OHRA voorziet snel einde van individuele zorgpolis
Creative venue
Consument profiteert meer en meer van aansluiting bij collectiviteiten
OHRA VOORZIET SNEL EINDE VAN INDIVIDUELE ZORGPOLIS
Arnhem - 8 december 2006. Consumenten die dit jaar scherp zijn, kunnen profiteren van
forse kortingen op hun zorgpolis, inclusief vele extra's. Dat kan door gebruik te maken
van een collectieve zorgverzekering. OHRA verwacht aankomend jaar ruim 70% van haar
verzekerden via verschillende distributiekanalen in collectiviteiten onder te brengen.
Dat percentage ligt nu op 46%. Binnen twee jaar zal vrijwel elke burger, zo zegt het
bedrijf, verzekerd zijn via zijn werkgever of zal aansluiting hebben gezocht bij
patiëntengroepen, gelegenheidscollectieven, winkelketens of allianties. De voordelen
lopen op tot 10% van de basispremie en kennen een grote verscheidenheid aan extra's via
aanvullende pakketten, al dan niet in de vorm van eveneens sterk oplopende kortingen.
Consumenten gaan op zoek naar zorgverlening die bij hen past. Zij zullen, aldus OHRA, de
komende jaren met een steeds groter en breder marktaanbod worden geconfronteerd via
tussenpersonen, direct writers, werkgevers, retailers, internetaanbieders en
verenigingsstructuren. OHRA zette haar multi-channel verkoopstrategie eerder dit jaar al
in, en niet zonder succes. Het bedrijf heeft inmiddels als direct writer over de volle
breedte van de markt haar verzekeringsproducten gespreid.
Pierre de Rooij, directeur Zorg van OHRA zegt: 'De consument bepaalt straks zelf wat hij
als voordeel ervaart en waar hij zich het meest toe aangesproken voelt. Dat is dus niet
alleen maar de hoogte van de premie. Dat kan naast prijs ook zijn snelheid, gemak, extra
support of specifieke producten en zorgconcepten op maat'. Zo kiezen
diabetespatiënten met een OHRA Diavitaal polis nu al bewust voor korting op
medicatie en hulpmiddelen, of het innovatieve online patiëntendossier. Anderen doen
graag zaken via internet (zoals Independer) of profiteren van extra kortingen via hun
ANWB lidmaatschap.
Overal en voor iedereen
Collectiviteitpolissen zijn er elk met een eigen product/prijscombinatie en
doelgroeppropositie. En elk met eigen bestaansrecht. Om die reden zocht OHRA afgelopen
jaar bewust verbreding buiten haar eigen directe distributiekanaal; onder meer via
bijvoorbeeld speciale polissen voor chronisch zieken (Diavitaal), een gerichte 'white
label strategie' (Kruidvat), diverse alliantiepartners (Independer, ANWB, HCC) en
zogenaamde 'affinity groups' (onderwijsbonden, ouderenbond, universiteiten e.a.).
De Rooij: 'Onze distributiepartners willen eigen zorgproducten die vanzelfsprekend niet
dezelfde zijn als de polissen van ons eigen label. Product- en prijsdifferentiatie is
mogelijk door gebruik te maken van gerichte zorgcontractering, het samenstellen van
aanvullende pakketten toegesneden op de doelgroep en het doorvoeren van
procesefficiency. Zo komt er via een aanbieder als Independer geen telefoon of papieren
aanvraag meer aan te pas'.
