Postbank

Heineken en Postbank sponsoren RTL 5-programma 'Mijn tent is top' 23 november 2006
Voor het nieuwe RTL 5-programma 'Mijn Tent is Top' slaan RTL Nederland, Heineken en de Postbank de handen ineen. In dit programma staat het starten van een eigen horecaonderneming centraal. Vier koppels met de ambitie en een langgekoesterde wens om een eigen zaak in de horeca te beginnen worden met de camera's gevolgd. Vanaf half januari is in twaalf afleveringen te zien hoe het deze startende ondernemers in vier verschillende grote steden in Nederland vergaat. Vanaf het eerste moment dat zij de sleutel krijgen van hun pand tot aan het moment dat hun horecabedrijf wel of niet een goedlopende zaak is. Tijdens dit proces worden de koppels beoordeeld door een officiële jury onder leiding van Herman den Blijker en door het publiek.

Frank Eijken, CCO RTL Nederland is blij dat RTL Nederland voor dit programma kan rekenen op twee grote partijen als Heineken en de Postbank: "Deze samenwerking is een mooi voorbeeld van drie grote marktpartijen die de krachten bundelen om zowel de consument als de ondernemer multimediaal te bereiken."

De Postbank voorziet de ondernemers van een zakelijke rekening en middelen om hun bankzaken te regelen. Henk Renkema, directeur Postbank Zakelijk: "Het aantal klein zakelijke ondernemers in Nederland groeit fors. Deze groep ondernemers staat voor vele uitdagingen en om succesvol te kunnen zijn als ondernemer moeten in ieder geval de financiële zaken op orde zijn. In 'Mijn Tent is Top' kan het publiek onder andere zien hoe ondernemers op een gemakkelijke en overzichtelijke manier kunnen bankieren. Zij krijgen via internet en telefoon, waar en wanneer ze willen, alle mogelijke ondersteuning om hun bankzaken snel en makkelijk te regelen. De Postbank wil de klein zakelijke ondernemer helpen om succesvol te ondernemen."

Heineken is als sponsor van dit programma betrokken bij de horecalocaties, als ondersteuning voor de koppels en uiteraard als leverancier van bier en andere dranken. "De Nederlandse horeca is fantastisch mooi! Alleen te weinig mensen weten dat," aldus Ronald den Elzen, directeur Horeca Heineken Nederland. "Met 'Mijn Tent Is Top' kunnen alle Nederlanders zien hoe mooi en verrassend de horeca eigenlijk is. Horecaondernemerschap gaat echter niet vanzelf. Van buiten lijkt het vaak makkelijk, maar een eigen zaak runnen kost bloed, zweet en tranen. Hard werken, lastige keuzes maken en nooit jezélf maar altijd de klant centraal stellen. Onze missie is om horecaondernemers als partner te ondersteunen bij het realiseren van kwalitatieve en gastvrije horeca ."

Uitzending: wekelijks bij RTL 5, vanaf half januari 2007.