AEGON
AEGON versimpelt herstel bij inboedel- en woonhuisschade
Particulieren met schade in en aan hun huis kunnen vanaf nu volstaan
met één telefoontje naar AEGON's nieuwe alarmnummer 088 - 344 0000, om
schadeherstel snel en gemakkelijk te regelen. Zelf een herstelbedrijf
zoeken, schademeldingsformulieren invullen en facturen declareren,
zijn dan verleden tijd. Want AEGON heeft haar schadeservice uitgebreid
met herstel in natura.
De vernieuwde AEGON Schade Service is 7 dagen per week en 24 uur per
dag beschikbaar voor het melden van particuliere inboedel- en
opstalschades.
AEGON is enkele jaren geleden al begonnen met het direct aanbieden van
herstel in natura. Dit beperkte zich tot glas- en kleine
interieurschades. Voortaan kan een particulier AEGON Schade Service
inschakelen voor àlle inboedel- en woonhuisschades tot ⬠2.000.
Blijkt het schadebedrag hoger te zijn, dan overlegt de ingeschakelde
hersteller met AEGON. Schades die buiten kantoortijd zijn aangemeld en
die geen spoed hebben, worden de volgende dag doorgegeven aan een
hersteller.
Zelf kiezen
Bijzonder is dat particulieren niet verplicht zijn om te kiezen voor
herstel in natura via AEGON Schade Service. Particulieren mogen er ook
voor kiezen om een eigen hersteller in te schakelen, of een contant
bedrag uitgekeerd te krijgen als vergoeding van de schade. Men mag het
ook zelf herstellen.
Gespecialiseerde herstellers
Met de nieuwe AEGON Schade Service kan een groot aantal verschillende
schades worden hersteld: reconditionering bij brand-, rook-, roet- en
waterschades, schade aan elektronica door bijvoorbeeld bliksem, brand
of water, schade aan meubels, stoffering en vloerbedekking, kleine
bouwkundige schades, zoals keukens, badkamers, sanitair en behang- en
schilderwerk, en, tenslotte, glasherstel.
Nieuw netwerk
AEGON Schade Service maakt gebruik van een netwerk van professionele
herstelbedrijven, gespecialiseerd in opstal- en inboedelschades, zoals
glasschade, kleine bouwkundige schades (bijvoorbeeld een kapot slot en
kozijn na inbraak), en waterschade (naast herstel ook opsporing van
het lek). Er is een speciaal ICT-platform opgezet waarin de methode
van schademelding, opdrachtverstrekking, voortgang en facturatie zijn
gestandaardiseerd. Via een beveiligde toegang op een speciale website
kunnen verzekeraars, herstellers, intermediairs en expertisebureaus
direct met elkaar communiceren. Hierdoor is er minder kans op fouten,
vindt er sneller schadeafhandeling plaats en is het beter mogelijk om
de voortgang van de herstelwerkzaamheden te volgen.
08-12-2006