Ingezonden persbericht


PERSBERICHT 11-12-2006

Verkiezing `Het meest vrouwbewuste autobedrijf van Nederland'

De stichting Vrouwbewust Autobedrijf Nederland, opgericht door IVA Driebergen en Heiwegen Consultancy (Apeldoorn), organiseert volgend jaar, met ondersteuning van adviesbureau FeMark, de verkiezing van het meest vrouwbewuste bedrijf in de autobranche. "Ons doel is om bedrijven meer bewust te maken van het feit dat besluitvorming bij vrouwen vaak anders verloopt dan bij mannen. Daardoor dragen we bij aan een cultuur en mentaliteitsverandering in de autobranche en zorgen we er ook voor dat de autobranche aantrekkelijker wordt voor vrouwen om in te werken", zegt Jan van Gestel als voorzitter van de stichting. "Dit geldt zowel voor de ontvangst in de showroom als in de werkplaats." Om deze woorden kracht bij te zetten wordt er o.a. een intensief onderzoek uitgevoerd. Via de website www.vrouwbewust.nl zal een uitgebreide enquête uitsluitsel geven over de mentaliteit van de diverse autobedrijven en garages van Nederland. Vervolgens zullen de autobedrijven met de beste beoordelingen bezocht worden door (o.a. vrouwelijke) mystery-shoppers, die het personeel zullen testen op hun vrouwbewust gedrag. Uiteindelijk zal in juni 2007 bekend worden gemaakt welk Nederlands autobedrijf zich het meest vrouwbewust mag noemen.

Einde persbericht

Over
IVA Driebergen (www.iva-driebergen.nl) is een opleidingsinstituut voor de automobielbranche met ongeveer 950 studenten. Daarnaast worden nog een kleine honderd doorstudeerders in binnen- en buitenland begeleid.

Heiwegen Consultancy (www.heiwegen.nl) is een onafhankelijk adviesbureau voor personeel en organisatie in de automotive branche.

FeMark (www.femark.nl) is een adviesbureau gespecialiseerd in vrouwenmarketing.



Ingezonden persbericht