( BW)(LEE-COOPER) Lee Cooper maakt wereldwijde retailplannen bekend

    Redactie Business

    LONDEN--(BUSINESS WIRE)--22 november 2006--Lee Cooper, The Fine
English Denim Company, kondigde vandaag aan zijn retailmerk wereldwijd
uit te willen breiden. Het bedrijf opent een reeks nieuwe winkels en
onthult daarbij zijn nieuwe identiteit die is ontworpen door de
Catamaran Partnership uit Londen en gebaseerd op de creatieve campagne
van Lee Cooper: Industry, Strength, Life, Work. Deze campagne is
speciaal voor Lee Cooper ontworpen door reclamebureau Gyro uit
Philadelphia.

    Het ambitieuze retailplan omvat uiteenlopende soorten winkels,
waaronder shop-in-shops, outlet stores en conceptwinkels, die het
komende half jaar op 7 belangrijke lokaties in het Verenigd Koninkrijk
en Europa worden geopend. De 2 conceptwinkels worden gevestigd in het
oude stadscentrum van Zurich, de Rosengrasse, en in het meest
aantrekkelijke verkoopgebied op het gebied van denim, de Kammenstraat
in Antwerpen.

    Op de lange termijn streeft Lee Cooper naar een conceptwinkel in
hartje Londen. Hiervoor wordt op dit moment een geschikte lokatie
gezocht. Naast de uitbreiding binnen Europa, zal Lee Cooper in 2007
ook in India en China winkels openen.

    Om hun doelstellingen te bereiken heeft Lee Cooper voormalig
retail director voor Oost-Europa van Nike, David Maddison,
aangetrokken. Maddison is aangesteld als hoofd van de
retailactiviteiten in Europa. Susanne Williams van Timberland is
Retail Projectmanager. Samen met het bestaande team zijn zij
verantwoordelijk voor de uitvoering van het retail ontwerpconcept en
zorgen zij dat de opening van de accounts in het Verenigd Koninkrijk
en de internationale accounts probleemloos verloopt.

    Peter Baker, Head of Retail, over de ambitieuze doelstelling van
het merk om tegen eind 2007 te zijn uitgegroeid tot een invloedrijke
retailer: "Lee Cooper is al 98 jaar actief op het gebied van retail.
Wij bouwen voort op onze kennis en ervaring en ons doel is dat we in
alle 3 retailgebieden vertegenwoordigd zijn."

    De outlet stores van Lee Cooper spelen hierbij een belangrijke
rol. In deze winkels wordt de kledingvoorraad van het vorige seizoen
via een gecontroleerd kanaal verkocht, waardoor de mainstream retail
'schoon' blijft en de volle-prijswinkels de nieuwste collecties van
Red Diamond, Authentic en Platinum kunnen aanbieden. Ook worden deze
winkels bevoorraad met Gold, een collectie van zeer hoge kwaliteit die
voorheen uitsluitend in Israël verkrijgbaar was. Men wil het beeld dat
consumenten van Lee Cooper hebben, dat het voornamelijk een merk voor
mannen is, veranderen; de kledinglijn van Lee Cooper bestaat nu voor
slechts 60% uit mannenkleding, de overige 40% zijn producten voor
vrouwen.

    De eerste outlet store werd 4 november geopend in Fleetwood.
Fashion Fish is de eerste winkel in Zwitserland sinds Lee Cooper het
bedrijf opnieuw overnam als dochteronderneming en is 11 november
geopend. Deze week gaan twee winkels open: Gunwhalf Quays in
Portsmouth en Rosada in Nederland. Als afsluiting van het jaar wordt
in Roubiax in Frankrijk een outlet store geopend.

    Eind november wordt de eerste conceptwinkel sinds de jaren '60
geopend in de Kammenstraat in Antwerpen, gevolgd door de opening van
een conceptwinkel in de Rosengasse in Zurich begin december. Beide
winkels zullen op feestelijke wijze worden gelanceerd. De winkel in
Antwerpen spant in totaal 85 m2 en de winkel in Zurich 240 m2 verdeeld
over twee verdiepingen. In beide winkels zal het gehele denimaanbod
van Lee Cooper worden aangeboden, waaronder de duurdere
Platinumcollectie. Ook worden andere kledingstukken, zoals overhemden,
gebreide kleding, t-shirts, jassen en accessoires verkocht.

    Opmerkingen voor de editor:

    Gebruik in gedrukte teksten onderstaande formuleringen:

    1) The Fine English Denim Company. Sinds 1908

    Lee Cooper is in 1908 in Groot-Brittannië opgericht door Morris
Cooper.

    Splits Lee en Cooper niet op. Het woord Lee Cooper moet op één
regel staan om misverstanden te voorkomen.

    2) Industry, Strength, Life, Work

    AW 06 reclameconcept speciaal ontworpen voor Lee Cooper door
Steven Grasse, CEO en Creative Director van Gyro.

    Over Lee Cooper

    Het merk Lee Cooper is in 1908 in Engeland opgericht door Morris
Cooper en adverteert zichzelf als "The Original European Denim
Company." Lee Cooper wordt verkocht in 70 landen in Europa, Azië,
Afrika, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika en is het op twee na
grootste spijkerbroekenmerk in het Verenigd Koninkrijk en het op één
na grootste merk in België.

    In juni 2005 is het bedrijf gekocht door investeringsconsortium
Foukona Holdings Limited (het eigendom van 3 particuliere
aandelenfirma's), dat veel geld steekt in de wereldwijde groei van het
Lee Cooper-merk. Het bedrijf verwacht wereldwijd $500 miljoen aan
retailverkoop te verdienen.

    Over Gyro

    Gyro ontwikkelt sinds 1988 innovatieve merkprogramma's voor een
selecte groep zichzelf onderscheidende, internationale bedrijven. De
merkprogramma's van Gyro zijn gericht op het avontuur en slaan geen
acht op de status-quo. Ze geven blijk van het inzicht dat traditionele
reclamecampagnes slechts een klein deel vormen van een groter geheel.

    Bezoek voor meer informatie de website www.gyroworldwide.com.

    --30--CP/mi*

    CONTACT: Lee Cooper, Londen
             Sarah Feeney, International PR Manager
             +44-07802-690969
             sfeeney@leecooper.com
             www.Leecooper.com