Ingezonden persbericht


PERSBERICHT


1 december 2006 Voor directe publicatie

Uniek, multicultureel netwerkevent in Beurs WTC Rotterdam

Op 8 december organiseert HIC Marokko het seminar "Eye to Eye - Get inspired by Moroccan businesswomen". Op dit unieke netwerkevent in het Beurs WTC in Rotterdam, ontmoeten ambitieuze zakenvrouwen van Marokkaanse afkomst elkaar en stellen zij hun producten en diensten aan het grote publiek voor.

Het seminar biedt Marokkaanse en Nederlandse (aspirant) onderneemsters de mogelijkheid om kennis, ervaringen en strategieën uit te wisselen. Succesvolle zakenvrouwen vertellen over hun aanpak en verzorgen inspirerende workshops. De Business Women Market biedt de kans om bestaande relaties te versterken en nieuwe contacten te leggen. Deelname aan het seminar, dat mede mogelijk wordt gemaakt door de Nationale Commissie voor internationale samenwerking en Duurzame Ontwikkeling (NCDO), is gratis.

Initiatiefnemer HIC Marokko wil met dit seminar de aandacht voor succesvolle Marokkaanse vrouwen vergroten en de contacten tussen onderneemsters uit beide landen intensiveren. Bovendien bevordert dit netwerkevent de kennisoverdracht, en levert het een positieve bijdrage aan de beeldvorming over multiculturele onderneemsters. Uiteraard zijn er interessante spreeksters aanwezig, die speciaal voor dit seminar overvliegen, zoals AFEM, de Marokkaanse onderneemsters vereniging en Dar ad Damane, een garantiefonds uit Marokko, belichten de kansen voor vrouwelijke ondernemers. Nederland wordt onder meer vertegenwoordigd door Wilma Gillis (plaatsvervangend voorzitter van de KvK Rotterdam) en Alice Fortes, die de ontwikkelingen binnen het MKB onder de loep neemt.

Eye to Eye in het kort
Datum : 8 december 2006
Tijd : 09:30 - 16:00 uur (beurs van 10:00 tot 19:00 uur) Locatie : Beurs WTC, Rotterdam
Toegang : Gratis

Over HIC Marokko
HIC Marokko is een initiatief van het OntwikkelingsBedrijf Rotterdam (OBR) en de Kamer van Koophandel Rotterdam. HIC, dat sinds 2004 nauw samenwerkt met IntEnt, faciliteert ondernemers door het geven van strategische adviezen en het verlenen van ondersteunende diensten. HIC stimuleert de samenwerking tussen Marokkaanse en Nederlandse ondernemers en verbetert de handelsrelatie tussen beide landen.



Ingezonden persbericht