OHRA voorziet snel einde van individuele zorgpolis

Creative venue

Consument profiteert meer en meer van aansluiting bij collectiviteiten OHRA VOORZIET SNEL EINDE VAN INDIVIDUELE ZORGPOLIS

Arnhem - 8 december 2006. Consumenten die dit jaar scherp zijn, kunnen profiteren van forse kortingen op hun zorgpolis, inclusief vele extra's. Dat kan door gebruik te maken van een collectieve zorgverzekering. OHRA verwacht aankomend jaar ruim 70% van haar verzekerden via verschillende distributiekanalen in collectiviteiten onder te brengen. Dat percentage ligt nu op 46%. Binnen twee jaar zal vrijwel elke burger, zo zegt het bedrijf, verzekerd zijn via zijn werkgever of zal aansluiting hebben gezocht bij patiëntengroepen, gelegenheidscollectieven, winkelketens of allianties. De voordelen lopen op tot 10% van de basispremie en kennen een grote verscheidenheid aan extra's via aanvullende pakketten, al dan niet in de vorm van eveneens sterk oplopende kortingen.

Consumenten gaan op zoek naar zorgverlening die bij hen past. Zij zullen, aldus OHRA, de komende jaren met een steeds groter en breder marktaanbod worden geconfronteerd via tussenpersonen, direct writers, werkgevers, retailers, internetaanbieders en verenigingsstructuren. OHRA zette haar multi-channel verkoopstrategie eerder dit jaar al in, en niet zonder succes. Het bedrijf heeft inmiddels als direct writer over de volle breedte van de markt haar verzekeringsproducten gespreid.

Pierre de Rooij, directeur Zorg van OHRA zegt: 'De consument bepaalt straks zelf wat hij als voordeel ervaart en waar hij zich het meest toe aangesproken voelt. Dat is dus niet alleen maar de hoogte van de premie. Dat kan naast prijs ook zijn snelheid, gemak, extra support of specifieke producten en zorgconcepten op maat'. Zo kiezen diabetespatiënten met een OHRA Diavitaal polis nu al bewust voor korting op medicatie en hulpmiddelen, of het innovatieve online patiëntendossier. Anderen doen graag zaken via internet (zoals Independer) of profiteren van extra kortingen via hun ANWB lidmaatschap.

Overal en voor iedereen
Collectiviteitpolissen zijn er elk met een eigen product/prijscombinatie en doelgroeppropositie. En elk met eigen bestaansrecht. Om die reden zocht OHRA afgelopen jaar bewust verbreding buiten haar eigen directe distributiekanaal; onder meer via bijvoorbeeld speciale polissen voor chronisch zieken (Diavitaal), een gerichte 'white label strategie' (Kruidvat), diverse alliantiepartners (Independer, ANWB, HCC) en zogenaamde 'affinity groups' (onderwijsbonden, ouderenbond, universiteiten e.a.).

De Rooij: 'Onze distributiepartners willen eigen zorgproducten die vanzelfsprekend niet dezelfde zijn als de polissen van ons eigen label. Product- en prijsdifferentiatie is mogelijk door gebruik te maken van gerichte zorgcontractering, het samenstellen van aanvullende pakketten toegesneden op de doelgroep en het doorvoeren van procesefficiency. Zo komt er via een aanbieder als Independer geen telefoon of papieren aanvraag meer aan te pas'.

