Ingezonden persbericht


Persbericht

Cartesis in 'visionary' kwadrant van Gartner's '2006 CPM Suites Magic Quadrant'

Aanbieder van performance management-software erkend op basis van visie en het vermogen deze uit te voeren

Utrecht, 8 december 2006 - De vooraanstaande analistenfirma Gartner heeft Cartesis, wereldwijd de toonaangevende specialist in finance en performance management software, in zijn 'visionary' kwadrant van de '2006 CPM Suites Magic Quadrant' toegevoegd. Deze plaatsing weerspiegelt Cartesis' aanzienlijke groei van het afgelopen jaar.

"Wij denken dat de plaatsing van ons bedrijf in Gartner's 'visionary' kwadrant te danken is aan de impact van Cartesis 10 en onze substantiële wereldwijde groei van het afgelopen jaar", zegt Crispin Read, CMO bij Cartesis. "Wij blijven onze marktleiderspositie uitbreiden op het gebied van financiële consolidatie en managementrapportage. Hierdoor biedt Cartesis een sterke business performance management-oplossing die zich vooral richt op het integreren van interne en externe data voor rapportage, benchmarking en fusie- en overnameplanning."

Cartesis behaalde dit jaar wederom een omzetgroei in de softwareverkoop van 28 procent. Deze groei was internationaal 61 procent, terwijl in Noord-Amerika de omzet met 57 procent steeg. Hiermee zet het bedrijf zijn succesvolle groeipad van het voorgaande boekjaar voort, waarin de software-omzet steeg met 91 procent.

Over het Magic Quadrant
Gartner, Inc. legde het Magic Quadrant in november 2006 auteursrechtelijk vast en wordt met toestemming hergebruikt. Het Magic Quadrant is een grafische voorstelling van een markt tijdens en voor een bepaalde periode. Het beschrijft Gartner's analyse van hoe bepaalde aanbieders voldoen aan de criteria voor deze markt, zoals deze door Gartner zijn omschreven. Gartner onderschrijft geen van de aanbieders, producten of diensten, die in het Magic Quadrant zijn omschreven en geeft technologiegebruikers niet het advies alleen die aanbieders te kiezen die aan het 'leiders'-kwadrant zijn toegevoegd. Het Magic Quadrant is enkel bedoeld als een naslagwerk en niet als een specifieke leidraad voor het ondernemen van acties. Gartner verwerpt alle garanties, expliciet of impliciet, die aan dit onderzoek worden verbonden, inclusief garanties voor inkoop of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Cartesis
Cartesis is wereldwijd de toonaangevende specialist in finance en performance management software met meer dan 1.300 klanten, 600 medewerkers en 200 business consultants. Cartesis is opgericht in 1990 en zorgt sinds die tijd bij veeleisende multinationals zoals Air France, KLM, Danone, Diageo, Nissan, Arcelor, Rabobank en Océ voor, dat processen inzichtelijker, controleerbaar en financiële verslaglegging betrouwbaar is. Dit wordt gerealiseerd door het samenbrengen van informatie, mensen en processen. Meer dan 24% van de Fortune Global 100 ondernemingen maakt gebruik van Cartesis' diepgaande financiële expertise en op standaarden gebaseerde technologie voor compliance, financiële consolidatie, management reporting, planning, budgeting en forecasting. Het systeem maakt gebruik van één enkel datamodel en is bestemd voor meerdere geografische en business segmenten. Partners van Cartesis zijn onder meer Microsoft, Accenture, Bearing Point, E&Y, KPMG en PWC. De onderneming heeft klanten in 44 verschillende landen en heeft kantoren in Brussel, Frankfurt, Londen, Norwalk (CT), Parijs, Tokio, Toronto en Utrecht. Kijk voor meer informatie op: http://www.cartesis.nl.

All cited names and/or trademarks are the property of their respective owners.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal, kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien van LEWIS PR: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: mariekev@lewispr.com
http://www.lewispr.com

Voor meer informatie over Cartesis, kunt u contact opnemen met Annemieke van Baal - Marketing & Communications Manager Benelux: Tel: +31 (0)6 22 361 017
E-mail: avanbaal@cartesis.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com