Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Callcenter van Interpolis realiseert VPN-thuiswerkplekken met Avaya

TER PUBLICATIE: 8 december 2006

Nieuwegein/Tilburg - Avaya, leverancier van communicatienetwerken en -diensten aan de zakelijke markt, gaat nog dit jaar bij de Nederlandse verzekeraar Interpolis in Tilburg 280 thuiswerkplekken voor callcentermedewerkers uitrollen. Interpolis neemt de Avaya VPN-werkplekken af als managed service van KPN. KPN zorgt voor de hardware, software, de routers, de DSL-verbindingen en alle onderhoud. Interpolis maakt voor de thuiswerkplekken gebruik van Avaya Contact Center VPN Phones. Deze bieden op de thuiswerkplek exact dezelfde functionaliteit als op kantoor. Door de inzet van VPN-werkplekken kan Interpolis niet alleen zijn medewerkers flexibeler inzetten, maar bespaart het bedrijf ook op huisvestingskosten. Daarnaast verstevigt Interpolis zijn reputatie als innovatieve dienstverlener.

Met deze oplossing kan Interpolis de kwaliteit van de communicatie eenvoudig en veilig uitbreiden naar medewerkers op een thuiswerkplek. Door de integratie met de Avaya VPNremote-software in het toestel beschikken medewerkers voortdurend over een hoogwaardige 'always on' IP-telefoon. Deze is uitgerust met alle opties voor productieve en continue zakelijke-spraakcommunicatie. Met VPNremote installeren medewerkers zelf snel en kosteneffectief een desktop-IP-telefoon op hun thuiswerkplek. Hierbij hebben zij minimale ondersteuning en apparatuur nodig. De installatie is vergelijkbaar met het leggen van een remote verbinding via internet met een laptop. Als de beheerder de nieuwe VPN-software op een Avaya IP-telefoon laadt, hoeft een telewerker het toestel alleen in het stopcontact te steken, verbinding te leggen met de breedbandrouter en een wachtwoord in te toetsen, en het toestel werkt.

Pieter Vosters, Hoofd Netwerk en Telefonie van Interpolis: "Wij kozen voor deze Avaya-oplossing nadat we eerst een Proof of Concept onder een kleine groep medewerkers hebben gehouden. Dit werd gevolgd door een pilot met zo'n 50 gebruikers. Op basis van het succes van de pilot zullen we nog dit jaar het systeem ten behoeve van zo'n 360 callcentermedewerkers uitrollen. En in 2007 gaan we verder uitbreiden naar meer dan 500. Zij zijn dan zowel op kantoor als thuis volledig inzetbaar voor callcenteractiviteiten."

Bij Interpolis zijn in totaal zo'n 1.500 seats in het callcenter ingericht. "Interpolis loopt met deze nieuwe VPN-werkplekken voorop in de markt", zegt Richard van Zuydam, Account Manager van Avaya. "Deze aanpak biedt verschillende voordelen. De verzekeraar kan niet alleen veel flexibeler omgaan met de inzet van personeel, maar ook aanzienlijk besparen op kantoorruimte en reiskosten. Dat alles komt de klanten van Interpolis direct ten goede in de vorm van scherpe premies en hoogwaardige klantenservice."

Met het oog op de complexiteit van de VPN-oplossing en de verschillende partijen die erbij betrokken zijn, heeft Interpolis besloten de dienst volledig uit te besteden aan KPN. Dit bedrijf gaat alle apparatuur en verbindingen leveren, installeren en beheren.

-- einde persbericht --

Over Interpolis

Interpolis is eind 2005 gefuseerd met Achmea. Hierdoor maakt Interpolis thans deel uit van Eureko, een Europese bank­verzekeringsgroep in Zeist. Het bedrijf biedt een breed assortiment schade- en levens­verzekeringen voor zowel particulieren als bedrijven. Met meer dan een miljoen particulieren en enkele honderdduizenden bedrijven als klant is Interpolis een van de belangrijkste aanbieders in de Nederlandse verzekeringsmarkt. Interpolis is ook een van de belangrijkste Nederlandse pensioenuitvoerders. Voor ruim 2,9 miljoen werknemers en ex-werknemers verzorgt Interpolis de pensioenen. Ruim honderdduizend werkgevers maken gebruik van de pensioendiensten. Daarnaast verzorgt Interpolis voor 49 bedrijfstak-, ondernemings- en beroepspensioenfondsen het pensioen- en vermogensbeheer en hebben ruim tweeduizend bedrijven bij Interpolis een pensioen-regeling in de vorm van een verzekerde regeling. Het beheerd vermogen voor pensioenfondsen bedroeg medio 2005 ¤ 32 miljard.

Over Avaya

Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder meer dan 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.