Revolutie bij werkgevers
Ook richting werkgevers haalt het concer

Laatste persberichten van: Creative venue


08.12.2006
APS: OHRA voorziet snel einde van individuele zorgpolis

23.11.2006
APS: Intermediair Imago Onderzoek: Philips favoriete werkgever 2006

22.11.2006
APS: Intermediair: hoogopgeleiden voeren druk op werkgever op

10.11.2006
APS: OHRA: aanvullende zorgverzekering vaak onnodig duur


08.11.2006
APS: Premie Zorgverzekering OHRA: EURO 1139,40


08.11.2006
APS: Intermediair: ING beste werkgever 2006


07.11.2006
APS: Chemische castratie zedendelinquenten al lang een feit

30.10.2006
APS: Meteen hypotheekrente beperken- eerste 100 dagen premier Bos

26.10.2006
APS: OHRA wil eigen verzekerden aan de rookmelder

13.10.2006
APS: Gevaren door oogafwijkingen ernstig onderschat


04.10.2006
APS: Maakindustrie Nederland beslist geen verloren zaak


01.10.2006
APS: Uitkomsten rapport Nationale Conventie uitgelekt


01.10.2006
APS: Uitkomsten rapport Nationale Conventie uitgelekt

12.09.2006
APS: Administratieve lasten bedrijfsverpakkers fors omlaag


04.09.2006
APS: Intermediair: Ambtelijke top wil superministers

30.08.2006
APS: Bedrijfsverpakkers kiezen eigen koers in afvalbeleid

17.08.2006
APS: Flanderijn doet versneld eerste overname in Brabant

17.08.2006
APS: Flanderijn doet versneld eerste overname in Brabant


02.08.2006
APS: OHRA stapt in online gaming

17.07.2006
APS: Vaste klant ondergeschoven kind bij financieel dienstverleners


06.07.2006
APS: Gouden Gids: voorsprong op Google met nieuwe local search site

27.06.2006
APS: Intermediair: Ministerie van SZW beste werkgever 2006

20.06.2006
APS: Remkes: geen behoefte geen ja-knikkers als ambtenaren

20.06.2006
APS: Ambtenaren vinden tweede kamer slechte wetgever


06.06.2006
APS: Duitsers opeens populair bij Nederlanders

29.05.2006
APS: Topinkomens publieke/non-profit sector in 2005 fors gestegen

22.05.2006
APS: Deelnemers Purchasing Excellence programma besparen 680 mln

12.05.2006
APS: Trigion nieuwe naam beveiligingsbedrijven Falck en PreNed


02.05.2006
APS: PvdA dumpt JSF in nieuw kabinet

26.04.2006
APS: HAK is terug op tv .... En Martine is terug bij HAK

25.04.2006
APS: Flanderijn door deelname grootste creditmanagementorganisatie

17.04.2006
APS: Oranjefans zoeken in Vondelpark naar WK-tickets NL-Argentinie

14.04.2006
APS: Paaseierzoektocht: Enorme 'run' verwacht op gratis WK tickets

11.04.2006
APS: eindelijk online doorbraak op lijfrente shoppingmarkt


04.04.2006
APS: Gruchten buitenlandse overname Score jeanswinkels ontzenuwd


03.04.2006
APS: Hoogopgeleide starters laten vacatures straks onbenut

22.03.2006
APS: Geert Wilders opnieuw meest geciteerde politicus

15.03.2006
APS: Woningontruimingen vaak onnodig, aanpak in Rotterdam succesvol


08.03.2006
APS: Lagere premie voor aantoonbaar minder schade automobilisten


02.03.2006
APS: Jaarcijfers OptiTrade + 7%


01.03.2006
APS: Creditcard divisie ING boort Duitse markt aan

23.02.2006
APS: Ambtenaren hebben geen hoge pet op van raadsleden


09.02.2006
APS: 'Bewegen op Recept' dé oplossing voor gezondheidsproblemen


02.02.2006
APS: Facilicom zet dienstverlening met nieuw kantoor in etalage


01.02.2006
APS: Werknemers bang voor nieuwe WIA

12.01.2006
APS: Delta Lloyd/OHRA stappen in vroegdiagnostiek

11.01.2006
APS: Gouden Gids komt met eigen 'Lokale' gids

