Ingezonden persbericht


Experian introduceert adressen opschonen voor 232 landen

24 uur per dag Online adresbestanden op orde brengen met Intact World

Den Haag, 29 november 2006 - Consumenteninformatie bedrijf Experian heeft Intact World gelanceerd, een dienst voor het opschonen van internationale adresbestanden. Hiermee kunnen adressen worden opgeschoond in 232 verschillende landen. Het programma is 24 uur per dag online beschikbaar.

Intact World:


- Controleert en verifieert adressen

- Voegt waar nodig adresinformatie toe, zoals huisnummer en postcode
- Standaardiseert het adres volgens alle specifieke regels van elk van deze 232 landen
- Levert een code mee hoe het adres is gevalideerd en gecorrigeerd

Adresgegevens, die bestaan uit postcode- en straatnaamtabellen zijn verzameld met behulp van internationale posterijen, telecommunicatiebedrijven en direct marketing organisaties. De bestanden worden maandelijks bijgewerkt.

Experian biedt de dienst aan, omdat bedrijven steeds internationaler zaken doen. Veel Nederlandse ondernemingen maken daarom gebruik van internationale adresbestanden. Intact World vervaardigt online een gratis audit rapport van de kwaliteit van het bestand. Gebruikers kunnen daarna het bestand downloaden.

Pieter Stroop, Sr. Manager Experian Marketing Services: "De datakwaliteit van deze internationale adressen op orde brengen, zorgt voor een verbetering van de respons op mailingen, voorkomt waste en draagt bij aan het imago van een onderneming die zijn klanten benaderd. Makkelijk is dat niet: er zijn wereldwijd duizenden talen, 130 verschillende adresstructuren, en ook is een postcodetabel niet in elk land verkrijgbaar. Het is voor internationale ondernemingen dan ook een enorme taak om al deze adressen goed gestructureerd in de database te bewaren. Met Intact World kunnen ondernemingen dit nu uitermatie gemakkelijk voor elkaar krijgen."

Over Experian
Experian is een wereldwijd marktleider op het gebied van analyses en informatievoorziening aan organisaties en consumenten. Experian helpt hen bij het beheersen van risico's en biedt voordelen in commerciële en financiële besluitvorming.

Experian levert informatie, analyses, besluitvormingsproducten en processing services. Door gebruik te maken van onze uitgebreide kennis van personen, markten en economieën, kunnen wij organisaties bijstaan in het vinden, ontwikkelen en beheren van klantenrelaties teneinde hun bedrijf winstgevender te maken. Daarnaast levert Experian essentiële informatie aan consumenten die hen in staat stelt om beheerst en in vertrouwen beslissingen te nemen op het gebied van financiën en aankopen.

Experian werkt met klanten in uiteenlopende bedrijfstakken, zoals financiële dienstverlening, detailhandel en postorder, telecommunicatie, nutsbedrijven, media, verzekeringen, automobielbranche, vrijetijdsbesteding, e-commerce, productie, vastgoedbedrijven en overheid.

Experian Group Limited staat genoteerd aan de London Stock Exchange (EXPN). Het hoofdkantoor staat in Dublin, Ierland, de operationele hoofdkantoren bevinden zich in Costa Mesa, California en Nottingham, UK. Experian heeft meer dan 12.500 werknemers in 32 landen wereldwijd en ondersteunt klanten in meer dan 60 landen. De jaarlijkse verkopen bedragen meer dan ¤2.5 miljard.

Meer informatie is te vinden op de website van de Experian Groep: www.experiangroup.nl.

De naam 'Experian' is een gedeponeerd handelsmerk in de EU en andere landen en is eigendom van Experian Ltd en/of haar dochterondernemingen.