Centric beste ICT-onderneming; Cisco beste imago

Ernst and young

Winnaars Ernst & Young Jan Pieterszoon Coen-prijzen 2006

Rotterdam, 7 december 2006 - De Nederlandse ICT-onderneming Centric is vandaag tijdens de jaarlijkse perspresentatie in de Beurs van Berlage te Amsterdam, uitgeroepen tot beste ICT-dienstverlener van Nederland in 2006. Als waardering hiervoor mocht Centric de Jan Pieterszoon Coen-prijs 2006 in ontvangst nemen. Cisco won de Jan Pieterszoon Coen-prijs voor het beste imago als ICT-dienstverlener.

De Jan Pieterszoon Coen-prijs is een publieksprijs die door Ernst & Young in het leven is geroepen om de best presterende ICT-ondernemingen in Nederland te belonen voor hun inspanningen op het gebied van kwaliteit en service. De uitslag is bepaald aan de hand van 25.944 rapportcijfers die zijn gegeven in het jaarlijkse Trends in ICT-onderzoek dat dit jaar onder 1.002 directeuren, managers en professionals is gehouden. Over het algemeen scoren de ICT-bedrijven dit jaar beter dan vorig jaar. Volgens het onderzoeksteam van Ernst & Young zijn de meest succesvolle ICT-projecten technisch van aard. Naarmate de organisatorische betrokkenheid van opdrachtgevers bij projecten toeneemt, zijn de ondervraagden minder tevreden over het resultaat.

Centric
Met een gemiddeld rapportcijfer van 7,6 is Centric door de respondenten als beste ICT-onderneming in Nederland beoordeeld. Na Centric volgen Oracle met 7,25 en op plaatst drie met minimaal verschil Logica CMG met een 7,24 als gemiddeld rapportcijfer. Klanten waarderen Centric om de kwaliteit van de service en de ondersteuning, accountmanagement en de kwaliteit van zijn producten en diensten. Jacob Verschuur, directeur Ernst & Young ICT Leadership: 'Het is verheugend dat het deze keer een Nederlandse ICT-onderneming is die de Jan Pieterszoon Coen-prijs van Ernst & Young ICT Leadership wint. Centric is een bedrijf dat erg hard groeit. Het staat als eerste Nederlandse bedrijf genoteerd in de Europe's 500 van 2006, de jaarlijkse ranglijst van de 500 snelst groeiende Europese bedrijven. Deze groei gaat blijkbaar niet ten koste van de kwaliteit van de dienstverlening.'

Cisco
Naast de waardering over hun eigen dienstverlener hebben de ondervraagden ook rapportcijfers gegeven over het imago dat ICT-dienstverleners bij de 1.002 directeuren, managers en professionals hebben. Bij deze waardering speelde de klantrelatie geen rol, maar wel het imago van deze dienstverlener. Cisco komt daarbij als beste 'thought leader ICT-company' uit de bus. Met een gemiddeld rapportcijfer van 7,19 laat Cisco de respectievelijke nummers twee en drie, Oracle en Centric, achter zich. Cisco blinkt wat betreft imago vooral uit in de kwaliteit van zijn producten en diensten. Verschuur: 'Het imago van Cisco is onveranderd goed. Buitenlandse ICT-ondernemingen scoren sowieso op imago; een duidelijk gevolg van een gedegen marketingstrategie.'

Noot aan de redactie,