Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Uitvaartverzekeraar Dela publiceert nieuwe websites met Morello
Hilversum, 12 december 2006 - Uitvaartverzekeraar Dela introduceerde dit
najaar tegelijkertijd met een nieuwe corporate identity en tv-campagne ook
een vernieuwde internetsite. De nieuwe website wordt beheerd in Morello,
het web content management systeem van Mediasurface, en is geïntegreerd
met een backoffice applicatie van Quinity.
"De oude website was volledig geprogrammeerd door een extern bureau. Voor
iedere, zelfs kleine wijziging, moesten we een mail sturen voor aanpassing
van de website.", vertelt Tim Nijhuis, internetmarketeer van DELA. "Met
het web content management systeem Morello van Mediasurface wordt de
website volledig door Dela eenvoudig zelf beheerd in een
gebruikersvriendelijke redactieomgeving. Door de uitgebreide mogelijkheden
van Morello voor zoekmachineoptimalisatie, kunnen we de website
effectiever als marketingtool inzetten.".
"De website is een belangrijk marketinginstrument voor ons, 11% van onze
verzekeringen worden via het internet afgesloten. Met dit CMS kunnen we de
website verder uitbouwen. Als marktleider willen we onze positie
bevestigen. We streven naar meer interactie zowel met potentiële als
bestaande verzekeraars. Ook de communicatie via de website wordt daarop
afgestemd.", licht Tim Nijhuis toe.
Zo zal Mijn Dela voor bestaande leden via een inlogfunctionaliteit toegang
geven tot een persoonlijke pagina. Maar ook zullen Intermediairs en
Beleggers een eigen extranet krijgen binnen deze webomgeving. De
uitvaartverzekeraar wil de Uitvaart top 50 verder uitbouwen, muziek
koppelen en enquêtes inzetten. Daarnaast zijn er ideeën voor streaming
video, zodat bijvoorbeeld ook in het buitenland een uitvaartdienst kan
worden gevolgd. Ook zal het intranet op termijn binnen Morello worden
gebracht
De implementatie en grafische vormgeving van de website is verzorgd door
Indivirtual. De gehele implementatie is snel verlopen, binnen 4 maanden,
zodat tegelijkertijd met de introductie van de nieuwe corporate identity
ook de website in de nieuwe huisstijl kon worden gepresenteerd. In eerste
instantie is de informatie van de oude website omgezet naar de nieuwe
huisstijl en het nieuwe CMS. Momenteel wordt metadata toegevoegd, voor het
nog zoekmachinevriendelijker maken van de site. De volgende stap is het
toevoegen van nieuwe functionaliteit.
Door de integratie van de formulierengenerator van Quinity met Morello
komen internetaanvragen direct bij de backoffice binnen. Daarnaast heeft
Quinity een virtuele adviseur ontworpen. Consumenten die meer willen weten
over de mogelijkheden rond een uitvaart en over de kosten ervan, kunnen
sinds eind augustus terecht bij de virtuele adviseur van DELA op de
website van de uitvaartverzekeraar. Het is zelfs mogelijk voor
intermediairs om deze applicatie in hun eigen site te integreren en
daarbij zelf de vormgeving te bepalen
Over DELA
DELA (http://mrmail.mistermail.nl/scripts/url/msnl_adhoc_281/20061212_71/txt_1.pl is een coöperatieve uitvaartverzekeraar met
meer dan 2,7 miljoen leden in Nederland en België. Het bedrijf werd
opgericht in 1937 en is marktleider in Nederland op het gebied van
uitvaartverzorging en uitvaartverzekering. Bij DELA werken ruim 900
medewerkers verspreid over het hoofdkantoor in Eindhoven en de lokale
vestigingen.
Einde
Over Mediasurface
Mediasurface ontwikkelt, verkoopt en implementeert WCM-software (Web
Content Management) die bedrijven helpt de mogelijkheden van het web ten
volle te benutten door de complexe taak van het beheren van websites terug
te brengen tot eenvoudige handelingen.
Morello is de high-end WCM-oplossing van Mediasurface die gebruikers
zonder technische kennis in staat stelt volwaardige sites te beheren.
Morello is de expliciete keuze van organisaties zoals AEGON, FD
Mediagroep, Inspectie voor de Gezondheidszorg en VU Medisch Centrum voor
het beheren van geavanceerde intranetten, extranetten, websites en andere
digitale kanalen.
Pepperio is een professioneel alles-in-één serviceconcept voor het midden-
en kleinbedrijf dat exclusief wordt geleverd via het Mediasurface-netwerk
van Pepperio-partners. Met Pepperio kan het MKB gemakkelijk zelf een
professioneel ontworpen website opzetten en beheren tegen een vaste lage
maandelijkse prijs.
Mediasurface is beursgenoteerd op de AIM markt van de London Stock
Exchange (MSR) en werkt via dochterondernemingen en partners in Europa, de
Verenigde Staten, Zuid-Oost-Azië en India. Het hoofdkantoor van het
bedrijf is gevestigd in Engeland.
Meer informatie: www.mediasurface.nl
Opmerking voor de redactie
Neem voor meer informatie contact op met:
Mediasurface
Annet Blanken
Tel 035 625 78 90
GSM 06 52 43 71 91
annet.blanken@mediasurface.com