Nieuwe deeltijdopleiding Marketing in Cure & Care


klantgericht ondernemen in de zorg

EINDHOVEN, 20061208 -- De zorgsector commercialiseert en heeft behoefte aan managers die de processen klantgericht organiseren. Theoretische zorgkennis is doorgaans voldoende aanwezig. Echter de omslag naar de praktijk ontbreekt veelal. Fontys Bedrijfshogeschool biedt daarom vanaf maart 2007 een nieuwe deeltijdopleiding aan die bedoeld is voor (beginnende) leidinggevenden in de gezondheids- en welzijnssector, zowel intra- als extramuraal in Cure & Care.

De opleiding Marketing in Cure & Care bestaat uit 8 modules en is erop gericht (aankomende) team-, sector-, afdelings- of clustermanagers te ondersteunen bij hun carrièreontwikkeling. De thema's van de modules zijn; Beleid en Organisatie, Marketing van Cure & Care, Communicatie, Ondernemen in Cure & Care, Zorgcoördinatie, Projectmanagement, Logistiek & Financiële Planning en Innoveren in de zorg.
De opleiding Marketing in Cure & Care is competentiegericht en leert cursisten bedrijfsmatig denken en handelen en het effectief inzetten van mensen en middelen waardoor de zorg optimaliseert. Het motiveren, coachen, stimuleren en inspireren van medewerkers en het ontwikkelen van klantgericht ondernemen in de zorg staat centraal.

De opleiding kent meerdere startmomenten per jaar. De lessen worden gegeven op donderdagen van 09.30 uur tot 16.30 uur in Tilburg of Eindhoven. Cursisten kunnen per module inschrijven. Ook is het mogelijk de gehele opleiding van 18 maanden te volgen. Het opleidingstraject staat open voor iedereen in de zorgsector met een mbo-opleiding (niveau 3 of 4) of een vergelijkbaar werk- en denkniveau.





Betty Rombout