MediaPlaza


Masterclass Narrowcasting voor het publieke domein Donderdag 14 december 2006
Media Plaza Utrecht
Prijs euro 399,- excl. BTW

GEÏNFORMEERD TERWIJL U WACHT
De overheid is het centrale aanspreekpunt voor de burger. Voor overheidsorganisaties is het belangrijk om haar doelgroepen goed en eenvoudig te informeren. Veelal worden traditionele media en het internet hiervoor gebruikt. Berichten in (lokale) kranten of nieuwsbrieven worden helaas niet door iedereen gelezen. Nieuwe communicatiemogelijkheden bieden zich aan. Het bedrijfsleven experimenteert al volop met nieuwe media zoals narrowcasting. In winkels, cafés, trams en stationshallen komen steeds meer televisieschermen met reclameboodschappen en nieuwsberichten. Deze nieuwe communicatievorm 'narrowcasting' kan ook binnen overheidsinstanties worden ingezet om de doelgroep optimaal te informeren.

Narrowcasting is een medium waarop audiovisuele boodschappen op een aantrekkelijke, interactieve manier worden gecommuniceerd. Narrowcasting is een ideaal medium om zowel grote generieke als kleinere gesegmenteerde doelgroepen te bereiken. De boodschap die wordt uitgezonden in bijvoorbeeld wachtruimtes bij de tandarts, gemeentehuizen of scholen kan worden aangepast aan de doelgroep, de locatie en aan het moment van de dag. Daarnaast wordt het wachten hierdoor veraangenaamd. Kortom, u bent geïnformeerd terwijl u wacht.

De mogelijkheden van narrowcasting zijn legio. Zo kunnen instellingen narrowcastingschermen inzetten ten behoeve van: o corporate communicatie;
o interne communicatie;
o interactief informeren van de doelgroep;
o optimalisatie van het communicatieproces, centraal aansturen van meerdere schermen;
o ambiance / multimedia experience.

Wilt u weten hoe u narrowcasting succesvol kunt inzetten in uw communicatiestrategie? Schrijf u dan nu in voor de masterclass 'Narrowcasting voor het publieke domein'. In een kleinschalige en interactieve setting komen 'masters' aan het woord. Zij informeren en adviseren u over zowel de technische kant als de communicatieve zaken die bij narrowcasting komen kijken. Wat zijn de ervaringen met narrowcasting in het publieke domein tot nu toe? Kortom, een zeer informatieve dag waarin u concrete handvatten krijgt aangereikt.

DOELGROEP
Deze masterclass biedt praktische nieuwe inzichten voor: o Marketingmanagers
o Marketingadviseurs en -medewerkers
o Communicatiemanagers
o Communicatieadviseurs en -medewerkers
o Managers interne communicatie
o Facilitymanagers
o IT-managers

BRANCHES
De masterclass is in het bijzonder geschikt voor bovenstaande doelgroepen uit de overheid, semi-overheidsinstellingen en non-profit sector.

PROGRAMMA
09:00 Ontvangst met koffie en thee
09:30

De rol van narrowcasting in het veranderende medialandschap - Marianne Herbert, Experience Manager Media Plaza
Overzicht van narrowcastingontwikkelingen tot nu toe. Wat gebeurt en nu én morgen! De actualiteiten rond narrowcasting op een rij. 10:00 Ervaringscase
Ervaringen van een gemeente die sinds enige tijd ervaring heeft met narrowcasting. Wat heeft hen doen besluiten om met narrowcasting aan de slag te gaan? En welke doelstelling hadden zij voor ogen? Is deze doelstelling uiteindelijk behaald? Welke problemen deden zich voor en hoe zijn deze opgelost?
10:45 Pauze
11:00 Aan de slag met narrowcasting, wat komt er allemaal bij kijken? Voordat u met narrowcasting aan de slag gaat, moet eerst duidelijk zijn wat er allemaal achter de schermen moet gebeuren. Moet u het systeem koppelen aan bestaande systemen? Welke technische zaken moeten aangeschaft en geregeld worden voordat narrowcasting geïmplementeerd kan worden? Kortom een overzicht van de techniek voor u op een rij. 12:30 Lunch
13:30 De narrowcastingboodschap afgestemd op uw doelgroep Besluiten aan de slag te gaan met narrowcasting is één. Maar welke content past bij die specifieke doelgroep? Hoe zorgt u ervoor dat de boodschap past bij de doelgroep zonder dat deze als storend of vervelend wordt ervaren? En hoe wordt de content daadwerkelijk gewaardeerd door de ontvanger? Tijdens de presentatie krijgt u te horen waarop u moet letten bij het maken van content en hoe u de waardering van de doelgroep kunt meten.
15:00 Pauze
15:30 Ervaringscase
Ervaringscase over hoe narrowcasting wordt ingezet om de doelgroep te informeren en aan te zetten tot actie. Wat zijn de ervaringen tot nu toe. Hoe wordt de kwaliteit van de boodschap gewaarborgd? En wie voorziet het systeem van content? Zijn de doelstellingen behaald en hoe is dit resultaat gemeten?
16:15 Samenvatting en afsluiting van de dag - Marianne Herbert, Experience Manager Media Plaza

SPREKERS
Marianne Herbert (1972) is werkzaam bij Media Plaza als programmamaker, presentator en workshopbegeleider. Marianne studeerde Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam, met als specialisatie Informatiestudies. Kennisoverdracht vormt de rode draad in haar loopbaan: na als docent te zijn begonnen op de universiteit, werkte zij twee jaar als internetconsultant. Inmiddels verzorgt ze ruim zes jaar presentaties en workshops bij Media Plaza. inschrijven

Voeg deze pagina aan de bookmarks van mijn profiel toe E-mail deze pagina naar een bekende Print deze pagina Download PDF-versie van deze pagina

CC - some rights reserved
contact: Media Plaza, Jaarbeurs Hal 6, Croeselaan 6, 3521 CA Utrecht Tel: (030) 291 41 11 Fax: (030) 291 41 44
email: Sales and general questions: info@mediaplaza.nl - Technical & Web: webmaster@mediaplaza.nl
help: Nog hulp nodig? Klik hier.