MediaPlaza
Masterclass Narrowcasting voor het publieke domein
Donderdag 14 december 2006
Media Plaza Utrecht
Prijs euro 399,- excl. BTW
GEÏNFORMEERD TERWIJL U WACHT
De overheid is het centrale aanspreekpunt voor de burger. Voor
overheidsorganisaties is het belangrijk om haar doelgroepen goed en
eenvoudig te informeren. Veelal worden traditionele media en het
internet hiervoor gebruikt. Berichten in (lokale) kranten of
nieuwsbrieven worden helaas niet door iedereen gelezen. Nieuwe
communicatiemogelijkheden bieden zich aan. Het bedrijfsleven
experimenteert al volop met nieuwe media zoals narrowcasting. In
winkels, cafés, trams en stationshallen komen steeds meer
televisieschermen met reclameboodschappen en nieuwsberichten. Deze
nieuwe communicatievorm 'narrowcasting' kan ook binnen
overheidsinstanties worden ingezet om de doelgroep optimaal te
informeren.
Narrowcasting is een medium waarop audiovisuele boodschappen op een
aantrekkelijke, interactieve manier worden gecommuniceerd.
Narrowcasting is een ideaal medium om zowel grote generieke als
kleinere gesegmenteerde doelgroepen te bereiken. De boodschap die
wordt uitgezonden in bijvoorbeeld wachtruimtes bij de tandarts,
gemeentehuizen of scholen kan worden aangepast aan de doelgroep, de
locatie en aan het moment van de dag. Daarnaast wordt het wachten
hierdoor veraangenaamd. Kortom, u bent geïnformeerd terwijl u wacht.
De mogelijkheden van narrowcasting zijn legio. Zo kunnen instellingen
narrowcastingschermen inzetten ten behoeve van:
o corporate communicatie;
o interne communicatie;
o interactief informeren van de doelgroep;
o optimalisatie van het communicatieproces, centraal aansturen van
meerdere schermen;
o ambiance / multimedia experience.
Wilt u weten hoe u narrowcasting succesvol kunt inzetten in uw
communicatiestrategie? Schrijf u dan nu in voor de masterclass
'Narrowcasting voor het publieke domein'. In een kleinschalige en
interactieve setting komen 'masters' aan het woord. Zij informeren en
adviseren u over zowel de technische kant als de communicatieve zaken
die bij narrowcasting komen kijken. Wat zijn de ervaringen met
narrowcasting in het publieke domein tot nu toe? Kortom, een zeer
informatieve dag waarin u concrete handvatten krijgt aangereikt.
DOELGROEP
Deze masterclass biedt praktische nieuwe inzichten voor:
o Marketingmanagers
o Marketingadviseurs en -medewerkers
o Communicatiemanagers
o Communicatieadviseurs en -medewerkers
o Managers interne communicatie
o Facilitymanagers
o IT-managers
BRANCHES
De masterclass is in het bijzonder geschikt voor bovenstaande
doelgroepen uit de overheid, semi-overheidsinstellingen en non-profit
sector.
PROGRAMMA
09:00 Ontvangst met koffie en thee
09:30
De rol van narrowcasting in het veranderende medialandschap - Marianne
Herbert, Experience Manager Media Plaza
Overzicht van narrowcastingontwikkelingen tot nu toe. Wat gebeurt en
nu én morgen! De actualiteiten rond narrowcasting op een rij.
10:00 Ervaringscase
Ervaringen van een gemeente die sinds enige tijd ervaring heeft met
narrowcasting. Wat heeft hen doen besluiten om met narrowcasting aan
de slag te gaan? En welke doelstelling hadden zij voor ogen? Is deze
doelstelling uiteindelijk behaald? Welke problemen deden zich voor en
hoe zijn deze opgelost?
10:45 Pauze
11:00 Aan de slag met narrowcasting, wat komt er allemaal bij kijken?
Voordat u met narrowcasting aan de slag gaat, moet eerst duidelijk
zijn wat er allemaal achter de schermen moet gebeuren. Moet u het
systeem koppelen aan bestaande systemen? Welke technische zaken moeten
aangeschaft en geregeld worden voordat narrowcasting geïmplementeerd
kan worden? Kortom een overzicht van de techniek voor u op een rij.
12:30 Lunch
13:30 De narrowcastingboodschap afgestemd op uw doelgroep
Besluiten aan de slag te gaan met narrowcasting is één. Maar welke
content past bij die specifieke doelgroep? Hoe zorgt u ervoor dat de
boodschap past bij de doelgroep zonder dat deze als storend of
vervelend wordt ervaren? En hoe wordt de content daadwerkelijk
gewaardeerd door de ontvanger? Tijdens de presentatie krijgt u te
horen waarop u moet letten bij het maken van content en hoe u de
waardering van de doelgroep kunt meten.
15:00 Pauze
15:30 Ervaringscase
Ervaringscase over hoe narrowcasting wordt ingezet om de doelgroep te
informeren en aan te zetten tot actie. Wat zijn de ervaringen tot nu
toe. Hoe wordt de kwaliteit van de boodschap gewaarborgd? En wie
voorziet het systeem van content? Zijn de doelstellingen behaald en
hoe is dit resultaat gemeten?
16:15 Samenvatting en afsluiting van de dag - Marianne Herbert,
Experience Manager Media Plaza
SPREKERS
Marianne Herbert (1972) is werkzaam bij Media
Plaza als programmamaker, presentator en workshopbegeleider. Marianne
studeerde Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam,
met als specialisatie Informatiestudies. Kennisoverdracht vormt de
rode draad in haar loopbaan: na als docent te zijn begonnen op de
universiteit, werkte zij twee jaar als internetconsultant. Inmiddels
verzorgt ze ruim zes jaar presentaties en workshops bij Media Plaza.
inschrijven
Voeg deze pagina aan de bookmarks van mijn profiel toe E-mail deze
pagina naar een bekende Print deze pagina Download PDF-versie van deze
pagina
CC - some rights reserved
contact: Media Plaza, Jaarbeurs Hal 6, Croeselaan 6, 3521 CA Utrecht
Tel: (030) 291 41 11 Fax: (030) 291 41 44
email: Sales and general questions: info@mediaplaza.nl - Technical &
Web: webmaster@mediaplaza.nl
help: Nog hulp nodig? Klik hier.