AEGON

AEGON versimpelt herstel bij inboedel- en woonhuisschade

Particulieren met schade in en aan hun huis kunnen vanaf nu volstaan met één telefoontje naar AEGON's nieuwe alarmnummer 088 - 344 0000, om schadeherstel snel en gemakkelijk te regelen. Zelf een herstelbedrijf zoeken, schademeldingsformulieren invullen en facturen declareren, zijn dan verleden tijd. Want AEGON heeft haar schadeservice uitgebreid met herstel in natura.

De vernieuwde AEGON Schade Service is 7 dagen per week en 24 uur per dag beschikbaar voor het melden van particuliere inboedel- en opstalschades.

AEGON is enkele jaren geleden al begonnen met het direct aanbieden van herstel in natura. Dit beperkte zich tot glas- en kleine interieurschades. Voortaan kan een particulier AEGON Schade Service inschakelen voor àlle inboedel- en woonhuisschades tot ⬠2.000. Blijkt het schadebedrag hoger te zijn, dan overlegt de ingeschakelde hersteller met AEGON. Schades die buiten kantoortijd zijn aangemeld en die geen spoed hebben, worden de volgende dag doorgegeven aan een hersteller.

Zelf kiezen

Bijzonder is dat particulieren niet verplicht zijn om te kiezen voor herstel in natura via AEGON Schade Service. Particulieren mogen er ook voor kiezen om een eigen hersteller in te schakelen, of een contant bedrag uitgekeerd te krijgen als vergoeding van de schade. Men mag het ook zelf herstellen.

Gespecialiseerde herstellers

Met de nieuwe AEGON Schade Service kan een groot aantal verschillende schades worden hersteld: reconditionering bij brand-, rook-, roet- en waterschades, schade aan elektronica door bijvoorbeeld bliksem, brand of water, schade aan meubels, stoffering en vloerbedekking, kleine bouwkundige schades, zoals keukens, badkamers, sanitair en behang- en schilderwerk, en, tenslotte, glasherstel.

Nieuw netwerk

AEGON Schade Service maakt gebruik van een netwerk van professionele herstelbedrijven, gespecialiseerd in opstal- en inboedelschades, zoals glasschade, kleine bouwkundige schades (bijvoorbeeld een kapot slot en kozijn na inbraak), en waterschade (naast herstel ook opsporing van het lek). Er is een speciaal ICT-platform opgezet waarin de methode van schademelding, opdrachtverstrekking, voortgang en facturatie zijn gestandaardiseerd. Via een beveiligde toegang op een speciale website kunnen verzekeraars, herstellers, intermediairs en expertisebureaus direct met elkaar communiceren. Hierdoor is er minder kans op fouten, vindt er sneller schadeafhandeling plaats en is het beter mogelijk om de voortgang van de herstelwerkzaamheden te volgen.

08-12-2006