aanzienlijk aantal medewerk(st)ers en websitebezoekers ondersteunt, ook functionaliteit voor het invullen van webformulieren en het automatisch toezenden van webpagina's. Deze mogelijkheden komen met name van pas bij winkelwagentransacties, het aanvragen van technische ondersteuning en het invullen van financiële formulieren. Beheerders kunnen samenwerkingsfunctionaliteit toewijzen aan individuele medewerk(st)ers of aan groepen medewerk(st)ers en hebben de beschikking over beheerfuncties die geschikt zijn voor Contact Centers van elke omvang.

Talisma Email biedt medewerk(st)ers verbeterde zoekfunctionaliteit. Bedrijven kunnen ook hun voordeel doen met Talisma Answer, een geavanceerde uitbreidingsmodule van Talisma Email, waarmee de beantwoording van e-mail op slimme wijze kan worden geautomatiseerd. Talisma Knowledgebase ondersteunt regionale instellingen, niet-Engelse tekens en tekensets en is gecertificeerd voor OS en SQL in het Japans. Nieuw is ook de softphone-functionaliteit in Talisma Phone, waarmee medewerk(st)ers meer communicatiemogelijkheden krijgen en tevens de calls per kanaal kunnen prioriteren.

Het bureaublad van de medewerk(st)er biedt een verbeterde Agent Client met een nieuwe GUI, waarmee aangewezen supervisors of gebruikers de werkplek kunnen aanpassen. Onderdeel van de werkplek zijn configureerbare panelen die toegang bieden tot klantcommunicatie-utilities, bedrijfsgegevens en -applicaties en real-time views van de performance.

CIM Hub
De belangrijkste verbetering van de CIM Hub is de uitbreiding met de proactieve functies die deel uitmaken van Talisma Voice en Talisma Chat. Deze twee producten maken gebruik van een Proactive Rule Builder, waarmee beheerders bedrijfsprocessen kunnen inrichten die bepalen wanneer een websitebezoeker proactief wordt uitgenodigd voor een chat of een gesprek. Beheerders kunnen enerzijds het systeem zo configureren dat op het juiste moment contact wordt gezocht met een sitebezoeker op basis van (de duur van) diens aanwezigheid op een bepaalde webpagina en anderzijds voorwaarden definiëren op basis van kenmerken zoals het browsgedrag van de klant, de waarde van de winkelwagen en eerdere reacties op een uitnodiging voor een chatsessie of een telefonisch gesprek.

De CIM Hub biedt ook een nieuwe Chat Workflow Builder, waarmee acties in gang kunnen worden gezet op basis van vooraf gedefinieerde events zoals het begin, het einde of de overdracht van een chatsessie.

Rapporten die alle kanalen bestrijken
CIM 8.0 wordt geleverd met een Real-Time Dashboard en een Historical Report Builder, die continu bijgewerkte statistieken presenteren, naar keuze in diverse grafiekvormen. En dankzij nieuwe analysefunctionaliteit kunnen bedrijven reactieve chat- en spraakinteracties vergelijken met proactieve, daarbij gebruikmakend van gegevens zoals acceptatie, weigering en sessiebeëindiging.

Talisma CIM 8.0 is verkrijgbaar in februari 2007.
Over Talisma
Talisma levert wereldwijd Customer Interaction Management (CIM) oplossingen waarmee organisaties een echt onderscheidende 'customer experience' kunnen waarmaken. Talisma CIM stelt organisaties in staat om hun customer service processen te optimaliseren, klanttevredenheid te verhogen en kosten te verlagen. De oplossingen van Talisma integreren de mogelijkheden van e-mail, telefoon, chat en selfservice met een krachtig en volwassen web services platform, uitgebreide analyse-tools en een knowledgebase voor het hele systeem. De oplossingen van Talisma zijn schaalbaar naar behoefte en hebben zich in de praktijk bewezen. Voorbeelden van Talisma klanten in de Benelux zijn: ANWB, Demon Internet, Toyota en SURFnet. Internationale klanten van Talisma zijn onder meer: Aetna, AOL, Aviva, Bank of America, Canon, ChevronTexaco, Citibank, Coast Capital Savings, Daimler-Chrysler, Dell, DHL, Ford, HGTV, Intuit, University of Alabama, Microsoft, Pitney Bowes, Siemens, Sony, Sprint en het Amerikaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken. Meer informatie vindt u op www.talisma.com.