Ingezonden persbericht


Amsterdam Diamond Group hoofdsponsor toeristisch themajaar 2007

De Amsterdam Diamond Group (ADG) wordt de hoofdsponsor van het toeristisch themajaar 2007 Amsterdam Feel the Rhythm; music & dance. Het contract hiervoor werd op 11 december getekend op de Miljonair Fair in de RAI door Benno Leeser, algemeen directeur Gassan Diamands, en Stefan Diender, algemeen directeur Amsterdam Toerisme & Congres Bureau. Tussen beide partijen is daarnaast een principe-afspraak gemaakt over continuering van het hoofdsponsorschap voor de themajaren 2008 en 2009. Tot de ADG behoren Gassan Diamonds en Amsterdam Diamond Center.

Naast de ADG als hoofdsponsor zal Canal Bus in 2007 subsponsor zijn van het toeristisch themajaar.

Informatie over het themajaar 2007 is te vinden op www.atcb.nl, en vanaf 1 januari is er voor de consument in binnen- en buitenland een speciale website in vijf talen.

Bij de foto: Stefan Diender, algemeen directeur Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (rechts) en Benno Leeser, algemeen directeur Gassan Diamonds, bekrachtigen met een handdruk de ondertekening van het sponsorcontract op de Miljonair Fair op de RAI.

NB: persberichten van ATCB zijn digitaal te vinden op www.atcb.nl onder 'Nieuws'

Voor meer persinformatie en beeldmateriaal: Amsterdam Toerisme & Congres Bureau

Communicatie & Media Services, tel. 020 - 5 512 531 E-mail: h.terbalkt@atcb.nl

NB: Publieksinformatie, tel.: 0900 400 40 40 (¤ 0,40 pm)

www.amsterdamtourist.nl

Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) heeft als taak het toeristisch- en zakelijk bezoek aan Amsterdam en regio te bevorderen. ATCB is op dit gebied de centrale organisatie voor Amsterdam en regio, die zich inzet voor de belangen van deze sector. Als kennis- en informatiecentrum voor toeristisch en zakelijk bezoek heeft ATCB een spilfunctie in de ontwikkeling hiervan. Daarnaast behoren tot de kerntaken het opstellen en uitvoeren van marketing- en promotieplannen, het stimuleren van innovatie en productontwikkeling en het bewaken van de kwaliteit van het toeristische product. Samen met het bedrijfsleven, culturele instellingen en overheid werkt ATCB aan het verhogen van de bestedingen door bezoekers in Amsterdam en regio, en het stimuleren van de werkgelegenheid.