Ingezonden persbericht


Persbericht
December 2006

Glamour winnaar Tijdschriftengala 2006

Glamour (G+J Nederland) gekozen tot beste lancering van het jaar.

Glamour is op donderdag 7 december gekozen tot Mercur Lancering van het jaar, tijdens het Tijdschriftengala 2006. Samen met het tijdschrift Jan was Glamour genomineerd voor deze titel.

Op 1 september 2005 verscheen het eerste nummer van 'Glamour' en meteen was het blad ogenschijnlijk overal. In een segment dat overvol leek wist Glamour binnen één jaar een enorme binding met haar lezers te krijgen met inmiddels een verkochte maandoplage van bijna 160.000. Met een unieke en grootse introductiecampagne veroverde Glamour in korte tijd de harten van de Nederlandse tijdschriftlezers. "Oorspronkelijk, kwaliteit tegen lage prijs, internationale merkwaarde vertaald naar authentiek Nederlands product en ongekende marketing- en promotieactiviteiten," luidde het oordeel van de jury.

Ook vele internationale adverteerders hebben de kracht van Glamour onderkend. Hoewel Glamour een licentie is, werd het blad in Nederland helemaal opnieuw ontwikkeld; de redactie maakte binnen het internationale ontwerp een onafhankelijk en authentiek product. Alle marketing- en promotieactiviteiten sluiten daar naadloos op aan, met als hoogtepunten de 'Glamour Stiletto Run' in maart 2006 en 'National Glamour Day' dit najaar.

Het is de tweede keer dat een tijdschrift van G+J Nederland deze prijs ontvangt. Na Quest in 2004 is nu Glamour uitgeroepen tot lancering van het jaar.



Ingezonden persbericht