10.01.2006
APS: DiaVitaal sluit (collectief) contract met Diabetesvereniging

20.12.2005
APS: Werknemer kiest met Levensloop voor vervroegde uittreding


07.12.2005
APS: Gouden Gids bundelt als eerste overheidsdiensten in gidsen


01.12.2005
APS: OHRA wil ITO-certificering als consumentennorm

30.11.2005
APS: Top bedrijfsleven blokkeert vrouwelijke managers

16.11.2005
APS: WAO-gat wordt WIA-krater

16.11.2005
APS: Premie zorgverzekering OHRA : Euro 1073,00

14.11.2005
APS: Verkeerd doorverbonden worden is doorn in oog consument

14.10.2005
APS: Werkgever loopt risico bij slechte collectivisering zorgmarkt

13.10.2005
APS: Systeem oogkeuringen op lagere scholen verre van waterdicht

28.09.2005
APS: Automobilisten moeten straks OPK bewijs overleggen

23.09.2005
APS: Gouden Gids blijft bij Katja

26.08.2005
APS: SMS alerts in strijd tegen creditcardfraude en overbesteding

19.08.2005
APS: Ouwehands Dierenpark adopteert groep Paarse krokodillen

17.08.2005
APS: OHRA kiest met restitutiepolis koers in nieuwe zorgverzekering


04.08.2005
APS: Nieuwe PURE wand tovert verfzaak om tot waar kleurenparadijs

13.07.2005
APS: Flexa Verander Collectie creatieve impuls bij verandermomenten


05.07.2005
APS: Nieuw ING CAR Lease product 'Poolbeheer' ontlast bedrijfsleven

30.06.2005
APS: Tweede kamer en kabinet omarmen de Paarse Krokodil

28.06.2005
APS: Waanzinnige vraag naar Paarse Krokodillen


06.06.2005
APS: OHRA start radiojournaal over veranderingen in de zorg

25.05.2005
APS: Douane legt importeurs van LCD monitoren hoge claim op

21.02.2005
APS: 1-2 Paint(tm) verfemmer van Flexa breekt door

14.02.2005
APS: OHRA vergoedt griepprik voortaan 100%


09.12.2004
APS: Onderzoek in zorg: Consument kan zelf betere zorg afdwingen

30.11.2004
APS: OHRA in 2005 weer de goedkoopste ziektekostenverzekering

26.11.2004
APS: Niet professioneel inkopen geldt als ernstig economisch delict

10.11.2004
APS: ING Card: succesvolle start van nieuwe generatie creditcard

27.10.2004
APS: Vrouwen eten het liefst soep met Frans Bauer, mannen met Katja

25.10.2004
APS: Lee Towers maakt eigen 'reallife soep' voor trouwste fans

21.10.2004
APS: Investeerders steeds vaker ontevreden over participaties

12.10.2004
APS: Bestuurders missen concrete verkoopervaring

15.09.2004
APS: Mannen eten liever stamppot dan vrouwen


08.09.2004
APS: Goed eerste halfjaar Amsterdam Commodities (ACOMO) N.V.


03.09.2004
APS: Gouden Gids trekt Katja Schuurman aan als 'cover model'

31.08.2004
APS: Speurders Zolder Waarde Onderzoek 2004

18.08.2004
APS: Speurders.nl vandaag officieel in de lucht


08.07.2004
APS: De Telegraaf lanceert nieuwe website: Speurders.nl

17.06.2004
APS: Aandeelhouders ACOMO akkoord met invoering Tabaksblat

28.04.2004
APS: CêlaV¡ta brengt nieuwe aardappel op de markt. Mét schil.

19.04.2004
APS: Amsterdam Commodities (Acomo) 19 hoger eindresultaat 2003

15.03.2004
APS: Acomo: 18 meer winst in 2003


03.09.2003
APS: Beursfonds ACOMO schenkt gemeente Den Haag kunstwerk


07.05.2003
APS: Acomo bevestigt eindresultaat 2002

13.03.2003
APS: Acomo continueert sterk resultaat in 2002

15.01.2002
APS: Italiaans advocatenkantoor sluit zich aan bij CMS alliantie

Creative venue

Printervriendelijke versie

E-mail dit bericht

vorige overview

©ANP Pers Support - ANP Pers Support is een joint venture van het ANP en PR Newswire | Disclaimer