Ingezonden persbericht
PERSBERICHT 11-12-2006
Verkiezing `Het meest vrouwbewuste autobedrijf van Nederland'
De stichting Vrouwbewust Autobedrijf Nederland, opgericht door IVA Driebergen en
Heiwegen Consultancy (Apeldoorn), organiseert volgend jaar, met ondersteuning
van adviesbureau FeMark, de verkiezing van het meest vrouwbewuste bedrijf in de
autobranche. "Ons doel is om bedrijven meer bewust te maken van het feit dat
besluitvorming bij vrouwen vaak anders verloopt dan bij mannen. Daardoor dragen
we bij aan een cultuur en mentaliteitsverandering in de autobranche en zorgen we
er ook voor dat de autobranche aantrekkelijker wordt voor vrouwen om in te
werken", zegt Jan van Gestel als voorzitter van de stichting. "Dit geldt zowel voor
de ontvangst in de showroom als in de werkplaats." Om deze woorden kracht bij te
zetten wordt er o.a. een intensief onderzoek uitgevoerd. Via de website
www.vrouwbewust.nl zal een uitgebreide enquête uitsluitsel geven over de
mentaliteit van de diverse autobedrijven en garages van Nederland. Vervolgens
zullen de autobedrijven met de beste beoordelingen bezocht worden door (o.a.
vrouwelijke) mystery-shoppers, die het personeel zullen testen op hun vrouwbewust
gedrag. Uiteindelijk zal in juni 2007 bekend worden gemaakt welk Nederlands
autobedrijf zich het meest vrouwbewust mag noemen.
Einde persbericht
Over
IVA Driebergen (www.iva-driebergen.nl) is een opleidingsinstituut voor de
automobielbranche met ongeveer 950 studenten. Daarnaast worden nog een kleine
honderd doorstudeerders in binnen- en buitenland begeleid.
Heiwegen Consultancy (www.heiwegen.nl) is een onafhankelijk adviesbureau voor
personeel en organisatie in de automotive branche.
FeMark (www.femark.nl) is een adviesbureau gespecialiseerd in vrouwenmarketing.
Ingezonden persbericht