Revolutie bij werkgevers
Ook richting werkgevers haalt het concer
Laatste persberichten van: Creative venue
08.12.2006
APS: OHRA voorziet snel einde van individuele zorgpolis
23.11.2006
APS: Intermediair Imago Onderzoek: Philips favoriete werkgever 2006
22.11.2006
APS: Intermediair: hoogopgeleiden voeren druk op werkgever op
10.11.2006
APS: OHRA: aanvullende zorgverzekering vaak onnodig duur
08.11.2006
APS: Premie Zorgverzekering OHRA: EURO 1139,40
08.11.2006
APS: Intermediair: ING beste werkgever 2006
07.11.2006
APS: Chemische castratie zedendelinquenten al lang een feit
30.10.2006
APS: Meteen hypotheekrente beperken- eerste 100 dagen premier Bos
26.10.2006
APS: OHRA wil eigen verzekerden aan de rookmelder
13.10.2006
APS: Gevaren door oogafwijkingen ernstig onderschat
04.10.2006
APS: Maakindustrie Nederland beslist geen verloren zaak
01.10.2006
APS: Uitkomsten rapport Nationale Conventie uitgelekt
01.10.2006
APS: Uitkomsten rapport Nationale Conventie uitgelekt
12.09.2006
APS: Administratieve lasten bedrijfsverpakkers fors omlaag
04.09.2006
APS: Intermediair: Ambtelijke top wil superministers
30.08.2006
APS: Bedrijfsverpakkers kiezen eigen koers in afvalbeleid
17.08.2006
APS: Flanderijn doet versneld eerste overname in Brabant
17.08.2006
APS: Flanderijn doet versneld eerste overname in Brabant
02.08.2006
APS: OHRA stapt in online gaming
17.07.2006
APS: Vaste klant ondergeschoven kind bij financieel dienstverleners
06.07.2006
APS: Gouden Gids: voorsprong op Google met nieuwe local search site
27.06.2006
APS: Intermediair: Ministerie van SZW beste werkgever 2006
20.06.2006
APS: Remkes: geen behoefte geen ja-knikkers als ambtenaren
20.06.2006
APS: Ambtenaren vinden tweede kamer slechte wetgever
06.06.2006
APS: Duitsers opeens populair bij Nederlanders
29.05.2006
APS: Topinkomens publieke/non-profit sector in 2005 fors gestegen
22.05.2006
APS: Deelnemers Purchasing Excellence programma besparen 680 mln
12.05.2006
APS: Trigion nieuwe naam beveiligingsbedrijven Falck en PreNed
02.05.2006
APS: PvdA dumpt JSF in nieuw kabinet
26.04.2006
APS: HAK is terug op tv .... En Martine is terug bij HAK
25.04.2006
APS: Flanderijn door deelname grootste creditmanagementorganisatie
17.04.2006
APS: Oranjefans zoeken in Vondelpark naar WK-tickets NL-Argentinie
14.04.2006
APS: Paaseierzoektocht: Enorme 'run' verwacht op gratis WK tickets
11.04.2006
APS: eindelijk online doorbraak op lijfrente shoppingmarkt
04.04.2006
APS: Gruchten buitenlandse overname Score jeanswinkels ontzenuwd
03.04.2006
APS: Hoogopgeleide starters laten vacatures straks onbenut
22.03.2006
APS: Geert Wilders opnieuw meest geciteerde politicus
15.03.2006
APS: Woningontruimingen vaak onnodig, aanpak in Rotterdam succesvol
08.03.2006
APS: Lagere premie voor aantoonbaar minder schade automobilisten
02.03.2006
APS: Jaarcijfers OptiTrade + 7%
01.03.2006
APS: Creditcard divisie ING boort Duitse markt aan
23.02.2006
APS: Ambtenaren hebben geen hoge pet op van raadsleden
09.02.2006
APS: 'Bewegen op Recept' dé oplossing voor gezondheidsproblemen
02.02.2006
APS: Facilicom zet dienstverlening met nieuw kantoor in etalage
01.02.2006
APS: Werknemers bang voor nieuwe WIA
12.01.2006
APS: Delta Lloyd/OHRA stappen in vroegdiagnostiek
11.01.2006
APS: Gouden Gids komt met eigen 'Lokale' gids
10.01.2006
