Centric beste ICT-onderneming; Cisco beste imago
Ernst and young
Winnaars Ernst & Young Jan Pieterszoon Coen-prijzen 2006
Rotterdam, 7 december 2006 - De Nederlandse ICT-onderneming Centric is vandaag tijdens de
jaarlijkse perspresentatie in de Beurs van Berlage te Amsterdam, uitgeroepen tot beste
ICT-dienstverlener van Nederland in 2006. Als waardering hiervoor mocht Centric de Jan
Pieterszoon Coen-prijs 2006 in ontvangst nemen. Cisco won de Jan Pieterszoon Coen-prijs
voor het beste imago als ICT-dienstverlener.
De Jan Pieterszoon Coen-prijs is een publieksprijs die door Ernst & Young in het leven
is geroepen om de best presterende ICT-ondernemingen in Nederland te belonen voor hun
inspanningen op het gebied van kwaliteit en service. De uitslag is bepaald aan de hand
van 25.944 rapportcijfers die zijn gegeven in het jaarlijkse Trends in ICT-onderzoek dat
dit jaar onder 1.002 directeuren, managers en professionals is gehouden. Over het
algemeen scoren de ICT-bedrijven dit jaar beter dan vorig jaar. Volgens het
onderzoeksteam van Ernst & Young zijn de meest succesvolle ICT-projecten technisch
van aard. Naarmate de organisatorische betrokkenheid van opdrachtgevers bij projecten
toeneemt, zijn de ondervraagden minder tevreden over het resultaat.
Centric
Met een gemiddeld rapportcijfer van 7,6 is Centric door de respondenten als beste
ICT-onderneming in Nederland beoordeeld. Na Centric volgen Oracle met 7,25 en op plaatst
drie met minimaal verschil Logica CMG met een 7,24 als gemiddeld rapportcijfer. Klanten
waarderen Centric om de kwaliteit van de service en de ondersteuning, accountmanagement
en de kwaliteit van zijn producten en diensten. Jacob Verschuur, directeur Ernst &
Young ICT Leadership: 'Het is verheugend dat het deze keer een Nederlandse
ICT-onderneming is die de Jan Pieterszoon Coen-prijs van Ernst & Young ICT Leadership
wint. Centric is een bedrijf dat erg hard groeit. Het staat als eerste Nederlandse bedrijf
genoteerd in de Europe's 500 van 2006, de jaarlijkse ranglijst van de 500 snelst groeiende
Europese bedrijven. Deze groei gaat blijkbaar niet ten koste van de kwaliteit van de
dienstverlening.'
Cisco
Naast de waardering over hun eigen dienstverlener hebben de ondervraagden ook
rapportcijfers gegeven over het imago dat ICT-dienstverleners bij de 1.002 directeuren,
managers en professionals hebben. Bij deze waardering speelde de klantrelatie geen rol,
maar wel het imago van deze dienstverlener. Cisco komt daarbij als beste 'thought leader
ICT-company' uit de bus. Met een gemiddeld rapportcijfer van 7,19 laat Cisco de
respectievelijke nummers twee en drie, Oracle en Centric, achter zich. Cisco blinkt wat
betreft imago vooral uit in de kwaliteit van zijn producten en diensten. Verschuur: 'Het
imago van Cisco is onveranderd goed. Buitenlandse ICT-ondernemingen scoren sowieso op
imago; een duidelijk gevolg van een gedegen marketingstrategie.'
Noot aan de redactie,