Stichting korrelatie
SIRE en Korrelatie slaan handen in één tijdens campagne 'ik zie ik zie wat
jij niet ziet'
Utrecht, 8 december 2006. SIRE is op donderdag 7 december van start gegaan met een nieuwe,
multimediale campagne getiteld 'ik zie ik zie wat jij niet ziet'. De campagne richt zich
op bewustmaking van het feit dat honderdduizenden kinderen in Nederland zich in een
schrijnende situatie bevinden. Volgens SIRE is het hoog tijd dat er bespreekbaar wordt
gemaakt hoe urgent en maatschappelijk relevant deze situatie in Nederland is. Korrelatie,
gespecialiseerd in psychosociale hulpverlening en opvoedkundige vraagstukken, neemt de
opvang van publieksreacties voor haar rekening. Ook kinderen kunnen bellen met
Korrelatie, evenals met de Kindertelefoon.
Naar verwachting zal de campagne de nodige emoties losmaken bij het publiek.
Mensen die daaraan behoefte hebben kunnen terecht bij Korrelatie voor een luisterend oor,
informatie, hulp en advies. Opvoedingsproblematiek is één van de thema's
waarop Korrelatie zich onderscheidt. De professionele hulpverleners van Korrelatie
-pedagogen, psychologen en maatschappelijk werkers - helpen ouders en verzorgers
telefonisch of per email om de situatie helder te krijgen; wat is het probleem precies,
hoe is het ontstaan, welke rol spelen ouders en verzorgers hier zelf in, welke keuzes
kunnen zij maken en waar kunnen ze zo nodig verdere hulp vinden. Door tijdens de campagne
de handen in één te slaan, hopen en verwachten SIRE en Korrelatie een
belangrijke impuls te kunnen geven aan een beter Nederland voor onze kinderen.
Einde bericht
Noot voor de redactie (