APS: DiaVitaal sluit (collectief) contract met Diabetesvereniging
20.12.2005
APS: Werknemer kiest met Levensloop voor vervroegde uittreding
07.12.2005
APS: Gouden Gids bundelt als eerste overheidsdiensten in gidsen
01.12.2005
APS: OHRA wil ITO-certificering als consumentennorm
30.11.2005
APS: Top bedrijfsleven blokkeert vrouwelijke managers
16.11.2005
APS: WAO-gat wordt WIA-krater
16.11.2005
APS: Premie zorgverzekering OHRA : Euro 1073,00
14.11.2005
APS: Verkeerd doorverbonden worden is doorn in oog consument
14.10.2005
APS: Werkgever loopt risico bij slechte collectivisering zorgmarkt
13.10.2005
APS: Systeem oogkeuringen op lagere scholen verre van waterdicht
28.09.2005
APS: Automobilisten moeten straks OPK bewijs overleggen
23.09.2005
APS: Gouden Gids blijft bij Katja
26.08.2005
APS: SMS alerts in strijd tegen creditcardfraude en overbesteding
19.08.2005
APS: Ouwehands Dierenpark adopteert groep Paarse krokodillen
17.08.2005
APS: OHRA kiest met restitutiepolis koers in nieuwe zorgverzekering
04.08.2005
APS: Nieuwe PURE wand tovert verfzaak om tot waar kleurenparadijs
13.07.2005
APS: Flexa Verander Collectie creatieve impuls bij verandermomenten
05.07.2005
APS: Nieuw ING CAR Lease product 'Poolbeheer' ontlast bedrijfsleven
30.06.2005
APS: Tweede kamer en kabinet omarmen de Paarse Krokodil
28.06.2005
APS: Waanzinnige vraag naar Paarse Krokodillen
06.06.2005
APS: OHRA start radiojournaal over veranderingen in de zorg
25.05.2005
APS: Douane legt importeurs van LCD monitoren hoge claim op
21.02.2005
APS: 1-2 Paint(tm) verfemmer van Flexa breekt door
14.02.2005
APS: OHRA vergoedt griepprik voortaan 100%
09.12.2004
APS: Onderzoek in zorg: Consument kan zelf betere zorg afdwingen
30.11.2004
APS: OHRA in 2005 weer de goedkoopste ziektekostenverzekering
26.11.2004
APS: Niet professioneel inkopen geldt als ernstig economisch delict
10.11.2004
APS: ING Card: succesvolle start van nieuwe generatie creditcard
27.10.2004
APS: Vrouwen eten het liefst soep met Frans Bauer, mannen met Katja
25.10.2004
APS: Lee Towers maakt eigen 'reallife soep' voor trouwste fans
21.10.2004
APS: Investeerders steeds vaker ontevreden over participaties
12.10.2004
APS: Bestuurders missen concrete verkoopervaring
15.09.2004
APS: Mannen eten liever stamppot dan vrouwen
08.09.2004
APS: Goed eerste halfjaar Amsterdam Commodities (ACOMO) N.V.
03.09.2004
APS: Gouden Gids trekt Katja Schuurman aan als 'cover model'
31.08.2004
APS: Speurders Zolder Waarde Onderzoek 2004
18.08.2004
APS: Speurders.nl vandaag officieel in de lucht
08.07.2004
APS: De Telegraaf lanceert nieuwe website: Speurders.nl
17.06.2004
APS: Aandeelhouders ACOMO akkoord met invoering Tabaksblat
28.04.2004
APS: CêlaV¡ta brengt nieuwe aardappel op de markt. Mét schil.
19.04.2004
APS: Amsterdam Commodities (Acomo) 19 hoger eindresultaat 2003
15.03.2004
APS: Acomo: 18 meer winst in 2003
03.09.2003
APS: Beursfonds ACOMO schenkt gemeente Den Haag kunstwerk
07.05.2003
APS: Acomo bevestigt eindresultaat 2002
13.03.2003
APS: Acomo continueert sterk resultaat in 2002
15.01.2002
APS: Italiaans advocatenkantoor sluit zich aan bij CMS alliantie
Creative venue
Printervriendelijke versie
E-mail dit bericht
vorige overview
©ANP Pers Support - ANP Pers Support is een joint venture van het ANP en PR Newswire | Disclaimer