MediaPlaza


Datum: Vrijdag 8 december 2006
Tijd : 09:00 - 16:45 uur
Plaats: Media Plaza, Utrecht
Kosten: 299 Euro

Online marketing en met name zoekmachine-marketing neemt een steeds belangrijkere plaats in de mediamix in. Zoekmachinemarketing kan u een fantastische conversie en Return on Investment opleveren. Voor het opzetten van een geslaagde zoekmachine-marketingcampagne is het zaak dat u goed weet welke zaken belangrijk zijn om hoog te scoren in zoekmachines. Bijna nog belangrijker is dat u goed moet snappen wat u vooral niet moet doen.
Naast een plaats in de natuurlijke ranking ('Organic search') is er ook de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties ('Paid Search') om zo gevonden te worden.
De volgende vragen komen aan bod:
o Wat is zoekmachine-marketing?
o Wanner kiest u voor 'organic search' en wanneer voor 'paid search'? o Hoe werken de verschillende zoekmachines?
o Hoe zoekt uw doelgroep? En wordt u gevonden?
o Wat zijn de componenten die organic search zoekresultaten bepalen? o Hoe zet ik een betaalde zoekmachine-advertentiecampagne op? o Hoe ziet de toekomst van zoekmachines eruit?

Deze masterclass geeft verdieping op het onderwerp zoekmachine-marketing.

Inclusief
Elke deelnemer krijgt een exemplaar van het Handboek Zoekmachine-Marketing. Daarnaast krijgt elke deelnemer een abonnement cadeau op de zoekmachine-optimalisatie toolkit 'OptimizeKit'.

Voor wie?
Communicatie-, sales- en marketingprofessionals die zoekmachine-marketing willen gaan toepassen of net begonnen zijn met het inzetten van dit marketingkanaal.

Programma
09.00
Ontvangst met koffie
09.30 Wat is zoekmachine-marketing? Feiten en cijfers door Keesjan Deelstra

- Praktijkcase

- De spelers in Zoekland

- Integratie zoekmachine-marketing en site ontwerp 11.00 Pauze
11.15
De ideale situatie: 3 componenten in de zoekmachine-algoritmen door Keesjan Deelstra

- Tekstcomponent

- Indexatiecomponent

- Populariteitscomponent
12.45 Lunch
13.30 Meest voorkomende problemen van site ontwerp voor zoekmachine-optimalisatie door Keesjan Deelstra
-Zoekmachine SPAMdexing: wat vooral niet te doen 15.00 Pauze
15.15 Betaalde zoekmachine plaatsing: de ins- en outs door Henk de Hooge, Clearsense/DutchCowboys
"De plaats die internet heeft in de marketing en communicatie van een organisatie wordt steeds groter. Online marketing neemt in belang toe, zelfs ten koste van offline marketing. Ook in 2006 is er sprake van een flinke verschuiving in de budgetten van adverteerders richting internetmarketing. In maar liefst 69% van de gevallen is er dit jaar al sprake van een verschuiving richting internet. Bedrijven die overwegen online te gaan adverteren, zien vaak een rol weggelegd voor gespecialiseerde bureaus, mediabureaus en reclamebureaus. Dat geeft aan dat online adverteren nog steeds een 'nieuw en sexy', maar ook onbekend terrein is. Door het grote bereik en de hoge mediaconsumptie is adverteren in de zoekmachines zeer geschikt voor bedrijven met een branding of werving & selectie doelstelling.
17.15 Einde

Sprekers

Keesjan Deelstra, auteur 'Handboek Zoekmachine Marketing' Keesjan Deelstra (1966) studeerde Sociale Geografie in Amsterdam en vond zijn stek uiteindelijk in de internetwereld. Zijn kennis over het onderwerp Search Engine Marketing deed hij op tijdens het ontwikkelen van het e-commercetraject voor zijn toenmalige trainingsbureau. Keesjan Deelstra vond dit alles zo interessant dat hij besloot zijn kennis en ervaring op het gebied van zoekmachinemarketing tot zijn 'core business' te maken. Hij schreef daarom het Handboek Zoekmachine Marketing. Daarnaast adviseert hij ondernemingen met zoekmachine marketing bureau Interneteffect over hun searchstrategie en ontwikkelde hij de webbased zoekmachine optimalisatie toolkit Optimizekit voor het midden- en kleinbedrijf.

Voor vragen over deelname of sponsoring kunt u contact opnemen met Justin Vijgen 030-2914159 of Justin.Vijgen@mediaplaza.nl

U kunt zich hier inschrijven
inschrijven

Voeg deze pagina aan de bookmarks van mijn profiel toe E-mail deze pagina naar een bekende Print deze pagina Download PDF-versie van deze pagina

> SESSIE ONLINE

____________ ____________ ____________ Log in op sessie online > BOOKMARKS
Hoofdsponsor:
Clearsense

CC - some rights reserved
contact: Media Plaza, Jaarbeurs Hal 6, Croeselaan 6, 3521 CA Utrecht Tel: (030) 291 41 11 Fax: (030) 291 41 44
email: Sales and general questions: info@mediaplaza.nl - Technical & Web: webmaster@mediaplaza.nl
help: Nog hulp nodig? Klik hier.